Stručně řečeno: ANO, vyrovnají. Ještě před pár lety by naše odpověď zněla jinak, od té doby však celoročky „ujely“ pořádný kus cesty. Obecně sice pořád platí, že letní pneumatiky mají díky menšímu prořezání výhodu na suchu a zimní pneumatiky zase lépe zabírají na sněhu. Rozdíly však nejsou velké. Řidič, který nejezdí v zimě v horách, mezi celoroční a sezónní pneumatikou zpravidla nepozná při běžné jízdě rozdíl.
Celoroční pneumatiky doporučujeme řidičům, kteří jezdí zejména po městech a udržovaných silnicích a od pneumatik očekávají hlavně bezpečnost a spolehlivost. Tedy například těm, kteří hledají všestranné přezutí pro pravidelné cesty do práce, najedou do 25 tisíc kilometrů ročně, nebo třeba obouvají druhé rodinné auto. Po sezónních pneumatikách by měli naopak sáhnout řidiči, pro které je jízda autem koníček, a chtějí z něj dostat v letních měsících maximum. Případně řidiči, kteří v zimě často jezdí po horách či neupravených silnicích.
Naopak, spíše pomaleji. Oproti zimním pneumatikám používají tužší směs, takže na nich obvykle najedete více kilometrů. Co se týče srovnání s letními pneumatikami, to prověřil například německý autoklub ADAC. Když testoval letní pneumatiky s celoročními, získal dezén Michelin CrossClimate+ zdaleka nejlepší hodnocení kilometrového nájezdu.
Pomineme-li opravdu extrémní zimní podmínky, tak se není čeho bát. Většina kvalitních celoročních pneumatik má dnes symbol sněhové vločky (3PMSF), což znamená, že prošla stejnými testy jako zimní pneumatiky. V minulosti byl u celoročních pneumatik problém, že většina měla pouze značení M+S (Mud and Snow), které podle českých zákonů pro jízdu v zimě stačí. Podmínky pro získání tohoto certifikátu jsou však na rozdíl od symbolu sněhové vločky velmi mírné, proto některé starší celoroční pneu na českou zimu nestačily.
Ano, velký. Univerzální pneumatiky jsou určeny zejména pro řidiče SUV, kteří často jezdí v neupraveném terénu. Díky výraznějšímu prořezání a hlubším drážkám snadno zvládnou štěrk, písek, bahno i kameny. Na zimu se však na rozdíl od celoročních pneumatik nehodí, jejich směs není přizpůsobena nízkým teplotám a v mrazu tuhne.