Sportovní rozměr 225/40 R18 se redaktoři britského magazínu EVO rozhodli tentokrát otestovat na lehké Toyotě GR86. Jako ideální areál pro měření jim posloužila testovací dráha výrobce Continental v německém Hannoveru.
Jak už to je u magazínu EVO zvykem, testování se skládá ze svou částí: objektivní (60 % hodnocení) a subjektivní (40 % hodnocení) části. Objektivní hodnocení představuje exaktní výsledky naměřené přesnými nástroji, které sledují každý pohyb a vibraci pneumatik i auta. Subjektivní hodnocení představuje recenzi redaktorů, kteří pneumatiky vystavovali krizovým situacím na hraně – a na základě individuálního pocitu z řízení soudili, jak v nich jednotlivé dezény obstály.
Redaktoři britského magazínu EVO zvolili jako testovací vůz Toyotu GR86. Zdroj: www.evo.co.uk
Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | Valivý odpor |
---|---|---|---|---|
1. | Pirelli P Zero | 99,06% | 94,73% | 84.85% |
2. | Goodyear Eagle F1 SuperSport | 98,84% | 92,59% | 86.6% |
3. | Bridgestone Potenza Sport | 95,16% | 95,52% | 88.42% |
4. | Dunlop SP SportMaxx RT 2 | 93,01% | 95,04% | 92.31% |
5. | Michelin Pilot Sport 4 | 94,68% | 92,29% | 98.82% |
6. | GT Radial SportActive 2 | 90,92% | 94,94% | 96.55% |
7. | Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A | 92,33% | 85,48% | 100% |
8. | Continental Premium Contact 6 | 91,50% | 86,68% | 97.67% |
9. | Triangle SporteX TH201 | 86,26% | 77,10% | 94.38% |