UPOZORNĚNÍ: Kvůli obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se doručení může zpozdit o 1 až 2 pracovní dny.

Test zimních pneumatik 195/65 R15 – ADAC 2021

27.09.2021 , Josef Drdlíček

Dlouhá a krutá, temná a mrazivá. Předpovědi pro zimu 2021 zkrátka v člověku nebudí příliš optimismu. Snad i proto nikdy nebyl nový test autoklubu ADAC cennější než právě teď. Experti z této prestižní organizace totiž pneumatiky testují v těch nejextrémnějších podmínkách finských hor, které jdou často až za hranice běžných krizových situací. Co myslíte? Najde se mezi 16 modely rozměru 195/65 R15 obutí, se kterým ujedete i před arktickou apokalypsou?

Test zimních pneumatik 195-65-R15, ADAC 2021ADAC otestoval 16 zimních pneumatik v rozměru 195/65 R15.

Podle světových meteorologů nás letos čeká rekordně mrazivá zima. Může za to arktický vzduch, který nezadržitelně proniká do Evropy. I proto by si řidiči měli při výběru obutí dát letos obzvlášť záležet.

Pokud hledáte pneumatiky se spolehlivými vlastnostmi pro město, koukejte hlavně po těch s krátkou brzdnou dráhou, výbornou trakcí (na rozjíždění se v kopci uprostřed špičky apod.) a perfektní ovladatelností na mokru a břečce, která bývá pro betonové metropole typická. Pokud má navíc pneu nízkou spotřebu paliva, tím lépe.

Jestli naopak jezdíte spíše v okolí vesnic či menších měst na hůře udržovaných silnicích, preferujte bezkompromisní přilnavost na sněhu a ledu, perfektní boční vedení na průjezd zatáčkami a delší kilometrový nájezd. Věřte, že se vám to vyplatí.

A jak vybrat mezi desítkami značek to správné obutí? Mrkněte na žebříček nejlepších pneu 195/65 R15, který pro vás připravili inženýři německého autoklubu ADAC.


Za oponou! Jak ADAC testuje pneumatiky

Pokud jste byli někdy zvědaví, jak vypadá testování pneumatik v nejslavnějším autoklubu na světě, můžete nyní nahlédnout i za oponu. ADAC totiž nedávno zveřejnil rozhovor se svými inženýry – Andreasem Müllerem (42) a Martin Brandem (37), kteří každoročně zodpovídají za dva testy pneu. Díky nim tak poprvé uvidíme 3měsíční proces, jehož výsledkem je nejspolehlivější srovnání mezi desítkami značek pneu.

Andreas Müller a Martin Brand, inženýři ADACuAndreasem Müller(42) a Martin Brand (37) – inženýři ADACu, kteří každoročně zodpovídají za dva testy pneu.

✔️ Nezávislost testu

Aby inženýři Andreas Müller a Martin Brand zajistili nezávislost výsledků, nakupují všechny pneumatiky anonymně u desítek běžných prodejců. Nejen že díky tomu nebudí žádnou pozornost (na jeden test potřebují 800 pneumatik), ale navíc tím brání případným manipulacím zvenčí.

Historicky už totiž jeden z nejmenovaných výrobců dodal záměrně do testu svůj prototyp, který jezdil výrazně lépe než model pro běžný komerční prodej. Pro zajištění ještě větší nezávislosti měření tak inženýři navíc pláště označují pouze číselným kódem. Jezdci ani hodnotící tak nemají tušení, jaká pneumatika se za naměřenými hodnotami skrývá.

Testování zimních pneu 195-65-R15 ADACADAC zimní pneumatiky testuje až v dalekém Finsku.

✔️ Jak inženýři testují

Hned po dodání pneumatik do německého města Hannoveru je čeká první test. Redaktoři pláště postupně testují na dvou typech vozidel v mokrých a suchých disciplínách. O měření jízdních vlastností se starají speciální senzory, které do počítače uloží i stovky hodnot během pár minut. Například jen u brzdné dráhy je to denně 25 hodnot.

Celý proces Andreas a Martin opakují ještě několikrát. Součástí 10členého týmu jsou i řidiči silničních hlídek a technici, kteří každý den prohodí na vozidlech 6 sad pneu od každé značky. Asi si proto umíte představit, jak je testování komplexní. Na další měření jízdních vlastností v mokrých a suchých disciplínách pak celý tým vyráží na dráhu poblíž Říma. Tam zopakují celé kolečko měření jako v Hannoveru, tentokrát ale na jiné dráze.

Jakmile jsou Andreas a Martin hotoví v Římě, vyrazí s pneumatikami až do dalekého Finska. Právě tam jsou vhodné podmínky pro testování obutí ve všech nástrahách zimy, jako jsou led, čerstvý prašan i zledovatělý sníh či břečka. Jako testovacá dráhy slouží běžné silnice i speciálně upravené cesty v lese.

