Plánujete v roce 2020 nákup letních pneu? Pak zbystřete. Možná totiž mezi 50 dezény, které testoval německý magazín Autobild, najdete i ten svůj. V největším testu letních pneumatik roku si letos redaktoři posvítili na rozměr 245/45 R18 typický hlavně pro vozy vyšší třídy. 20 nejúspěšnějších plášťů postoupí do druhého kola, ve kterém se na ně řidiči Autobildu podívají podrobněji.
Díky velkému množství testovaných pneumatik najdeme mezi měřenými dezény zástupce všech cenových kategorií. V testu nechybí prémiové pláště, střední třída i čínští výrobci. Měření letos neunikl dokonce i jeden protektor značky King Meiler. Uhodnete, na kolikátém místě skončil?
1. místo
Michelin Pilot Sport 4
Michelin startuje rok 2020 dalším vítězstvím své letní pneumatiky Pilot Sport 4 určené pro sportovní vozy. Ta zatím zvítězila v 8 z 10 testů, kterých se zúčastnila. Bez nadsázky lze proto říct, že dezén patří mezi to nejlepší, co můžete na svůj vůz obout. Vítězství pneumatice zajistilo hlavně špičkové brždění na suchu, kde předvedla s 32,1 metry nejlepší výsledek.
2. místo
Nokian Powerproof
Loňská novinka Nokianu měla v předchozích testech spíše lehce nadprůměrné výsledky, ty se však týkaly menších rozměrů. Druhé místo v měření brzdné dráhy naznačuje, že vlastnosti Powerproof nejlépe vyniknou v průměru nad 18 palců. Krásný výsledek předvedly pláště na suchu i mokru, v druhém kole se proto mohou snadno “vyšvihnout” třeba i na první místo.
3. místo
Bridgestone Potenza S001
Se sportovní pneumatikou Bridgestone Potenza S001 se v testech setkáme poměrně vzácně. Je to škoda, protože zejména na mokru předvedl dezén jednoznačně nejlepší výsledek ze všech 50 pneumatik. Pokud bude Potenza S001 chránit proti aquaplaningu tak dobře, jako umí brzdit v dešti, může se v druhém kole posunout ještě výš.
4. místo
Continental PremiumContact 6
V první pětici vidíme tradičně i veterána testů Continental PremiumContact 6. Zcela právem jde o jednu z nejoblíbenějších pneumatik pro vozy vyšší třídy, což potvrdil i test Autobildu. Mezi silné stránky Continentalu patří tradičně výborná ovladatelnost, skvělý jízdní komfort a tichost. Uvidíme, jak se tyto vlastnosti promítnou v druhém kole.
5. místo
Kumho Ecsta PS71
Velkým překvapením je skvělé umístění pneumatiky střední třídy Kumho Ecsta PS71 v první pětici. Navzdory dostupné ceně totiž v brzdné dráze předčila hned několik prémiových značek. Výrobce Kumho zatím není mezi českými řidiči příliš známý, řada testů však ukazuje, že v poměru ceny a kvality představuje Ecsta PS71 skvělou volbu. V druhém kole zjistíme, jestli se plášťům podaří obhájit svou pozici i v dalších disciplínách.
Zajímavosti z testu
- První 4 místa získaly prémiové pneumatiky, což lze označit za mimořádně dobrý výsledek výrobců vyšší třídy. Méně se v testu dařilo pouze značkám Dunlop a Pirelli.
- 11 z 20 nejúspěšnějších pneumatik patří do střední třídy. Nejlépe dopadl dezén Kumho Esta PS71, který se dokonce probojoval do první pětice. Za zmínku však stojí dezény Hankook Ventus S1 evo3 a Uniroyal RainSport 3, které předvedly výborné výsledky.
- Poslední místo obsadil jediný zástupce protektorů, který se testu zúčastnil – dezén značky King Meiler. Jeho brzdná dráha na mokru byla o 14,5 metru delší než u Bridgestone Potenza S001, která na mokru dopadla nejlépe.
- Nejlepší pneumatikou ekonomické třídy je Nexen N´Fera Sport. 7. místo je vzhledem k velmi nízké pořizovací ceně skvělý výsledek, který by neměl zapadnout.
- Čínské pneumatiky skončily na posledních místech, do první dvacítky se neprobojovala jediná.
Přehled 20 nejúspěšnějších testovaných pneu
Umístění | Název dezénu | Brzdná dráha na mokru v metrech | Brzdná dráha na suchu v metrech | Brzdná dráha celkem v metrech |
---|---|---|---|---|
1. | Michelin Pilot Sport 4 | 29,8 | 32,1 | 61,9 |
2. | Nokian Powerproof | 29,1 | 32,9 | 62,0 |
3. | Bridgestone Potenza S001 | 28,7 | 33,5 | 62,2 |
4. | Continental PremiumContact 6 | 30,2 | 33,2 | 63,4 |
5. | Kumho Ecsta PS71 | 29,0 | 34,9 | 63,9 |
6. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 30,8 | 33,2 | 64,0 |
7. | Nexen N´Fera Sport | 30,9 | 33,2 | 64,1 |
8. | Vredestein Ultrac Vorti | 31,3 | 33,4 | 64,7 |
9. | Apollo Aspire XP | 30,3 | 34,7 | 65,0 |
10. | Hankook Ventus S1 evo³ | 30,3 | 34,7 | 65,0 |
11. | Firestone Roadhawk | 30,8 | 34,3 | 65,1 |
12. | Fulda SportControl 2 | 31,7 | 34,2 | 65,9 |
13. | Kleber Dynaxer UHP | 32,3 | 34,1 | 66,4 |
14. | Laufenn S Fit EQ+ | 32,6 | 34,0 | 66,6 |
15. | Falken Azensis FK510 | 30,7 | 36,0 | 66,7 |
16. | Toyo Proxes Sport | 31,5 | 35,4 | 66,9 |
17. | Dunlop SportMaxx RT 2 | 33,0 | 34,3 | 67,3 |
18. | Zeetex HP 2000 vfm | 31,8 | 36,0 | 67,8 |
19. | Uniroyal RainSport 3 | 32,4 | 35,7 | 68,1 |
20. | Maxxis Victra Sport 5 | 33,4 | 34,8 | 68,2 |
Zdroj: Autobild.de