Test letních pneumatik 205/55 R16 - ADAC 2018

02.03.2018

ADAC vypustil do světa svůj první test letních pneumatik letošní sezóny. Hodnotil 16 dezénů v pěti disciplínách. Autoklub je největší motoristickou organizací s 19 miliony členů. Výsledky jeho měření proto mají vždy velkou váhu mezi veřejností i odborníky.

Metodika testování

Jak redaktoři měřili vlastnosti dezénů? 40 % celkové známky tvořilo chování na mokru – brždění, odolnost vůči aquaplaningu a handling. Chování na suchu se na výsledném hodnocení podílelo z jedné pětiny a do dalších 20 % se promítl kilometrový nájezd. Doplňkovými disciplínami byla hlučnost a spotřeba paliva. Všechny gumy o rozměru 205/55 R16 nazuli technici na Volkswagen Golf.


1. místo

Michelin Primacy 3

Michelin je známý tím, že v kilometrovém nájezdu nezná soupeře. To pneumatiky prokázaly i v tomto testu. V kombinaci s nízkou spotřebou paliva představují ideální volbu zejména pro ekonomicky založené řidiče.

Vynikající výkon gumy předvedly i na suchu, kde získaly jedno z nejlepších hodnocení z celého testu. Nezklamaly ani na mokru, kde brzdily přesně a zachovaly si ovladatelnost. Některé řidiče by mohla odradit vyšší cena, tu si však pneumatika díky svým kvalitám snadno obhájí.

✔ nízká spotřeba paliva

✔ zdaleka nejvyšší kilometrový nájezd z celého testu

✔ solidní brždění na mokru

✘ Vyšší cena

Michelin Primacy 3


2. místo

Bridgestone Turanza T001 Evo

Zatím to vypadá, že Bridgestone letos čeká úspěšná sezóna. Zatímco se nejnovější dezén Turanza 005 předvedl ve skvělém světle u Autobildu, Turanza T001 Evo sklidila výborné hodnocení u ADACu.

Na mokru se guma osvědčila nejlépe ze všech - vytrvale odolávala aquaplaningu, účinně brzdila a udržovala si perfektní handling. O nic horší nebyla ani i na suchém asfaltu. Jediné, co lze pneumatice vytknout, je valivý odpor, kde byla spíše průměrná.

✔ Nejlepší výsledek na mokru z celého testu

✔ Skvělé brždění a handling na suchu

✔ Výborný poměr ceny a kvality

✘ Průměrný valivý odpor

Bridgestone Turanza T001 Evo


3. místo

Continental PremiumContact 5

Gumy Continentalu si vedly velmi dobře zejména na mokru - a to i v kontextu první pětice. Nezklamaly v ochraně proti aquaplaningu ani brždění. Co se však týče výkonu na suchu, řadily se spíše k průměru.

V čem gumy vynikly byla nízká hlučnost a spotřeba paliva, kde se dokonce ukázaly jako nejúspornější z celého testu. To zajisté potěší především řidiče, kteří musí často překonávat delší vzdálenosti.

✔ Nejmenší spotřeba paliva z celého testu

✔ Nízká hlučnost

✔ Výborný výkon na mokru

✘ Průměrné brždění a handling na suchém asfaltu

Continental PremiumContact 5


4. místo

Firestone Roadhawk

Velkým překvapením testu bylo umístění pneumatiky Firestone. Ta totiž navzdory nízké ceně letos už podruhé zaujímá přední místa po boku prémiových výrobců. Za tento úspěch vděčí z velké části členství v koncernu Bridgestone, díky kterému má přístup k řadě špičkových technologií.

Na suchu získala stejnou známku jako vítězný Michelin, což ji v tomto směru řadí mezi nejlepší pláště. Špičkové bylo i chování na mokré vozovce. Jediné, co lze dezénu vytknout je hlučnost, kterou má z první pětice nejvyšší.

