Megatest 55 letních pneumatik 205/55 R16 – AutoBild 2024, 2. část

01.04.2024 , Josef Drdlíček

Dramatický souboj letních pneumatik o titul šampiona se přesunul do druhé fáze testu. V ní uvidíte detailní porovnání 20 nejlepších modelů v rozměru 205/55 R16. Získá novinka Continental PremiumContact 7 – vítěz za nejkratší brzdnou dráhou v předešlé části – vytoužené vítězství?


První část megatestu 55 letních pneumatik 205/55 R16 od německého AutoBildu přinesla řidičům detailní porovnání brzdné dráhy – kterou prošlo mimochodem jen 20 nejlepších dezénů. V krizových situacích však nezáleží jen na rychlém zastavení.

V další části testu se proto redaktoři zaměřili na 3 kategorie skládající se z 12 disciplín. Mokro, sucho a provozní náklady. Šampion je jen jeden, z konečného žebříčku vám však s klidným svědomím můžeme doporučit prvních 14 modelů.

Megatest 55 letních pneumatik 205-55 R16 – AutoBild 2024-2-část

V druhé části testu uvidíte srovnání 20 pneumatik v rozměru 205/55 R16, jejichž brzdná dráha splnila bezpečnou délku pro zastavení. Zdroj: AutoBild.de


1. místo
Michelin Primacy 4+

Michelin Primacy 4+ zvítězil v testu na celé čáře s konečnou známkou 1,3. Na mokru se pneu dařilo ve všech ohledech – za vypíchnutí rozhodně stojí špičková ochrana proti aquaplaningu v zatáčkách. Francouzský Michelin však kromě špičkových jízdních vlastností nabízí ještě dvě zásadní věci.

Díky technologii EverGrip je jízda na těchto pneumatikách bezpečná i při minimální hloubce dezénu 1,6 mm. A navíc Michelin získal jedno z nejlepších hodnocení za provozní náklady. V praxi to znamená vysoký kilometrový nájezd, nízkou spotřebu paliva a šetrnost vůči životnímu prostředí. Takové obutí proto víc než doporučujeme.

✔   Špičkové vlastnosti na mokru a suchu
✔   Velmi nízké provozní náklady
✔   Brzdění na mokru 27,7 m (80 km/h), na suchu 36,3 (100 km/h)

✘   Vyšší pořizovací náklady

Michelin Primacy 4+

Chci vybrat Michelin


2. místo
Continental PremiumContact 7

S bezkonkurenční brzdnou dráhou na mokru 25,8 metrů a na suchu jen 35,4 metrů, se Continental PremiumContact 7 stala šampionem první části testu. Při podrobném testování však ztratila nad vítězným Michelinem důležité body za spotřebu paliva a kilometrový nájezd. Continental však nabízí víc než špičkový výkon, který ocení především milovníci sportovní jízdy. Vděčí za to kombinaci perfektní ovladatelnosti a vynikající přilnavosti v zatáčkách, kterou podtrhuje již zmíněná nejkratší brzdná dráha. Přičtěte si k tomu přibližně o 1 000 Kč nižší pořizovací cenu za sadu než Michelin, a máte jasného vítěze.

✔   Velmi vyrovnané vlastnosti ve všech podmínkách
✔   Vítěz za nejkratší brzdnou dráhu
✔   Levnější než Michelin

✘   Horší provozní náklady než u Michelin

Continental PremiumContact 7

Chci vybrat Continental


3. místo
Bridgestone Turanza 6

Na třetím místě skončila japonská pneumatika Bridgestone Turanza 6, která nabízí příkladně vyvážené jízdní vlastnosti ve všech podmínkách. A překvapivě i vysoký kilometrový nájezd, který bývá spíše dominantou konkurenčního Continentalu, kterému ale tentokrát vytřela zrak. Bohužel – vzhledem k vyšší pořizovací ceně ale doporučujeme v rozměru 205/55 R16 sáhnout spíše po vítězném Michelinu anebo Continentalu.

✔   Příkladně vyvážené jízdní vlastnosti
✔   Vysoký kilometrový nájezd
✔   Nízké provozní náklady

✘   Vyšší pořizovací cena

Bridgestone Turanza 6

Chci vybrat Bridgestone


Zajímavosti testu

  • Goodyear Efficientgrip Performance 2, která skončila na 4. a 5. místě, získala titul EcoMaster 2024. Jde o speciální hodnocení komisařů za nízké provozní náklady. Na pneumatikách tak ujedete přibližné 45 000 kilometrů, spotřebujete při tom málo paliva. A ještě k tomu uvolníte do ovzduší nejméně mikročástic pryže než s konkurenčními dezény.
  • Vzhledem k vysokému opotřebení pryže komisaři vypočítali, že na pneumatikách Vredestein Ultrac ujedete přibližně jen 15 000 kilometrů. Jde tak o třetinu toho, co nabízí Goodyear Efficientgrip Performance 2. Právě zde se tak potvrzuje staré lidové rčení „Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“.
  • Ačkoliv pneumatiky Uniroyal RainSport 5 slibují špičkový výkon na mokru – především díky technologii kopírující žraločí kůži –, v rozměru 205/55 R16 tyto výroky rozhodně nepotvrdily. Dezén totiž v této kategorii získal celkové hodnocení jen 3+. Ovladatelnost a boční vedení by šampion na mokru měl zkrátka zvládat lépe. Třeba příště.

Pořadí a hodnocení 20 testovaných pneu

Umístění Název dezénu Sucho Mokro Provozní náklady Konečná známka
1. místo Michelin Primacy 4+ 2 2+ 1- 1,3
2. místo Continental PremiumContact 7 2+ 2 2 1,4
3. místo Bridgestone Turanza 6 2 2 2+ 1,5
4–5. místo Goodyear Efficientgrip Performance 2 2- 2+ 1 2,1
4–5. místo Kumho Ecsta HS52 2+ 2+ 2- 2,1
6. místo Firestone Roadhawk 2 2 2 2,2
7–9. místo Falken ZIEX ZE310 ECORUN 2 2+ 2- 2,3
7–9. místo Hankook Ventus Prime4 K135 2 2+ 2- 2,3
7–9. místo Toyo Proxes Comfort 2 2+ 2- 2,3
10–11. místo Dunlop SP Sport Bluresponse 2- 2 2 2,4
10–11. místo Fulda EcoControl HP2 2- 2- 1- 2,4
12–13. místo BFGoodrich Advantage 2- 2 2- 2,5
12–13. místo Kleber Dynaxer HP4 2- 2 2- 2,5
14–15. místo GT Radial FE 2 2- 2- 2 2,6
14–15. místo Giti GitiSynergy H2 2- 2- 2 2,6
16. místo Pirelli Cinturato P7 C2 2- 2 3+ 3,1
17. místo Nexen N'fera Primus 2 2- 3 3,2
18. místo Uniroyal RainSport 5 2 3+ 2- 3,6
19. místo Maxxis Premitra 5 HP5 3+ 2- 2 3,7
20. místo Vredestein Ultrac 1- 2+ 4+ 4,0

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.