Když jsou všechna měření konečně hotová, přichází na řadu dlouhé vyhodnocování. Celé testování až po hotový článek pak zabere neuvěřitelné 3 měsíce práce. I proto si můžete být 100% jistí, že neexistuje lepší způsob, jak vybrat bezpečné pneumatiky.


1. místo
Dunlop SP Winter Response 2

Vítězem testu se pro fantasticky vyvážené vlastnosti ve všech podmínkách stala americká pneu Dunlop SP Winter Response 2. Inženýři Andreas a Martin vyzdvyhují hlavně špičkovou ochranu proti aquaplaningu, krátkou brzdnou dráhu a nízkou spotřebu paliva. Když k tomu přičtete skvělou trakci a výbornou ovladatelnost, máte jasného vítěze v obutí nejen do města.

✔   Mistrně vybalancované vlastnosti ve všech podmínkách
✔   Výborná ochrana proti aquaplaningu
✔   Nízká spotřeba paliva

✘   Průměrný kilometrový nájezd

Dunlop SP Winter Response 2

Chci vybrat Dunlop


2. místo
Goodyear UltraGrip 9+

Ačkoliv získal dezén Goodyear UltraGrip 9+ téměř stejné hodnocení jako vítězný Dunlop, pneumatika je vhodnějším řešením pro neudržované silnice a horské oblasti. Jakmile si totiž projdete výsledky jednotlivých disciplín, jen ztěží najdete pneu s lepším záběrem na sněhu a ledu .

Za brzdění na sněhu získal Goodyear známku 1.8 a stejně tak na ledu. To samé hodnocení pak inženýři udělili i za ovladatelnost na sněhu. Pro srovnání – vítězná pneu Dunlop v brzdění na sněhu získala 2.0 a v brzdění na ledu 2.3.

✔   Nekompromisní brzdění sněhu a ledu
✔   Skvělá trakce a ovladatelnost na sněhu
✔   Výborné vlastnosti na mokru

✘   Průměrný kilometrový nájezd

Goodyear UltraGrip 9+

Chci vybrat Goodyear


3. místo 
Michelin Alpin 6

Bezkonkurenční kilometrový nájezd, nejlepší hodnocení v disciplínách na suchu a ledu a unikátní technologie EverGrip. Pokud patříte k řidičům, kteří jezdí umírněně a nevyhledávají sportovní styl jízdy, pak oceníte pneumatiky Michelin. Nabízí totiž fantasticky vyvážené vlastnosti a dlouhotrvající životnost.

Díky měření kilometrového nájezdu z dalšího testu ADAC jsme navíc spočítali, že na 3 sadách pneu Michelin najedete stejný počet kilometrů jako se 4 sadami konkurenčních značek. Když to v rozměru 195/65 R15 převedeme na peníze, ušetříte včetně dopravy a přezutí i 7 800 Kč. To už je pořádný rozdíl.

✔   Nejlepší na suchu a ledu
✔   Skvěle vyvážené jízdní vlastnosti
✔   Nejvyšší kilometrový nájezd

✘   Hlučnější jízda

Michelin ALPIN 6

Chci vybrat Michelin


Zajímavosti testu


Pořadí a hodnocení testovaných pneu

<
Umístění

Název dezénu

Mokro Sucho Sníh Led Hlučnost Opotřebení CELKEM
1. Dunlop SP Winter Response 2 2,1 2,0 2,0 2,4 3,0 2,5 2,2
2. Goodyear UltraGrip 9+ 1,8 2,3 2,0 2,0 2,8 2,5 2,2
3. Michelin Alpin 6 2,5 1,9 2,2 2,0 3,1 2,0 2,3
4. Vredestein Wintrac 2,3 2,5 2,2 2,0 2,8 2,0 2,3
5. BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 2,6 2,2 1,9 2,5 3,3 2,0 2,6
6. Continental WinterContact TS 860 1,6 2,7 1,9 2,5 2,9 2,5 2,7
7. Bridgestone Blizzak LM-005 1,7 2,5 2,8 2,3 3,3 3,0 3,0
8. Falken EuroWinter HS01 2,7 2,3 2,4 2,4 2,9 3,0 3,0
9. Laufenn I Fit LW31 2,2 2,6 1,9 2,0 2,9 3,0 3,0
10. Maxxis Premitra Snow WP6 2,3 2,2 2,6 2,4 2,6 3,0 3,0
11. Yokohama BluEarth-Winter V906 3,1 2,1 2,2 2,4 3,1 2,0 3,1
12. Barum Polaris 5 3,2 3,0 2,0 2,0 2,8 3,0 3,2
13. Nokian WR Snowproof 3,3 2,5 2,3 2,2 2,9 2,5 3,3
14. General Altimax Winter 3 3,5 3,4 1,9 2,1 2,7 2,0 3,5
15. GT Radial Champiro WinterPro 2 3,5 3,5 2,4 2,4 2,7 3,0 3,5
16. Kumho WinterCraft WP51 3,0 3,6 2,5 2,4 2,7 3,0 3,6

Zdroj: ADAC.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.