Jak si povedou zimní pneumatiky pro SUV a elektromobily v extrémních finských podmínkách? Redaktoři magazínu AutoMotorSport porovnali 7 současných modelů 255/45 R20 – a to dokonce na rallye trati v zasněženém lese. Nejlepší na sněhu je Michelin, vítězem je však Bridgestone s nejnižší spotřebou paliva a elektrické energie.
Tentokrát uvidíte srovnání 7 pneumatik pro SUV, offroad a 4×4 v rozměru 255/45 R20. Zdroj: Auto-motor-und-sport.de
1. místo
Bridgestone Blizzak LM-005 SUV
Pneu Bridgestone Blizzak LM 005 excelují ve všech podmínkách, zejména na mokré a suché vozovce. Nabízí nejlepší ochranu proti aquaplaningu a vynikající přilnavost, což z nich dělá vítěze testu. Slabší výkon na sněhu vyvažují perfektním chováním v dalších disciplínách.
✅ Skvělá trakce a ochrana proti aquaplaningu na mokrém povrchu.
✅ Vynikající brzdění na suchu a výborná stabilita v zatáčkách.
✅ Nejnižší spotřeba paliva či elektrické energie.
❌ Menší slabiny v chování na sněhu, zejména v udržování směru při skluzu a brzdění.
2. místo
Goodyear UltraGrip Performance 3
Americké pneu Goodyear UltraGrip Performance 3 vynikají krátkými brzdnými dráhami a přesným chováním na sněhu. Na mokré silnici jsou velmi spolehlivé, ale mají lehké rezervy v přesnosti řízení a ochraně proti aquaplaningu v zatáčkách.
✅ Krátké brzdné dráhy a velmi bezpečné chování na sněhu.
✅ Dobrá stabilita a přilnavost v zatáčkách, zvláště na mokrém povrchu.
✅ Vysoká přilnavost na suchu.
❌ Lehké nedostatky v ochraně proti aquaplaningu v zatáčkách a nižší přesnost řízení na suchu v zatáčkách.
3. místo
Michelin Pilot Alpin 5 SUV
Francouzské pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 SUV nabízí nejlepší trakci a bezpečnou jízdu na sněhu. Na suchu jsou stabilní a komfortní. Vzhledem k technologii EverGrip, díky které si pneu uchovají nejlepší jízdní vlastnosti až do úplného opotřebení, jde za nás o nejlepší obutí v testovaném rozměru. Tyhle pneu vám zkrátka doporučujeme.
✅ Nejlepší pneumatika na sněhu a ledu.
✅ Dobrá stabilita a bezpečnost na mokrém povrchu, včetně ochrany proti aquaplaningu.
✅ Stabilní, přesné a pohodlné chování na suché vozovce.
❌ Vyšší pořizovací cena.
Zajímavosti testu
- Testování ve Finsku: Redaktoři pneumatiky testovali ve finském Laponsku, které nabízí extrémní zimní podmínky. V roce 1999 byla v této oblasti zaznamenána teplota -50 °C, což je jedna z nejnižších teplot v Evropě. V některých částech pak sněhová pokrývka dosahuje hloubky až 1,5 až 2 metry.
-
Redaktoři magazínu AutoMotorSport pneumatiky také otestovali na rallye trati v zasněženém lese. Nejzajímavější na tom bylo porovnání jízdy mezi klasickým dieselem a elektromobilem. Zatímco diesel s pohonem všech kol se choval stabilně – když jedno kolo začne klouzat, spojka automaticky připojí druhé kolo, což usnadňuje kontrolu v zatáčkách –, s elektromobilem už jezdci stabilitu necítili. S dvěma motory je totiž každé kolo řízeno samostatně. To může být výhoda v běžné jízdě na silnicích, ale při jízdě na trati na čas to znamená menší kontrolu nad vozidlem. Elektromobil také váží víc, což se negativně projevuje při brzdění a v zatáčkách.
V závěru testu se ukázalo, že i když je diesel slabší než elektromobil, na rallye trati v lese je daleko rychlejší, protože jeho výkon přichází postupně a plynule. Zdroj: Auto-motor-und-sport.de
Pořadí a hodnocení 7 testovaných pneu
Umístění | Název dezénu | Verdikt | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|
1. místo | Bridgestone Blizzak LM-005 SUV | vynikající | 9,2 |
2. místo | Goodyear UltraGrip Performance 3 | velmi dobrý | 8,7 |
3. místo | Michelin Pilot Alpin 5 SUV | velmi dobrý | 8,6 |
4. místo | Continental WinterContact TS 870 P | velmi dobrý | 8,2 |
5. místo | Pirelli Scorpion Winter 2 | velmi dobrý | 8,1 |
6. místo | Vredestein Wintrac Pro | dobrý | 7,6 |
7. místo | Falken Eurowinter HS 02 Pro | uspokojivý | 6,1 |