✔ Nízká cena

✔ Výborné hodnocení na suchém asfaltu

✔ Skvělé brždění a ovladatelnost na mokré vozovce

✘ Vyšší hlučnost

Firestone Roadhawk


5. místo

Hankook Ventus Prime3

I když skončil jihokorejský dezén na pátém místě, na suchu získal vůbec nejlepší známku z celého testu. Tam neodhalil žádnou slabinu - v brždění i handlingu.

Gumy si vedly velmi dobře i na mokré vozovce, kde měly podobný výsledek jako vítězný Michelin. O lepší umístění je však připravil vyšší valivý odpor a s ním spojená větší spotřeba paliva.

✔ Nejlepší výsledek na suchu z celého testu

✔ Výborný poměr ceny a kvality

✔ Solidní brždění na mokru

✘ Vyšší valivý odpor

Hankook Ventus Prime 3


Překvapení: úspěch Firestonu, selhání Vredesteinu, Goodyear v druhé polovině

I když se dařilo především prémiovým značkám, je ve výsledném žebříčku několik překvapení. Jedním z nich je výborný výsledek plášťů Firestone. Ty se letos skvěle umístily už ve druhém testu v řadě. Překvapivý byl i výsledek Goodyearu - bohužel ale ne v pozitivním smyslu. Zatímco loni si značka vedla velmi dobře, ADAC ji tentokrát zařadit až do druhé poloviny žebříčku.

Markantní rozdíl byl v kilometrovém nájezdu jednotlivých značek. Zatímco s Michelinem urazíte až 45 000 kilometrů, s Infinity Ecosis jen 20 000, tedy pouhou polovinu

Zničené pneumatiky Infinity a Vredestein

Komentář si zaslouží výsledek Vredesteinu. Guma skončila až na posledním místě hlavně proto, že selhala ve vysokorychlostních testech. Při nich byla 75 minut vystavena rychlosti 240 km/h, což neustála. Stejně tomu bylo u plášťů Infinity Ecois. Komisaři proto snížili hodnocení obou na "dostatečné". U nás ale takto vysoké rychlosti nejsou povolené, proto můžete tuto výtku brát s rezervou.

Dezén Hodnocení Mokro Sucho Hluk Opotřebení Spotřeba paliva
Michelin Primacy 3 ★★★★ 2,5 1,7 3,1 1,0 1,9 Koupit
Bridgestone Turanza T001 Evo ★★★★ 2,0 1,9 3,4 2,5 2,1 Koupit
Continental PremiumContact 5 ★★★★ 2,2 2,2 3,3 2,5 1,7 Koupit
Firestone Roadhawk ★★★★ 2,2 1,7 3,7 2,5 2,2 Koupit
Hankook Ventus Prime3 ★★★★ 2,5 1,6 3,4 2,5 2,1 Koupit
Semperit Speed-Life 2 ★★★★ 2,1 2,4 3,4 2,5 2,2 Koupit
Esa-Tecar Spirit 5 HP ★★★ 2,6 2,1 3,7 2,5 2,0  
Kumho Ecsta HS51 ★★★ 2,5 2,6 3,2 2,5 2,2 Koupit
Pirelli P7 Cinturato Blue ★★★ 2,6 1,7 3,9 1,5 1,8 Koupit
Fulda EcoControl HP ★★★ 2,9 2,6 3,4 1,5 2,2 Koupit
Giti Premium H1 ★★★ 3,0 2,7 3,3 3,0 2,2
Goodyear Efficient Grip Performance ★★★ 2,8 2,0 3,2 3,0 1,8 Koupit
Nexen N blue HD plus ★★★ 2,7 2,2 3,0 3,0 2,4 Koupit
Cooper Zeon CS8 ★★★ 3,2 3,2 3,2 2,5 2,3 Koupit
Infinity Ecosis ★★ 3,2 3,1 3,2 3,0 2,0  
Vredestein Sportrac 5 ★★ 2,7 1,7 3,1 1,5 1,7 Koupit

Hodnocení

★★★★★Příkladné
★★★★Dobré
★★★Uspokojivé
★★Podmínečně doporučeno
★Nedoporučeno

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.