Redaktoři německého mazínu AutoZeitung si posvítili na jeden z nejčastějších rozměrů současných aut: 225/45 R17. S kterou disciplínou budou mít pneumatiky nejčastěji problém? Malá nápověda: sníh to překvapivě není.
Pneumatiky v rozměru 225/45 R17 často obouvají vozy jako: Audi A3, Fiat 500L, Fiat Tipo, Škoda Octavia, Toyota Auris, Toyota Corolla, VW Golf, Renault Megane, Seat Leon, Opel Astra a Mercedes třídy A, B, CLA a SLC.
Všech 8 zimních pneumatik bylo testováno na Audi A3 35 TFSI o výkonu 150 kW. Zdroj: AutoZeitung.de
Metodika testování
Redaktoři zakoupili anonymně od každého výrobce několik sad od více nezávislých prodejců. Všechny sady byly využity na maximum, test proto reflektuje i to, jak si pneumatiky vedou v různých stádiích opotřebení.
Dezény byly vystaveny náročným podmínkách na suchu, mokru a sněhu. Na suchu redaktory zajímala brzdná dráha a ovladatelnost, na mokru brzdná dráha, ovladatelnost a příčný i podélny aquaplaning a na sněhu brzdná dráha, ovladatelnost a záběr.
Kromě hlavních kritérií hodnotili redaktoři AutoZeitung i cenu, komfort, hlučnost a valivý odpor.
1. místo
Continental WinterContact TS 870
Continental je jasným vítězem testu – zejména proto, že držel jako přibitý v každé ze sledovaných disciplín. Na suchu, mokru i sněhu nabídl naprosto vyvážený výkon bez vady na kráse.
Zcela nejlepší výsledek předvedl v široké škále disciplín: ochrana proti aquaplaningu, ovladatelnost na mokru a na sněhu i mokru a nejkratší brzdná dráha na sněhu. Na zimu jej proto stejně jako redaktoři AutoZeitung vřele doporučujeme!
✔ Suverénně nejlepší ovladatelnost na každém povrchu
✔ Precizní ochrana proti aquaplaningu
✔ Mimořádně krátká dráha na všech površích
✘ Vyšší pořizovací cena
2. místo
Bridgestone Blizzak LM005
Dezén Bridgestone předvedl excelentní výkon na suchu i mokru, kde v některých disciplínách o chlup porazil o Continental. Na suché vozovce nabízí nejlepší ovladatelnost ze všech testovaných pneumatik, na mokru zase vůbec nejkratší brzdnou dráhu 50,6 metrů, tedy o 10,8 metrů kratší než model Giti s 61,4 metry, který skončil na 8. místě.
O prvenství jej však připravil slabší záběr na sněhu. Na suchu a mokru jde ale bezpochyby o jednu z nejlepších zimních pneumatik. Redaktoři si navíc pochvalovali velmi dobrý jízdní komfort.
✔ Nejkratší brzdná dráha na mokru
✔ Skvělá ovladatelnost
✔ Velmi dobrý jízdní komfort
✘ Slabší záběr na sněhu
3. místo
Michelin Alpin 6
Michelin v testu předvedl velmi obdobné výsledky jako Continental. I jej proto redaktoři hodnotí jako univerzálně bezpečnou pneumatiku ve všech jízdních podmínkách.
Nejsilnější stránkou Michelinu byl záběr a ovladatelnost na sněhu, kde naplno vyniká jeho šípový směrový dezén. Pokud žijete v horách nebo jezdíte po neudržovaných cestách, jde o nejlepší volbu do hustého sněhu
✔ Nejlepší záběr na sněhu
✔ Velmi spolehlivé chování na mokru
✔ Skvělá volba pro náročné zimní podmínky
✘ Vyšší valivý odpor
Zajímavosti testu
-
Kamenem úrazu většiny zimních pneu mimo první trojici bylo chování na mokru. Dlouhá brzdná dráha, slabá ochrana proti aquaplaningu a špatná ovladatelnost připravila řadu značek o lepší umístění.
-
Rozdíl v brzdné dráze mokru byl až 10,8 metru. Nejlepší model Bridgestone Blizzak LM005 zabrzdil už po 50,3 metrech, zimní pneu značky Giti, která skončila na posledním místě, však zabrzdila až po 61,4 metrech.
-
Výsledek Pirelli Cinturato Winter 2 je třeba brát s rezervou. V testu je totiž starší verze modelu, kterou výrobce v polovině roku 2022 vylepšil. Všechny pneu s dot novější než označení DOT 2622 mají o dle výrobce o 4 % lepší přilnavost na sněhu a o 2 % lepší brzdnou dráhu na mokru – což by mohlo zamíchat s výsledky testu.
-
Až na 4. místě skončil dezén finského výrobce Nokian WR Snowproof P, který se u českých řidičů těší v zimních podmínkách velké oblibě. O lepší umístění jej připravila zejména slabá ochrana proti aquaplaningu, ve které skončil až na posledním místě. Ze všech zimních pneu však nabízí nejlepší parametry z hlediska komfortu, tiché jízdy a spotřeby paliva.
-
Model střední třídy Fulda Kristall Control HP2 předvedl velmi přesvědčivý výkon na sněhu ve všech disciplínách, kde jej předstihl pouze Continental. Kvůli slabšímu chování na mokru však bohužel skončil na 6. místě.
Pořadí 15 testovaných modelů
Pořadí v testu | Název | Sníh | Mokro | Sucho | Celkové skóre |
---|---|---|---|---|---|
1. | Continental WinterContact TS 870 | 147 b. | 147 b. | 136 b. | 430 b. |
2. | Bridgestone Blizzak LM005 | 122 b. | 145 b. | 136 b. | 403 b. |
3. | Michelin Alpin 6 | 134 b. | 130 b. | 119 b. | 383 b. |
3. | Nokian WR Snowproof P | 129 b. | 84 b. | 143 b. | 356 b. |
5. | Vredestein Wintrac Pro | 119 b. | 113 b. | 121 b. | 353 b. |
6. | Fulda Kristall Control HP2 | 142 b. | 96 b. | 110 b. | 348 b. |
7. | Pirelli Cinturato Winter 2 | 105 b. | 112 b. | 120 b. | 337 b. |
8. | Giti Winter W2 | 129 b. | 85 b. | 113 b. | 327 b. |