Test celoročních SUV pneumatik 235/55 R17 – ADAC 2020

28.11.2020 , Josef Drdlíček

Celoroční pneu pro SUV jsou poměrně nezmapovaná zóna. Někteří osvědčení výrobci zklamou, méně známí zase často překvapí. Například největší světový výrobce Bridgestone tentokrát v testu zrovna nezazářil. Na sněhu totiž za zimními pneu zaostává na celé čáře. A jak dopadly ostatní modely… ?

Test celoročních SUV pneumatik 235-55-R17 – ADAC 2020

K testování celoročních pneu tentokrát posloužilo SUV Ford Kuga. Zdroj: ADAC.de


Jak test probíhal

Redaktoři autoklubu ADAC tentokrát zavítali na 3 dráhy s SUV Ford Kuga a porovnali 7 celoročních pneumatik. Chování na suchu měřili v Itálii, k testování na mokru posloužil německý okruh a finské hory prověřily záběr na sněhu.

Pro zajištění nezávislosti nakoupili redaktoři pneumatiky anonymně od různých prodejců. Ani jedna z pneumatik nemá podle EU štítku horší známku za přilnavost na mokru než C. Na všech by se proto mělo velmi dobře brzdit. V praxi však redaktoři objevili obrovské rozdíly. 


1. místo

Continental AllSeasonContact

Podle komisařů dosahuje model Continental AllSeasonContact obstojných výsledků na mokru i sněhu. Na rozpáleném asfaltu však výkonem trochu pokulhává. Plášť se proto vyplatí spíše do chladnějšího podnebí.

Pozitivní hodnocení sklízí hlavně za nízkou spotřebu paliva a dlouhou životnost. Právě v těchto disciplínách pneumatika obdržela známku 1,5 – velice dobrá.

SHRNUTÍ: Pneu Continental AllSeasonContact je ideální do chladnějšího podnebí. Díky nízké spotřebě paliva a vysokému kilometrovému nájezdu navíc ušetříte peníze nejen za sezónní přezouvání.

✔   Vysoký kilometrový nájezd
✔   Nízká spotřeba paliva
✔   Spolehlivé chování na mokru a sněhu

✘   Slabší v brzdění na suchu

Celoroční pneu Continental All SeasonContact

Chci vybrat Continental AllSeasonContact


2. místo

Goodyear 4Seasons Gen-2

Hlavní přednosti pneumatiky Goodyear 4Seasons Gen-2 se projevují hlavně v disciplínách na mokru a ledu. Ochrana proti aquaplaningu je uspokojivá, při 80km rychlosti zastaví po 27,6 metrech. To je 3. nejlepší výsledek testu. 

V kategorii opotřebení navíc Goodyear obdržel od komisařů známku 1, ve spotřebě paliva 1,9. Model je tak úsporný hned v několika ohledech.

SHRNUTÍ: Celoroční pneumatiku Goodyear 4Seasons Gen-2 oceníte pro spolehlivé jízdní vlastnosti na mokrých a zledovatělých cestách. Investice se vyplatí i díky dlouhé životnosti.

✔   Velmi vysoký kilometrový nájezd
✔   Nízká spotřeba paliva
✔   Krátká brzdná dráha na mokru a ledu

✘   Druhá nejslabší výkon v brzdění na suchu 

Celoroční pneu Goodyear 4Seasons Gen-3

Chci vybrat Goodyear 4Seasons Gen-2


3. místo

Michelin CrossClimate+

Ačkoliv se celoroční pneumatice Michelin CrossClimate + v rozměru 235/55 R17 nedařilo v brzdění na sněhu, v ostatních disciplínách předvádí víc než slušný výkon. Se 43,5 metry si odnesla prvenství za nejkratší brzdnou dráhu na suchu. Excelovala i v kategorii opotřebení, kde ji komisaři udělili nejlepší známku 0,6

Za disciplíny na mokru pak obdržela celkové hodnocení 2,6, což je o 1 stupeň lepší výsledek než u Continentalu. Díky technologii EverGrip mají navíc pneu stejné jízdní vlastnosti až do úplného opotřebení.

SHRNUTÍ: Michelin CrossClimate + je spolehlivá celoroční pneumatika, která vyniká vysokým kilometrovým nájezdem. Dezén si navíc uchová stejné jízdní vlastnosti až do úplného opotřebení.

✔   Extra vysoký kilometrový nájezd
✔   Nejkratší brzdná dráha na suchu
✔   Stejné jízdní vlastnosti do úplného opotřebení díky technologii EverGrip

✘   Slabší v brzdění na sněhu

Michelin CrossClimate+ upraveno

Chci vybrat Michelin CrossClimate+


Naše doporučení a zajímavosti testu

Zdá se, že v odvětví SUV vozů mají celoročky ještě co dohánět. Ani jedna z pneumatik totiž v rozměru 235/55 R17 nezískala ukázkové hodnocení. I tak je ale oproti předchozím generacím vidět velký pokrok

Podstatnou změnou je vyšší kilometrový nájezd a kratší brzdění. Pořád se ale najdou dezény, které oproti průměrné letní pneu zastaví na suchu i o 6 metrů dál. To představuje šířku 2 přechodů pro chodce.  

Pokud ale v zimě nejezdíte po horách, mrkněte na celoroční Michelin CrossClimate SUV. V 19 palcích získal příkladné hodnocení v testu Autobild 2019. Stejné hodnocení obdržel o rok dřív i v 18 palcích.

  • S 34,6 m brzdí na mokru nejlépe Bridgestone Weather Control A005. Průměrná letní pneu v tomto rozměru přitom potřebuje o 4,3 metrů víc.
  • Spotřeba paliva se měří při konstantní rychlosti 100 km/h na 2kilometrovém úseku. 
  • Všechny testované modely nesou označení alpského symbolu sněhové vločky (3PMSF). 

Pořadí a hodnocení testovaných pneu 

Název dezénu Celkové hodnocení Sucho (15 %) Mokro (30 %) Sníh (20 %) Led (10 %) Hluk (5 %) Spotřeba (10 %) Opotřebení (10 %)
Continental AllSeasonContact 3,6 3,6 2,6 3,0 2,4 3,0 1,5 1,5
Goodyear Vector 4Season Gen-2 3,8 3,8 2,6 3,6 2,4 2,8 1,9 1,0
Michelin CrossClimate+ 3,9 2,6 2,7 3,9 2,4 3,0 2,0 0,6
Nokian Weatherproof 3,9 3,9 2,9 3,0 2,7 3,4 2,4 2,0
Uniroyal AllSeasonExpert 2 4,3 4,3 2,7 3,0 2,4 2,7 2,2 1,0
Vredestein Quatrac pro 5,2 4,3 2,6 5,2 2,7 2,7 2,5 1,0
Bridgestone Weather Control A005 5,4 2,6 2,0 5,4 2,4 2,9 1,9 2,0

Zdroj: ADAC.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.