Nejlepší odolnost proti opotřebení
V testu odolnosti proti abrazi vynikly pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 a Goodyear UltraGrip Performance 3, které sdílely nejlepší hodnotu 50 mg/km/t. To znamená, že při každém najetém kilometru uvolní z pneumatiky minimální množství částic, což svědčí o jejich dlouhé životnosti a menším dopadu na životní prostředí.
Přichází největší test v historii ADAC!
Test zimních pneumatik pro rok 2025, přináší nejnovější výsledky a odpovídá na řadu dosud nezodpovězených otázek. Jaký dopad má stále širší nabídka online obchodů, které zaplavují trh levnějšími modely? Dokážou se tyto cenově dostupné varianty vyrovnat prémiovým značkám? A kdo si v testu vedl nejlépe? Nejnovější test organizace ADAC přináší jasné odpovědi.

Prvotní cíl ADAC testu
Hlavním cílem letošního testu bylo upozornit řidiče, že rozhodování pouze na základě ceny může být lákavé, ale často se nevyplácí. Většina levných pneumatik nemá srovnatelnou kvalitu ani výkon s prémiovými modely. Původní levná koupě může naopak vyluxovat vaši peněženku – kvůli rychlejšímu sjetí dezénu a častějším návštěvám servisu při případné výměně, přicházíte nejen o peníze, ale i o čas, který tím strávíte. Nemluvě o tom, že tím roste i riziko ohrožení bezpečnosti při jízdě.
Proč se ADAC zaměřil na tak široké spektrum pneumatik?
Rozšíření nabídky méně známých značek souvisí s rostoucím vlivem online obchodů – právě ty přinášejí na trh nové, často levnější alternativy. ADAC se proto rozhodl prověřit jejich skutečný dopad na bezpečnost a komfort při běžném používání.
Jáké pneumatiky se testu účastnily?
Tomuto rozsáhlému testu se podrobilo 31 modelů zimních pneumatik v rozměru 225/40 R18, určených pro sportovní a výkonnější vozy nižší a střední třídy. Test zahrnoval prémiové značky, modely střední třídy, ale i ekonomické varianty a méně známé výrobce, o kterých mnozí řidiči uslyší poprvé.
Jak a kde hodnecení probíhalo?
Pro maximální spolehlivost a přesnost výsledků test probíhal v různých teplotních pásmech, při odlišných povětrnostních podmínkách. Tím bylo zajištěno, že hodnocené sezónní pneumatiky ukázaly své reálné přednosti a odhalily oblasti, na kterých by měli výrobci ještě zapracovat.
Hodnocení zahrnovalo:
- Výkon na suchu – brzdná dráha a ovladatelnost při vyšších rychlostech.
- Výkon na mokru – brzdné dráhy na asfaltu i betonu, chování při aquaplaningu na přímé trati i v zatáčkách a ovladatelnost.
- Chování na sněhu – brzdění, trakce a jízdní stabilita.
- Chování na ledu – brzdění a ovladatelnost.
- Komfort a hlučnost – pohodlí při jízdě.
- Environmentální a ekonomické parametry – spotřeba paliva, odhadovaná životnost a míra abraze.
Důraz byl kladen na hodnotu a udrzitelnost
Test ADAC kladl velký důraz na to, jak používání pneumatik ovlivňuje nejen bezpečnost, ale i dlouhodobé provozní náklady. Hodnocena byla tedy nejen životnost dezénu a předpokládaný kilometrový nájezd, ale také opotřebení a spotřeba paliva.
Tento komplexní přístup ukazuje, že u kvalitních zimních pneumatik nejde jen o okamžitý výkon, ale také o ekonomiku provozu a ekologický dopad během celé jejich životnosti.
Dechberoucí výsledky testu
Z celkových 31 testovaných pneumatik obstálo pouze 6 modelů s hodnocením „dobrá“. Naopak 11 pneumatik s označením 3PMSF, které jsou oficiálně schválené pro zimní provoz, zcela selhalo – jejich výsledky byly označeny jako „nedostatečné“ z hlediska jízdní bezpečnosti.
Prémiové značky si udržují vedení
Nejlépe si vedly tradiční prémiové značky – Goodyear, Michelin, Bridgestone a Dunlop. Tyto modely se ukázaly jako nejvyváženější a potvrdily pověst výrobců, kteří dlouhodobě udávají směr v kvalitě a bezpečnosti.
Vyjimky existují
Přijatelného hodnocení z hlediska bezpečnosti dosáhly i dva cenově dostupné modely – Matador MP93 Nordicca a Momo W-20 North Pole. Přestože vykazují drobné slabiny, mohou být rozumnou volbou pro řidiče, kteří najedou jen omezený počet kilometrů.
Závěrečné doporučení
Pokud chcete mít při výběru nových zimních pneumatik jistotu, že neprohloupíte, vybírejte modely, které obstály v nezávislých testech. Cena by neměla být rozhodující – skutečnou hodnotu představují kvalita a jistota za volantem.
Co v testu najdete:

