Výsledky testů zimních pneumatik z posledních sezon ukazují, jak vyrovnaný je konkurenční boj mezi značkami Michelin, Contiental a GoodYear. Na loňskou úspěšnou zimní pneumatiku Continental ContiWinterContact TS850 letos zareagoval největší výrobce pneumatik na světě, firma GoodYear, představením nové zimní pneumatiky GoodYear UltraGrip 9.
GoodYear UltraGrip 9 exceluje v prvním předsezonním testu
Jak název napovídá, jde o další evoluci předcházejících velmi úspěšných modelů GoodYear UltraGrip 7 a GoodYear UltraGrip 8. U nového dezénu se však vývojoví konstruktéři GoodYear zaměřili hlavně na zlepšení parametrů, ve kterých v minulých sezonách ztráceli oproti konkurenci.
"Cílem bylo zlepšit jízdní vlastnosti na mokré vozovce a ledu, snížit ekonomické náklady provozu a zvýšit životnost nové pneumatiky GoodYear UltraGrip 9."
Nemalé prostředky vložené do vývoje se firmě GoodYear zřejmě vyplatily. Podle prvních předsezonních testů pneumatik renomovaného francouzského časopisu L'Argus prokázal Ultragrip 9 opravdu skvělé výsledky.
V tomto exklusivním testu, který se konal letos v únoru, si totiž nový UltraGrip 9 vedl lépe než zmiňovaná a velmi oblíbená zimní pneu Continental ContiWinterContact TS 850 . Testy však zatím probíhaly pouze na sněhu, a tak bude zajímavé sledovat, jak tuto zimní pneumatiku prověří konkurence i na suché a mokré vozovce v zimních podmínkách.
Výsledky testů zimních pneumatik 2014
Nové technologie pro vyšší bezpečnost a ekonomii provozu
V čem GoodYear UltraGrip 9 vyniká?
- Brzdná dráha na sněhu je o 4% kratší než u nejbližší konkurence
- Zlepšená ovladatelnost a zkrácená brzdná dráha na ledu
- Zkrácená brzdná dráha na mokru a zvýšená odolnost proti aquaplaningu
- Vysoká jízdní stabilita a komfort
- Nízký valivý odpor a nižší hlučnost - zlepšené štítkové hodnocení o jednu třídu
- Nižší spotřeba paliva a delší životnost
Kvalitní směs je základ
Pro dosažení ideálních vlastností, a to zejména přilnavosti dezénu, je důležitá kvalitní směs pryže. Inovovaná směs dezénu UltraGrip 9 byla vylepšena oproti předcházejícím modelům především o novou kombinaci speciálních pryskyřic a rostlinných olejů. Výsledkem této receptury jsou zlepšené hodnoty přilnavosti dezénu v zimních podmínkách, a v kombinaci s novým designem dezénu i podstatné snížení valivého odporu a hlučnosti. Nízké hodnoty valivého odporu se odráží jak v nižší spotřebě paliva, tak i v menším opotřebení pneumatiky a celkovém zvýšení životnosti pneumatiky.
"Jízda s novým dezénem UltraGrip 9 bude ekonomičtější, s nízkými provozními náklady."
Design s jasným směrem
Už při prvním pohledu na atraktivní směrový design pneumatiky UltraGrip 9 zaujmou dva charakteristické technické prvky. Velký počet hlubokých lamel a množství dlouhých, navzájem se křížících drážek.
Hluboké 3D lamely tvoří základ sofistikované technologie GoodYear 3D-BIS (3D-Block Interlocking System), kdy jsou lamely, oproti těm běžným, profilovány i uvnitř průřezu. Jejich trojrozměrný profil připomíná "vafle", které do sebe vzájemně zapadají. Hlavním úkolem lamel je měnit charakteristiku záběru při jízdě na sněhu nebo asfaltu.
Při jízdě na sněhu se lamely rozevírají a díky vysokému počtu hran zajišťují dokonalý záběr. Při přechodu na asfalt se pak tyto lamely díky 3D profilu uzavírají mnohem pevněji než běžná konstrukce a vytváří tak velké tuhé bloky, které jsou na hladkém povrchu nutné pro zkrácení brzdné dráhy a lepší ovladatelnost.
"Zkrácení brzdné dráhy dezénu UltraGrip 9 oproti předcházejícím modelům přineslo významné zvýšení bezpečnosti jízdy."
Jízdní vlastnosti zimní pneumatiky UltraGrip 9 na mokré vozovce ovlivňuje svým tvarem, umístěním a profilem především velký počet prolínajících se podélných drážek běhounu. Touto kombinací se podařilo optimálně vyřešit odvod vody ze středu běhounu při jízdě na mokru i za vyšších rychlostí.
Jeden dezén - dva designy
Výraznou novinkou této zimní pneumatiky jsou dva designy běhounu pro jeden dezén.
Pod stejným označením Goodyear UltraGrip 9 se výrábí designy běhounu se středovou drážkou nebo bez ní, v závislosti na rozměru pneumatiky (viz tabulka níže).
- Design se středovou drážkou je určený pro rychlejší vozidla, která v zimních podmínkách jezdí převážně na asfaltu a jen zřídka na sněhu či ledu.
- Design bez středové drážky je určený pro jízdu s vyváženým poměrem asflat/sníh. Tento výběr však bude omezený na určité rozměry a rychlostní indexy.
Přestože je firma GoodYear tradičním výrobcem prémiových pneumatik pro vozy střední a vyšší třídy, u nové zimní pneumatiky Ultragrip 9 nabízí širokou škálu velikostí i v rozmezí průměru od 14" do 16", které jsou z části určené pro vozy nižších kategorií.
Rozměr GoodYear UltraGrip 9 | Středová drážka |
155/65R14 75T UG 9 MS | ANO |
165/70R14 81T UG 9 MS | ANO |
165/70R14 85T UG 9 MS XL | ANO |
165/70R14C 89/87R UG 9 MS | ANO |
175/65R14 82T UG 9 MS | ANO |
175/65R14 86T UG 9 MS XL | ANO |
175/65R14C 90/88T UG 9 MS | ANO |
175/70R14 84T UG 9 MS | ANO |
175/70R14 88T UG 9 MS XL | ANO |
185/60R14 82T UG 9 MS | ANO |
185/65R14 86T UG 9 MS | ANO |
165/65R15 81T UG 9 MS | ANO |
175/60R15 81T UG 9 MS | NE |
175/65R15 88T UG 9 MS XL | ANO |
185/55R15 82T UG 9 MS FP | ANO |
185/60R15 84T UG 9 MS | ANO |
185/60R15 88T UG 9 MS XL | ANO |
185/65R15 88T UG 9 MS | ANO |
185/65R15 92T UG 9 MS XL | ANO |
195/60R15 88T UG 9 MS | ANO |
195/65R15 91T UG 9 MS | NE |
195/65R15 91H UG 9 MS | ANO |
195/65R15 95T UG 9 MS XL | ANO |
205/60R15 91H UG 9 MS | NE |
205/60R15 91T UG 9 MS | NE |
205/65R15 94H UG 9 MS | NE |
205/65R15 94T UG 9 MS | NE |
195/55R16 87H UG 9 MS | NE |
195/55R16 87T UG 9 MS | NE |
195/60R16 93H UG 9 MS XL | NE |
205/55R16 91H UG 9 MS | NE |
205/55R16 91T UG 9 MS | NE |
205/55R16 94H UG 9 MS XL | NE |
205/60R16 92H UG 9 MS | NE |
205/60R16 96H UG 9 MS XL | NE |