Dramatický souboj letních pneumatik o titul šampiona se přesunul do druhé fáze testu. V ní uvidíte detailní porovnání 20 nejlepších modelů v rozměru 205/55 R16. Získá novinka Continental PremiumContact 7 – vítěz za nejkratší brzdnou dráhou v předešlé části – vytoužené vítězství?
První část megatestu 55 letních pneumatik 205/55 R16 od německého AutoBildu přinesla řidičům detailní porovnání brzdné dráhy – kterou prošlo mimochodem jen 20 nejlepších dezénů. V krizových situacích však nezáleží jen na rychlém zastavení.
V další části testu se proto redaktoři zaměřili na 3 kategorie skládající se z 12 disciplín. Mokro, sucho a provozní náklady. Šampion je jen jeden, z konečného žebříčku vám však s klidným svědomím můžeme doporučit prvních 14 modelů.
V druhé části testu uvidíte srovnání 20 pneumatik v rozměru 205/55 R16, jejichž brzdná dráha splnila bezpečnou délku pro zastavení. Zdroj: AutoBild.de
1. místo
Michelin Primacy 4+
Michelin Primacy 4+ zvítězil v testu na celé čáře s konečnou známkou 1,3. Na mokru se pneu dařilo ve všech ohledech – za vypíchnutí rozhodně stojí špičková ochrana proti aquaplaningu v zatáčkách. Francouzský Michelin však kromě špičkových jízdních vlastností nabízí ještě dvě zásadní věci.
Díky technologii EverGrip je jízda na těchto pneumatikách bezpečná i při minimální hloubce dezénu 1,6 mm. A navíc Michelin získal jedno z nejlepších hodnocení za provozní náklady. V praxi to znamená vysoký kilometrový nájezd, nízkou spotřebu paliva a šetrnost vůči životnímu prostředí. Takové obutí proto víc než doporučujeme.
✔ Špičkové vlastnosti na mokru a suchu
✔ Velmi nízké provozní náklady
✔ Brzdění na mokru 27,7 m (80 km/h), na suchu 36,3 (100 km/h)
✘ Vyšší pořizovací náklady
2. místo
Continental PremiumContact 7
S bezkonkurenční brzdnou dráhou na mokru 25,8 metrů a na suchu jen 35,4 metrů, se Continental PremiumContact 7 stala šampionem první části testu. Při podrobném testování však ztratila nad vítězným Michelinem důležité body za spotřebu paliva a kilometrový nájezd. Continental však nabízí víc než špičkový výkon, který ocení především milovníci sportovní jízdy. Vděčí za to kombinaci perfektní ovladatelnosti a vynikající přilnavosti v zatáčkách, kterou podtrhuje již zmíněná nejkratší brzdná dráha. Přičtěte si k tomu přibližně o 1 000 Kč nižší pořizovací cenu za sadu než Michelin, a máte jasného vítěze.
✔ Velmi vyrovnané vlastnosti ve všech podmínkách
✔ Vítěz za nejkratší brzdnou dráhu
✔ Levnější než Michelin
✘ Horší provozní náklady než u Michelin
3. místo
Bridgestone Turanza 6
Na třetím místě skončila japonská pneumatika Bridgestone Turanza 6, která nabízí příkladně vyvážené jízdní vlastnosti ve všech podmínkách. A překvapivě i vysoký kilometrový nájezd, který bývá spíše dominantou konkurenčního Continentalu, kterému ale tentokrát vytřela zrak. Bohužel – vzhledem k vyšší pořizovací ceně ale doporučujeme v rozměru 205/55 R16 sáhnout spíše po vítězném Michelinu anebo Continentalu.
✔ Příkladně vyvážené jízdní vlastnosti
✔ Vysoký kilometrový nájezd
✔ Nízké provozní náklady
✘ Vyšší pořizovací cena
Zajímavosti testu
- Goodyear Efficientgrip Performance 2, která skončila na 4. a 5. místě, získala titul EcoMaster 2024. Jde o speciální hodnocení komisařů za nízké provozní náklady. Na pneumatikách tak ujedete přibližné 45 000 kilometrů, spotřebujete při tom málo paliva. A ještě k tomu uvolníte do ovzduší nejméně mikročástic pryže než s konkurenčními dezény.
- Vzhledem k vysokému opotřebení pryže komisaři vypočítali, že na pneumatikách Vredestein Ultrac ujedete přibližně jen 15 000 kilometrů. Jde tak o třetinu toho, co nabízí Goodyear Efficientgrip Performance 2. Právě zde se tak potvrzuje staré lidové rčení „Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“.
- Ačkoliv pneumatiky Uniroyal RainSport 5 slibují špičkový výkon na mokru – především díky technologii kopírující žraločí kůži –, v rozměru 205/55 R16 tyto výroky rozhodně nepotvrdily. Dezén totiž v této kategorii získal celkové hodnocení jen 3+. Ovladatelnost a boční vedení by šampion na mokru měl zkrátka zvládat lépe. Třeba příště.
Pořadí a hodnocení 20 testovaných pneu
Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | Provozní náklady | Konečná známka |
---|---|---|---|---|---|
1. místo | Michelin Primacy 4+ | 2 | 2+ | 1- | 1,3 |
2. místo | Continental PremiumContact 7 | 2+ | 2 | 2 | 1,4 |
3. místo | Bridgestone Turanza 6 | 2 | 2 | 2+ | 1,5 |
4–5. místo | Goodyear Efficientgrip Performance 2 | 2- | 2+ | 1 | 2,1 |
4–5. místo | Kumho Ecsta HS52 | 2+ | 2+ | 2- | 2,1 |
6. místo | Firestone Roadhawk | 2 | 2 | 2 | 2,2 |
7–9. místo | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
7–9. místo | Hankook Ventus Prime4 K135 | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
7–9. místo | Toyo Proxes Comfort | 2 | 2+ | 2- | 2,3 |
10–11. místo | Dunlop SP Sport Bluresponse | 2- | 2 | 2 | 2,4 |
10–11. místo | Fulda EcoControl HP2 | 2- | 2- | 1- | 2,4 |
12–13. místo | BFGoodrich Advantage | 2- | 2 | 2- | 2,5 |
12–13. místo | Kleber Dynaxer HP4 | 2- | 2 | 2- | 2,5 |
14–15. místo | GT Radial FE 2 | 2- | 2- | 2 | 2,6 |
14–15. místo | Giti GitiSynergy H2 | 2- | 2- | 2 | 2,6 |
16. místo | Pirelli Cinturato P7 C2 | 2- | 2 | 3+ | 3,1 |
17. místo | Nexen N'fera Primus | 2 | 2- | 3 | 3,2 |
18. místo | Uniroyal RainSport 5 | 2 | 3+ | 2- | 3,6 |
19. místo | Maxxis Premitra 5 HP5 | 3+ | 2- | 2 | 3,7 |
20. místo | Vredestein Ultrac | 1- | 2+ | 4+ | 4,0 |