Z jakých důvodů se může měnit cena u zboží?


Dotazy na změny cen zboží patří mezi ty vůbec nejčastější. V mnoha případech se totiž ceny pneumatik mění i několikrát za měsíc. Jak je to možné? V následujícím článku vám představíme nejčastější důvody zdražování či zlevňování našich produktů.

Častý dotaz: „Jaký je v praxi rozdíl mezi SKLADEM a U DODAVATELE?“

  • SKLADEM = zboží máme na vlastním skladu, odesíláme do druhého dne. Cena vždy platí.
  • U DODAVATELE = zboží je na skladě některého z externích dodavatelů, čímž se prodlužuje doba doručení. Existuje zde riziko zvýšení cen ze strany dodavatelů, nebo vyprodání, o kterém jsme nebyli informováni.
  • NENÍ SKLADEM = produkt není ani na našem skladě ani u žádného dodavatele. V danou chvíli jej nejsme schopni sehnat.

3 hlavní důvody, kvůli kterým měníme cenu zboží

Důvodů, proč je zboží levnější či dražší než bylo ještě před pár dny může být celá řada. My jsme pro vás připravili výčet těch nejčastějších.

Pneumatiky skladem

Ceny zboží nejčastěji ovlivňuje skladovost. Pneu, které jsme naskladnili ještě před sezónou, můžeme nabídnout za nejlepší ceny.


   1) Vyprodání zboží, které máme skladem

Vykoupení posledních kusů je nejčastějším důvodem, proč měníme cenu. Předzásobené produkty, které máme přímo na skladě, totiž můžeme nabídnout na nejvýhodnější cenu. Problém nastává v okamžiku, kdy si zákazník objedná zboží, které už nemáme skladem, ale za starou cenu. Dochází k tomu zpravidla v případě, kdy jiný zákazník zakoupil poslední kusy těsně před dokončením objednávky. 

Zboží sice většinou dokážeme získal od dodavatelů, často však už ne za původní cenu. V takovém případě jsme proto nuceni nabídnout novou cenu, případně jiný stejně kvalitní produkt.


   2) Akce, která se vztahuje na omezený počet kusů

V rámci řady slevových akci, jako je například Black Friday, nabízíme desítky i stovky produktů s výraznou slevou. Tyto akce jsou však vždy buď časově omezené, nebo se vztahují jen na omezený počet pneumatik.

Po uplynutí trvání výprodeje či vyčerpání kusů, na které se akce vztahuje, proto zboží opět nabízíme za nezlevněnou původní cenu.


   3) Zlevňujeme i podle cen konkurenčních e-shopů

Třetí případ změn cen se týká případů, kdy zboží zlevníme v reakci na pohyb cen ostatních e-shopů na českém trhu. Zákazníci, kteří zakoupili zboží za původní cenu, proto často cítí křivdu –⁠ prosíme však o pochopení. Jako moderní e-shop vždy musíme pružně reagovat na neustále se pohybující ceny konkurence na trhu. 


3 nekalé praktiky, se kterými se u nás NIKDY nesetkáte

V první části článku jsme představili, jak měníme ceny, a jaké nás k tomu tlačí důvody. V druhé části bychom se chtěli naopak věnovat bohužel relativně častým praktikám některých e-shopů. Ty považujeme za neetické a garantujeme, že se s nimi na našem webu nesetkáte.

Nekalé obchodní praktiky


   1) NEÚČTUJEME skryté manipulační poplatky

Na Pneumatiky.cz nenajdete žádné skryté poplatky ani předzaškrtnuté kolonky. U dopravy i doplňkových služeb vždy víte přesnou cenu i to, co od nás za své peníze dostanete. 


   2) NEMĚNÍME CENY podle toho, kdo jste, a odkud jste přišli na web

Nepoužíváme detekci IP adresy a upravovaných cen, které by se měnily podle toho, odkud jste na náš web přišli. Všem nabízíme stejnou cenu bez ohledu na vaši polohu, prohlížeč, druh zařízení atd.


   3) NEUVÁDÍME nepravdivé ceny v rámci svých marketingových aktivit

Cena, kterou uvádíme v rámci našich marketingových aktivit, vždy odpovídá skutečné ceně na našem webu. Ve výjimečných případech, kdy cena v reklamě neodpovídá ceně v našem e-shopu, je na vině technická závada –⁠ nikoliv úmysl. Pokud na takový problém narazíte, prosíme o zpětnou vazbu. Chybu budeme urgentně řešit.

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.