Test zimních pneumatik 225/45 R18 - Automotorsport

21.11.2017 , Jiří Král

Německý časopis Automotorsport jako první přichází s testy zimních pneumatik pro rok 2017. Do testu zařadil rozměr 225/45 R18, který sice může vypadat jako obutí pro sportovnější vozy, ale vyjíždí na něm i Škoda Octavia (nebo Superb), stejně jako Opel Insignia, Mazda 6 atd.

Do testu byly zařazeny pneumatiky napříč cenovým spektrem a zkušebním vozem bylo BMW 430i. Celá akce probíhala ve Finsku, poblíž městečka Ivalo a zaměřila se klasickou skladbu disciplín v každém počasí. Tzn. trakci, brždění, odolnost vůči aquaplaningu nebo valivý odpor na suchu, mokru nebo sněhu.

Dunlop_winterSport_5_orez_2

A každoroční otázka zní: Našel dlouholetý (ale stárnoucí) šampion Continental WinterContact TS 850P přemožitele? Vyzyvatelů měl dost. Ambiciózní Hankook, nebo premianti v podobě Dunlopu a Michelinu mají dostatek technologií. Pro Nokian šlo prakticky o domácí prostředí. A Semperit nebo Cooper mohou vždy překvapit. Dost už ale předmluvy, zaměřme se na výsledky.


1. Místo

Continental WinterContact TS 850P

Vyrovnané (a skvělé) výsledky v každé disciplíně, k tomu dominantní chování na mokrém povrchu. To dělá z tohoto dezénu nezpochybnitelného vítěze. S přehledem obhájí svoji vyšší cenovku, když vám zaručí bezpečnou jízdu bez ohledu na podmínky. Navíc nabídne nízký valivý odpor, který vám vynaložené peníze vrátí zpět u benzinové pumpy.

Continental WinterContact TS 850P

Pro klasickou středoevropskou zimu nenajdete lepší pneumatiku, než je WinterContact TS 850P. Typickým povrchem je mokro nebo sněhová břečka, případně suchá a umrzlá silnice. Právě na takové podmínky je Continental dokonale vyladěný.


2. Místo

Dunlop Winter Sport 5

Neudělal jedinou věc špatně, přesto skončil na druhém místě. Na rozdíl od Continentalu se totiž Dunlop ani v jedné disciplíně nedostal přes 9 bodů (max. 10). Zato osmibodových hodnocení posbíral hned několik. Což potvrzuje dokonale vyvážené vlastnosti. K tomu přidává výjimečně dobré brždění na sněhu.

Dunlop Winter Sport 5

Pokud bychom hledali nedostatky za každou cenu, byl by to možná vyšší valivý odpor. Ale I tak si Winter Sport 5 odnáší známku "Doporučeno" a nižší cenovku než vítěz testu.


3. Místo

Semperit Speed-Grip 3

A tady přichází největší překvapení celého testu. Letošní novinka v přímém srovnání porazila prémiovější značky a připíše si první umístění na stupních vítězů. Její dominanta? Jednoznačně chování na sněhu, kde získala 9,9 bodů z 10. Jakkoliv od tohoto pláště není možné čekat nějaký sportovnější projev, můžete se na něj spolehnout kdykoliv od podzimu do jara.

Semperit_speedGrip_3_2_orez

Když nasněží, můžete jet s vědomím, že jste nemohli koupit nic lepšího. Navíc Semperit Speed Grip-3 dominuje v poměru ceny a kvality, když je v porovnání s Continentalem zhruba o 20 % levnější.


4. Místo

Michelin Pilot Alpin PA4

I když už je na trhu novinka v podobě Pilot Alpin 5, do testu se dostala prověřená generace PA4. Jde o pneumatiku se sportovnějším projevem, ať už se bavíme o chování na sněhu nebo na suchu. Na mokru vás spolehlivě podrží, a kdykoliv se bavíme o Michelinu, jako první nás napadne vysoký kilometrový průběh.

pilot_alpin_pa4

S koupí francouzského pláště si pořizujete jistotu na několik sezón.


5. místo

Fulda Kristall Control HP2

Druhé překvapení uzavírá TOP 5 a jako poslední v testu získává také známku "Doporučeno". Německá Fulda se svou novinkou překvapila skvělým handlingem a trakcí, tak důležitou v zimních podmínkách. Rezervy bychom mohli najít v chování na mokré vozovce, ale ani tam vyloženě nezklame. I zde navíc hraje roli cena - za cenu střední třídy dostanete prémiové vlastnosti a jde o jasný cenový tip pro letošní zimu.


Jak dopadli ostatní?

Mírným zklamáním je až 6. místo pro Pirelli, kdy pneumatice kupodivu chyběl náznak sportovního chování a také v dalších disciplínách byla spíše průměrná. Někdo by se mohl divit špatnému výsledku Nokianu A4. Ten ale nabídl bezkonkurenčně nejmenší valivý odpor (dostal 10 bodů z 10) a exceloval na suchu. Na vodě a sněhu to ale bylo o něco slabší, proto jen průměrný výsledek. Pokud by se do testu dostal dezén D4, byla by situace odlišná.

Jihokorejské dezény HankookWinter i*cept evo2 W320 a Kumho WinterCraft WP71 se umístily na 8. a 9. místě. Minimálně pro Hankook jde o nepříjemné překvapení, kdy sice předvádí působivé výsledky na suchu a sněhu, ale na mokrém povrhu je to horší. Na posledním místě skončil Cooper WeatherMaster SA2 a je pouze podmíněně doporučen. Ani na jednom povrchu se nedostal přes 7,1 bodů, takže i přes nízkou cenu dokážeme najít lepší pneumatiky.

Česká stopa v testu

I když zde nenajdeme značku Barum, má Česká republika hned dva zástupce v TOP 3. Jak vítězný Continental, tak bronzový Semperit se totiž vyrábí v tuzemské továrně. Koncernové značky navíc sdílí vybrané technologie právě s prémiovým brandem. Takže např. Barum dostane v dalších sezónách know how letošního Continentalu.

Celkové hodnocení

Dezén Hodnocení Sníh Mokro Sucho Životní prostředí
Continental WinterContact TS 850P ★★★★★ 8,7 9,6 9,1 8,0 Koupit
Dunlop Winter Sport 5 ★★★★ 8,9 8,9 8,5 7,3 Koupit
Semperit Speed-Grip 3 ★★★★ 9,9 7,2 7,6 8,6 Koupit
Michelin Pilot Alpin PA4 ★★★★ 8,4 7,7 8,1 7,2 Koupit
Fulda Kristall Control HP2 ★★★★ 9,5 6,8 7,3 7,9 Koupit
Pirelli Winter Sottozero 3 ★★★ 7,8 7,9 8,2 6,6 Koupit
Nokian WR A4 ★★★ 7,1 6,3 9,2 10,0 Koupit
Hankook Winter i*cept evo2 W320 ★★★ 8,1 6,8 8,3 7,3 Koupit
Kumho WinterCraft WP71 ★★★ 7,8 7,1 7,8 6,5 Koupit
Cooper WeatherMaster SA2 ★★ 6,9 6,8 7,1 5,9  

Hodnocení

★★★★★Velmi doporučeno
★★★★Doporučeno
★★★Ještě doporučeno
★★Podmíněně doporučeno
★Nedoporučeno

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.