Vyhráli jsme CENU KVALITY v ShopRoku 2021. Děkujeme za vaši přízeň!

Testy pneumatik lžou… a nebo ne?

03.03.2022 , Jiří Král

Podle našeho průzkumu, kterého se účasnilo přes 1 000 řidičů, se až 68 % z nich rozhoduje podle testů. Jenže problém nastává v okamžiku, kdy v jednom testu dezén zvítězí, a v druhém skončí jako slabší průměr. Jak je to možné? Někteří řidiči pochopitelně dospějí k závěru, že testy lžou, nebo jsou podplacené. 


Proč v testech vítězí různé značky

Možná si říkáte, že pokud je pneumatika nejlepší, přece musí vyhrát ve všech testech. No… ne tak docela. Každý test si totiž určuje vlastní kategorie, ve kterých pneumatiku hodnotí. Pokud testuje sportovní pláště, klade větší důraz na suchý handling. Když má v hledáčku pneu pro městské auto, sleduje zase spotřebu a životnost.

iDivert_muzi_photo_800x400_v2

Záběry z testování celoročních pneu, do kterého jsme se pustili s mistryní rallye ČR Sandrou Pokornou.


Sledujte testy ve svém trojrozměru

Pokud řídíte malé rodinné auto, ale vybíráte pneu podle testu v supersportovním rozměru, můžete si spíše uškodit. Stejný model pneumatiky má úplně jiné vlastnosti v průměru 15 palců než ve 20 palcích. 

Jeden příklad za všechny. V testu magazínu Firmenauto v rozměru 195/55 R16 zvítězila pneumatika Michelin Primacy 4 na plné čáře. V testu magazínu Autobild v rozměru 215/60 R17 však Michelin porazila pneumatika Goodyear EfficientGrip 2. Důvod? Zatímco v prvním případě hrál důležitou roli kilometrový nájezd, v druhém případě redaktoři zjišťovali chování v terénu.


Nejlepší pneumatiky podle testů

Spíš než to, jak si pneumatika vede v jednom konkrétním testu, sledujte větší obraz. Jinými slovy –⁠ jestli občas nezazáří a jindy úplně nepohoří. Většina řidičů totiž využije hlavně pneumatiky, na které je spoleh za všech okolností. Proto jsme připravili výčet nejlepších pneu současnosti podle dlouhodobých výsledků v nezávislých testech. 

premiumcontact

Continental PremiumContact 6 je v současnosti nejúspěšnější letní pneumatikou v nezávislých testech.


Testy letních pneu 2022

V době psaní článku (začátek března 2022) vyšly 4 testy nezávislých autoklubů, magazínů a dalších organizací. Každý z testů má jiného vítěze, ale důvody jsou patrné hned na první pohled. 

Každý test je totiž zcela unikátní. Autobild měřil pouze brzdnou dráhu, ADAC dva velmi rozdíln rozměry a Tyrereviews pak supersportovní modely na závodním okruhu.


Magazín AutoBild – test brzdné dráhy 50 letních pneu v rozměru 215/55 R17

Redaktoři magazínu AutoBild si pro 1. test roku 2022 vybrali populární rozměr 215/55 R17. Ten řidiči nejčastěji obouvají na vozy VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo. Tento test na rozdíl od ostatních prověřoval pouze brzdnou dráhu.

Nejúspěšnější pneumatikou byla v tomto případě osvědčená Bridgestone Turanza T005, která měla v součtu nejkratší brzdnou dráhu na suchu a mokru. Jen pro srovnání –⁠ její brzdná dráha na mokru byla o 9,1 metru kratší než nejhorší pneu v testu.

1. místo – Bridgestone Turanza T005

2. místo – Hankook Ventus Prime 4 K135

3. místo – Kumho Ecsta HS52

Bridgestone Turanza T005

Chci vybrat Bridgestone


Autoklub ADAC – test 16 letních pneu v rozměru 185/65 R15

První test prestižního německého autoklubu ADAC se zaměřil na menší rozměr pro městká auta –⁠ 185/65 R15. Tomu přizpůsobil i výběr disciplín. Kromě bezpečnosti na mokru a suchu kladl test velký důraz i na kilometrový nájezd, spotřebu paliva a hlučnost pneumatik.

Dezén Bridgestone Turanza T005 se proto umístil na druhém místě, jelikož v kilometrovém nájezdu jednoznačně vedly pneu Goodyear.

1. místo – Goodyear Efficientgrip Performance 2

2. místo – Bridgestone Turanza T005

3. místo – Michelin Primacy 4

76aee008482c98b48035a75d6188218d

Chci vybrat Goodyear


Autoklub ADAC – test 18 letních pneu v rozměru 215/60 R16

Druhý test autoklubu ADAC se zaměřil na modely v rozměru 215/60 R16, které otestoval na autě Škoda Karoq. Testování bylo skutečně detailní. Kromě brzdné dráhy, aquaplaningu, kilometrového nájezdu a hlučnosti měřili redaktoři například i různé typy handlingu. 

Vyvážené jízdní vlastnosti v tomto případě hrály do karet dezénu Continental PremiumContact 6, který si tak může přidat další zářez do dlouhé řady úspěchů.

1. místo – Continental PremiumContact 6

2. místo – Michelin Primacy 4

3. místo – Bridgestone Turanza T005

Continental PremiumContact 6

Chci vybrat Continental


Magazín Tyre Reviews – test letních sportovních UHP pneu 255/35 R19 a 275/35 R19

Test online magazínu Tyre Reviews se od ostatních liší na první pohled. Testuje totiž vlastnosti supersportovních rozměrů 255/35 R19 a 275/35 R19. Podobně jako v případě druhého testu autoklubu ADAC i zde zvítězil Continental. Avšak úplně jiný model a taky ze zcela odlišných důvodů.

Na rozdíl od ostatních testů se totiž měřili téměř výhradně sportovní vlastnosti pneu. Tedy handling, chování na okruhu a přilnavost v zatářkách.

1. místo – Continental SportContact 7

2. místo – Michelin Pilot Sport 4 S

3. místo – Bridgestone Potenza Sport

Continental SportContact 7

Chci vybrat Continental

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.