UPOZORNĚNÍ: Vzhledem k obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se může doručení objednávek ve výjimečných případech o 1 až 2 dny zpozdit. Děkujeme za pochopení – vaše čerstvě upečené pneu zabalíme ještě dnes.

Megatest brzdné dráhy zimních pneumatik 245/45 R18 – Autobild 2020

25.09.2020 , Josef Drdlíček

Z největšího testu zimních pneu 2020 vám poskočí srdce vzrušením hned dvakrát. Ve výběru 50 modelů 245/45 R18 totiž najdete i osvědčenou klasiku Barum Polaris 5 a populární model Tomket Snowroad Pro 3. Jeden z nich postoupí do dalšího kola, druhý neprojde kvůli nedostatečné brzdné dráze. Zvítězí lety prověřená klasika, nebo mladá značka vyráběná v Číně? 


Redaktoři německého Autobildu mají v posledních letech napilno. Na trhu se totiž objevují stovky nových značek za dostupnou cenu, které o sobě sebevědomě prohlašují, že jsou prémiové. Jak ale sami zjistíte, realita bývá až děsivě odlišná! 

Megatest brzdné dráhy zimních pneumatik 245-45 R18 – Autobild 2020


Jak se testovalo

Jako testovací vůz komisaři tentokrát vybrali BMW řady 5, na které postupně obuli 50 anonymně nakoupených značek v rozměru 245/45 R18 ze všech cenových tříd. 

O postupu 20 modelů do 2. fáze testu rozhodla délka brzdné dráhy na mokru při rychlosti 80 km/h, kde se počet pneu zredukoval na 30. A poté délka brzdné dráhy na sněhu (50 km/h), kde vypadlo dalších 10 značek.

20 nejlepších pneumatik pak komisaři podrobili komplexním zkouškám, ve kterých prověřili jízdní vlastnosti ve všech zimních podmínkách.


Česká reprezentace Barum a Tomket

Hlavním lákadlem tohoto testu je bezesporu účast dvou českých značek. Ani jednu z nich nemusíme dlouze představovat. Barum nabízí řidičům modely v ekonomické třídě už více než 70 let. Od roku 1993 navíc díky fúzi těží ze zkušeností německého výrobce Continental

Tomket je oproti tomu teprve mladá značka, kterou čeští řidiči znají hlavně díky masivní marketingové kampani v rádiích a na billboardech. Právě tam jsme mohli o výrobci Tomket slyšet jako prémiové značce pneumatik s doživotní zárukou.

A jak si tedy vedli čeští zástupci v testu? Pneumatika Barum Polaris 5 se v první fázi testu umístila na krásném 10. místě. Na mokru zabrzdila po 35,2 metrech, na sněhu po 24,9 m.  Pro srovnání – vítězná Bridgestone Blizzak LM-005 potřebuje k zastavení na mokru 30,3 metrů a na sněhu 24,5 m. Výsledek ukazuje, že i ekonomická třída může konkurovat prémiové… a Barum Polaris 5 tak postupuje do další fáze testu.

Další český zástupce tento úspěch bohužel nezopakoval. Pneu Tomket Snowroad PRO 3 do dalšího kola nepostoupila kvůli brzdné dráze na mokru. S 39,3 metry tak skončila na 38. místě po boku čínských pneumatik

A teď už k finálnímu pořadí. Najdete mezi vítězi svého favorita?

Zimní pneu Barum Polaris 5 na Pneumatiky-cz

Chci vybrat Barum


1. místo

Bridgestone Blizzak LM-005

Vítězem je pneumatika Bridgestone Blizzak LM-005, která zopakovala svůj úspěch z testu brzdné dráhy zimních pneumatik 225/45 R17 – Autobild 2019. I tentokrát nemá v brzdění na mokru soupeře. 

Uvidíme, jak si povede v další fázi testu.

Zimní pneu Bridgestone Blizzak LM-005

Chci vybrat Bridgestone


2. místo

Michelin Pilot Alpin 5

Šampionem v brzdění na sněhu je francouzský Michelin Pilot Alpin 5, který i po letech přesvědčuje nadčasovou kvalitou. Dočká se pneumatika medaile i v další fázi testu?

Zimní pneu Michelin Pilot Alpin 5

Chci vybrat Michelin


3. místo

Semperit Speed-Grip 3

Neprémiový výrobce Semperit Speed-Grip 3 si oproti loňskému testu brzdné dráhy zimních pneumatik 225/45 R17 – Autobild 2019 vylepšuje pozici o jednu příčku a dokazuje, že střední třída má řidičům rozhodně co nabídnout. Pneu navíc pořídíte za nižší cenu než pneumatiky v prémiové třídě.

Zimní pneu Semperit Speed-Grip 3

Chci vybrat Semperit


4. místo

Continental ContiWinterContact TS 850P

Prémiový Continental ContiWinterContact TS 850P v brzdné dráze jen málo kdy obsadí první příčku. V komplexním testech jej ale komisaři často chválí za nejvíce vyvážené jízdní vlastnosti. Držíme pěsti v další fázi testu.

Zimní pneu Continental ContiWinterContact TS 850P

Chci vybrat Continental


5. místo

Hankook Winter i*cept evo3 W330

Pneumatika střední třídy Hankook Winter i*cept evo3 W330 zabrzdila na sněhu jen o 0,7 metru dál než Michelin. Bude mu šlapat na paty i v další fázi testu? 

Hankook Winter icept evo3 W330

Chci vybrat Hankook


 

Přehled 20 pneu postupujích do další fáze testu

Umístění

Název dezénu

Brzdná dráha na mokru v metrech Brzdná dráha na sněhu v metrech Brzdná dráha celkem v metrech
1. Bridgestone Blizzak LM-005 30,3 24,5 54,8
2. Michelin Pilot Alpin 5 31,9 24,3 56,2
3. Semperit Speed-Grip 3 30,8 26 56,8
4. Continental ContiWinterContact TS 850P 31,8 25,2 57
5. Hankook Winter i*cept evo3 W330 32,3 25 57,3
6. Vredestein Wintrac Pro 33,2 24,9 58,1
7. BFGoodrich g-Force Winter 2 34,1 24,6 58,7
8. Kleber KRISALP HP3 34,4 24,6 59
9. GoodYear UltraGrip Performance+ 34,4 24,8 59,2
10. Uniroyal MS plus 77 34,2 25 59,2
11.–12. Barum Polaris 5 35,2 24,9 60,1
11.–12. Nokian WR A4 34,6 25,5 60,1
13. Dunlop Winter Sport 5 35,2 25 60,2
14. Apollo Aspire XP Winter 35,1 25,3 60,4
15. Giti GitiWinter W1 35,2 25,4 60,6
16.–17. Cooper WeatherMaster SA2+ 34,6 26,1 60,7
16.–17. General Altimax Winter 3 36 24,7 60,7
18. Fulda Kristall Control HP2 36,3 24,5 60,8
19.–20. Laufenn I FIT Plus 36,2 24,8 61
19.–20. Pirelli Winter Sottozero 3 35,2 25,8 61

Zdroj: Autobild.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.