V rámci poskytování služeb využívá tato stránka cookies. Používání a dostupnost cookies můžete kdykoliv upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. OK

Počasí velí: přichází čas na letní pneumatiky

29.03.2016

Každý řidič to ví, každý řidič to zná. S jarním počasím se mění letní pneumatiky za zimní. A právě teď jsou k tomu všechny důvody. Víte, jak velký vliv má jízda na zimních pláštích v létě na vaši bezpečnost i peněženku? Budete překvapeni.

V těchto dnech se vyplatí rezervovat si termín ve svém pneuservisu. Můžete vyzkoušet také některý z naší partnerské sítě. Argumenty k přezutí jsou víc než pádné:

  • Teploty přesahují doporučovanou hranici 7 °C.
  • Ve čtvrtek 31. března končí zákonná povinnost zimních pneumatik na většině úseků označených značkou "Zimní výbava"(pokud to není dodatkovou tabulí upraveno jinak). Bez určení časového období může povinnost zimních pneumatik platit celoročně.

Přezouvání na přelomu března a dubna není jen o formálním doporučení. Vyšší teploty výrazně zhoršují jízdní vlastnosti zimních dezénů. Posuďte sami:

Auto na zimních pneu má v letních měsících:

  • o 30 % delší brzdnou dráhu
  • o 20 % větší opotřebení běhounu
  • o 10 % vyšší spotřebu
  • zhoršenou ovladatelnost
  • zvýšenou hlučnost

Jízda na zimních pneu v létě je nebezpečná a drahá

Z rychlého propočtu jasně plyne, že v létě si na zimních pláštích pěkně připlatíte Když vezmeme průměrný letní nájezd 10 000 km s benzínovou Škodou Octavia, která má spotřebu 7,5 l/100 km, vyjde vás jízda se zvýšenou spotřebou o půl litru v letním období o necelých patnáct set korun dráž. Za čtyři roky byste měli na 4 nové letní gumy. U brzdné dráhy bije rozdíl mezi leťňáky a zimáky ještě více do očí

Zimní pneumatiky mají při brždění z rychlosti 100 km/h o 6 metrů delší brzdnou dráhu než letní. V momentě zastavení auta s letními plášti brzdí vozidlo se zimními pneumatikami ještě rychlostí 37 km/h.
V letních měsících máte kolem sebe samé řidiče na letním obutí. Myslíte, že za nimi zastavíte včas při nouzovém brždění? Sada letních pneumatik vás vyjde mnohem levněji než napravit následky dopravní nehody.

Srovnání - brzdná dráha

Z uvedeného obrázku jasně vyplývá, že v létě patří na auto letní pneumatiky. V zimě ale na letních ani nevyjíždějte. (Zdroj obrázku: K.E.I. Autocentrum)

Rada k přezouvání

Přezouvejte raději v pneuservisu. Pneumatiky na ráfku i bez ráfku. Při neodborné manipulaci můžete poničit pláště takovým způsobem, že případnou reklamaci výrobce ani neuzná. Navíc doma kola prostě 100% nevyvážíte, ani nezkontrolujete geometrii.

Riskujete tak nerovnoměrně sjeté obutí. Už na konci sezóny, po větší porci najetých kilometrů, můžete být nepříjemně zaskočeni. Zdánlivé ušetření vás může přijít draho. Místo pár stovek za pneuservis, budete muset vytáhnout tisíce korun za novou sadu.

Zdroj: Příloha Světa motorů 12/2016

Připojené obrázky

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.