Souboj 31 zimních pneumatik v rozměru 225/40 R18. Výsledek vás překvapí! Zdroj: ADAC.de
1. místo
Goodyear UltraGrip Performance 3
Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 v testu předvedla nejlepší kombinaci vlastností a zaslouženě se umístila na nejvyšší příčce. Nejvíce vynikla na mokré vozovce, kde dosáhla excelentního výkonu díky nejkratší brzdné dráze, vynikající ovladatelnosti a perfektní ochraně proti aquaplaningu. Velmi dobré výsledky podala i na suchu a sněhu. Z hlediska hodnoty a udržitelnosti obstála velmi dobře, s odhadovaným nájezdem přes 76 000 km a nejnižší mírou abrazivního opotřebení.
Její celkové hodnocení „dobrá“ bylo uděleno díky kombinaci bezpečnostního a environmentálního výkonu.
✅ Nejmenší míra opotřebení
✅ Nejkratší brzdná dráha na mokré vozovce
✅ Vysoký kilometrový nájez
❌ Vyšší cena

2. místo
Michelin Pilot Alpin 5
Pneumatika Michelin Pilot Alpin 5 zazářila na suchu, kde dosáhla nejkratší brzdné dráhy a projevila se přesnou odezvou řízení. V mokrých podmínkách i na sněhu zajela druhou nejkratší brzdnou dráhu s dobrou ovladatelností. Výborně obstála také v přímém aquaplaningu, zatímco slabší stránkou byla jízda vodou v zatáčkách, kde působila méně jistě než konkurence. Z hlediska hodnoty se jí rovněž dařilo – o nejlepší výsledek v opotřebení se podělila s vítězným Goodyearem a s odhadovaným kilometrovým nájezdem 67 000 km skončila na vynikajícím 4. místě. Jedinou výtkou je, že výrobní zbytky z nových pneumatik se během prvních kilometrů jízdy zbytečně dostávají do životního prostředí.
Celkové hodnocení „dobrá“ odráží vyváženou kombinaci bezpečnostního a ekologického výkonu.
✅ Nejmenší míra opotřebení
✅ Nejkratší brzdná dráha na suché vozovce
✅ Vynikající výkon na sněhu
❌ Slabší ochrana při aquplaningu v zatáčkách

3. místo
Bridgestone Blizzak 6
Pneumatika Bridgestone Blizzak 6 překvapila především v mokrých testech, kde vynikla nejkratší brzdnou dráhou na betonovém povrchu a překonala veškerou konkurenci. Celkově působí spolehlivě na suchu, mokru i ledu. Na mokru ztrácí jen díky průměrnému výkonu aquaplaningu v zatáčkách. V zimních podmínkách se osvědčila efektivní brzdnou dráhou a dobrou trakcí, přesto by ovladatelnost mohla být o něco jistější. Z hlediska hodnoty a ekologických parametrů nabízí nízké opotřebení, odhadovaný kilometrový nájezd přes 57 000 km a dobrou účinnost díky nízké hmotnosti a spotřebě paliva.
Celkové hodnocení „dobrá“ odráží vyváženou kombinaci bezpečnostního výkonu a ekologických vlastností, s důrazem na spolehlivost ve všech testovaných podmínkách.
✅ Stabilní na sněhu
✅ Vynikající brzdný výkon na mokré vozovce
✅ Vyvážený zimní výkon
❌ Slabší aquaplaning

