Test zimních pneumatik 195/65 R15 - ADAC 2017

28.09.2017 , Josef Drdlíček

Srovnání od ADACu představují mezi všemi organizacemi a časopisy nejkomplexnější testy pneumatik. Jako první letos přišel na řadu rozměr 195/65 R15, který je i v česku jeden z nejrozšířenějších a obouvají ho škodovky (Fabia, Octavia nebo Rapid), Volkswageny (Golf byl navíc testovacím vozem), Fordy a další kompaktní vozy střední třídy.

Metodika

Metodika ADACu je poměrně nesmlouvavá a víc než jinde jsou důležité vyrovnané výsledky bez nějakého výpadku. Právě to se stalo osudné plášťům, které bychom očekávali v pořadí výš (např. Michelin nebo Nokian). Samotné hodnocení je složeno z disciplín Mokro (30 % celkového hodnocení), Sucho (15 %), Sníh (20 %), Led (10 %), Hluk (5 %), Opotřebení (10 %) a Vliv na spotřebu paliva (10 %). Celkový výsledek je pak založen na nejhorší dosažené známce ve všech disciplínách.


1. místo

Continental WinterContact TS860

První tři pneumatiky si odnáší hodnocení "Dobré" a Continental je nejlepší z nich. Neukázal slabiny a potvrzuje svoji dominanci - zvítězil zatím ve všech testech, kterých se účastnil, bez ohledu na rozměr. Výsledky i tentokrát potvrzují výjimečně vyvážené vlastnosti bez jakékoliv slabiny. Navíc doslova exceluje v nejdůležitějších zimních podmínkách - na mokru a na sněhu.

Continental WinterContact TS 860

V některých disciplínách může být jiný plášť o něco málo lepší. Ale zatím se nikomu nepodařilo zkombinovat vše do dezénu lepšího, než je TS860. Tečka.


2. Místo

ESA-Tecar Super Grip 9

Když se spojí významný automobilový dealer a švýcarský producent pneumatik, vznikne privátní značka Esa-Tecar. Bohužel se do testů dostane málokdy, ale bez ohledu na zimu nebo léto, dokáže zaskočit i prémiové značky.

Esa-Tecar_Super_Grip_9

Pokud tento plášť někde seženete, tak vězte, že s ním ušetříte o něco víc paliva než s Continentalem. Oproti němu ale bude mít o něco horší chování na mokru, suchu i na sněhu. Jinak jde o dobrou a vyrovnanou pneumatiku.


3. Místo

Kleber Krisalp HP 3

Podle výsledků půjde o cenový tip letošní zimní sezóny. V Kleberu totiž vyladili dezén Krisalp 3 skoro k dokonalosti a nyní podává vyrovnané výsledky ve všech disciplínách, navíc za výrazně méně peněz než prémioví konkurenti.

Kleber_KRISALP_HP3

Jediné pozvednuté obočí si sice zasloužila vyšší hlučnost, která však představuje pouze 5 % z celkového hodnocení. I proto získal Kleber pódiové umístění zcela zaslouženě.


I mezi Uspokojivými si vyberete

Dalších 12 pneumatik získalo hodnocení Uspokojivé. Nejčastěji proto, že se jim nepovedla jedna disciplína. To je případ například Michelinu a jeho slabšího výsledku na sněhu, nebo Nokianu, který nepochopitelně selhal na mokrém povrchu. A i když právě Nokian byl na sněhu lepší než vítězný Continental, zvolená metodika mu nedovolila dosáhnout na lepší výsledek. K dalším pneumatikám proto jen ve zkratce.


Dunlop SP Winter Response 2

Nejúspornější pneumatika v testu. Pokud jezdíte především po městě, bude pro vás dunlopka jasnou volbou, když vás podrží i na mokru a sněhu (a na ledu byla dokonce lepší než Continental). Rezervy na suchu bychom jí proto odpustili a s klidem doporučili všem řidičům ve větších městech s nároky na ekonomickou jízdu.

Dunlop SP Winter Response 2


Goodyear UltraGrip 9

Goodyear předvedl druhý nejlepší výkon na mokru. Může za něj inovativní směs s kombinací siliky, pryskyřic a olejů, která zásadně zvyšuje přilnavost. Vzhledem k maximální hustotě žebrování poskytuje plášť jisté chování i na ledu a jako bonus nabídne pomalé opotřebení (druhý za Michelinem). Prémiově bohužel nepůsobí zvýšený hluk, ani chování na sněhu, kde bychom čekali trochu jiné výsledky.

Goodyear UltraGrip 9


Hankook Winter i*cept RS2 W452

Spolehlivé chování na suchu, které podtrhuje výbornou cenou - to je zimní dezén od Hankooku. Jinak podává vyrovnané výkony bez ohledu na povrch. K tomu jistě přispívá i zvýšená hustota lamel nebo technologie Grip Claw, což jsou lamely ve středových blocích. Na vodě můžete čekat solidní chování i díky zvýšené styčné ploše a odvodovým drážkám, které vedou přímo ze středu pláště.

Hankook Winter i*cept RS2


Celkové výsledky

Dezén Celkem Mokro Sucho Sníh Led Hluk Opotřebení Spotřeba
Continental WinterContact TS 860 ★★★★ 1,8 2,2 1,9 2,5 3,4 2,5 1,9
Esa-Tecar Super Grip 9 ★★★ 2,3 2,3 2,3 2,1 3,3 2,5 1,7
Kleber KRISALP HP3 ★★★ 2,5 2,3 2,1 2,5 3,3 2,0 2,0
Dunlop SP Winter Response 2 ★★★ 2,0 2,6 2,1 2,4 3,2 2,5 1,8
Goodyear UltraGrip 9 ★★★ 1,9 2,4 2,7 2,4 3,1 2,0 2,1
Hankook Winter i*cept RS2 W452 ★★★ 2,6 2,2 2,7 2,5 3,7 2,5 2,2
Vredestein Snowtrac 5 ★★★ 2,7 2,0 2,9 2,5 3,8 3,0 2,0
Yokohama W.drive V905 ★★★ 2,6 1,7 2,2 2,5 3,7 3,0 2,0
Falken EuroWinter HS01 ★★★ 2,6 2,6 3,1 2,9 3,6 2,5 2,3
Firestone Winterhawk 3 ★★★ 3,1 2,1 2,9 2,5 3,4 2,5 1,8
Nokian WR D4 ★★★ 3,1 2,3 1,7 2,4 3,6 3,0 1,9
Michelin Alpin 5 ★★★ 2,5 2,1 3,2 2,6 3,5 1,5 2,6
Aeolus Snowace 2 AW08 ★★★ 2,7 2,4 3,3 2,4 3,4 3,0 2,0
Kumho WinterCraft WP51 ★★★ 3,3 2,4 2,6 2,4 3,6 2,5 2,3
Sava Eskimo S3+ ★★★ 2,9 3,3 1,9 2,4 3,5 2,5 2,2
Semperit Master-Grip 2 ★★ 2,5 3,6 2,1 2,7 3,0 3,0 1,9

Hodnocení

★★★★★Velmi dobře
★★★★Dobře
★★★Uspokojivě ★★Dostatečně
★Nedostatečně

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.