Zajímavosti testu
-
-
Nejvyšší odhadovaná životnost
Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3, která nabízí vynikající kombinaci bezpečnosti a hodnoty, se pyšní téměř nejvyšším odhadovaným nájezdem přes 75 000 km – což je opravdu výjimečný výsledek. Vyšší hodnotu 81 000 km dosáhla pouze pneumatika Radar Dimax Winter, která však skončila až na 21. místě s hodnocením „nedostatečná“. -
Specializace vs. univerzálnost
Pneumatika Syron Everest 2 dominovala na sněhu ve všech testovaných disciplínách, avšak na suchu a mokru byla poslední ve všech kategoriích. Tento příklad ukazuje, že specializované pneumatiky mohou mít skvělé výsledky v jedné oblasti, ale výrazně ztrácí v ostatních podmínkách. -
Odlišnosti při jízdě na sněhu a ledu
Test ukázal, že pneumatiky optimalizované pro sníh nemusí být stejně efektivní na ledu. Například Goodyear UltraGrip Performance 3 excelovala na sněhu, ale na ledu se její brzdná dráha prodloužila o 1,5 m. -
Výrazné rozdíly v brzdné dráze na mokru
Náš vítěz testu, Goodyear UltraGrip Performance 3, dosáhl nejkratší brzdné dráhy na mokré vozovce – zastavil již po 31,7 m z 80 km/h, zatímco nejhůře hodnocená pneu v brzdné dráze na mokru Syron Everest 2 potřebovala k zastavení 47,1 m. Značný rozdíl 15,4 m ukazuje, jak zásadní je výběr kvalitní pneumatiky!
Pořadí a hodnocení testovaných pneu
| Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | Sníh | Led |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Goodyear UltraGrip Performance 3 | 42,3 | 31.7 | 9.7 | 16.7 |
| 2. | Michelin Pilot Alpin 5 | 41,4 | 32.2 | 9.4 | 16.3 |
| 3. | Bridgestone Blizzak 6 | 43,8 | 32.3 | 9.6 | 16.2 |
| 4-5. | Dunlop Winter Sport 5 | 44 | 34.4 | 9.5 | 16.8 |
| 4-5. | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 43,7 | 32.9 | 9.7 | 17.4 |
| 6. | Continental WinterContact TS 870 P | 42,6 | 33 | 9.8 | 18.1 |
| Vyhovující | |||||
| 7. | Kleber Krisalp HP3 | 44,2 | 35 | 9.4 | 16.8 |
| 8-9. | Nokian Tyres WR Snowproof P | 42,2 | 33.4 | 10 | 16 |
| 8-9. | Momo North Pole W 20 EUROPA | 43,1 | 32.7 | 9.8 | 16.7 |
| 10. | Ceat WinterDrive | 42 | 34.5 | 9.7 | 15.5 |
| 11-12. | Matador MP93 Nordicca | 45,1 | 34.9 | 9.7 | 16.8 |
| 11-12. | Uniroyal WinterExpert | 43,9 | 32.9 | 9.7 | 17.4 |
| 13. | Fulda Kristall Control HP2 | 45,3 | 35.9 | 9.7 | 17 |
| 14. | GT Radial WinterPro2 Sport | 45 | 36.3 | 9.7 | 17 |
| 15. | Semperit Speed Grip 5 | 44,3 | 33.3 | 9.6 | 17 |
| 16. | Giti GitiWinterW2 | 45,2 | 34.7 | 10 | 17.8 |
| Dostatečná | |||||
| 17-18. | Point S Winter S | 44,5 | 35 | 9.7 | 16.7 |
| 17-18. | Firestone Winterhawk 4 | 45,2 | 33 | 9.7 | 16.1 |
| 19. | Maxxis Premitra Snow WP6 | 45,2 | 36.4 | 9.7 | 17.5 |
| 20. | Apollo Aspire XP Winter | 43,8 | 34.2 | 9.8 | 16.6 |
| Nedostatečná | |||||
| 21. | Radar Dimax Winter | 44,1 | 36.7 | 9.5 | 15.8 |
| 22. | Nankang Winter Activa SV 4 | 44,8 | 35.6 | 10.3 | 19.1 |
| 23-24. | Landsail Winter Lander | 42,5 | 32.8 | 12.2 | 16.7 |
| 23-24. | Petlas SnowMaster 2 Sport | 43,9 | 35.5 | 10.4 | 16.9 |
| 25. | Imperial Snowdragon UHP | 44.6 | 37.8 | 10.3 | 17.4 |
| 26. | Goodride SW608 | 45 | 38.5 | 10.5 | 18.2 |
| 27-31 | Syron Everest 2 | 46 | 47.1 | 9.2 | 15.2 |
| 27-31. | CST Medallion Winter WCP1 | 43.3 | 35.3 | 10.9 | 19.3 |
| 27-31 | Star Performer Stratos UHP | 44.4 | 39.9 | 9.9 | 17.4 |
| 27-31 | Tomket Snowroad Pro 3 | 44.8 | 40.4 | 10 | 15.9 |
| 27-31 | Evergreen Winter EW66 | 46.2 | 42.3 | 236N | 72.7dB |
Zdroj: ADAC.de