Test zimních pneumatik 225/45 R17 – TÜV SÜD 2021

31.08.2021 , Josef Drdlíček

Pot, slzy, drama a nakonec i korunovace nového šampiona. Při vzpomínkách na epické bitvy mezi japonskou Bridgestone a německým Continentalem v loňských testech pneu nás mrazí ještě teď! Přišel ale čas odvety. Continental totiž konečně uvedl na trh dlouho očekávanou novinku WinterContact TS 870. 

Kvůli koronaviru sice zimní dezén přichází do prodeje se zpožděním, a proto jej v letošních testech magazínů ADAC či Autobild pravděpodobně vůbec neuvidíme. ALE... mezinárodní organizace TÜV SÜD naštěstí před nedávnem zveřejnila výsledky svého testování, ve kterém porovnala právě Continental WinterContact TS 870 s aktuálně nejlepšími zimáky na trhu. Tipnete si vítěze? 


Test zimních pneu 22545 R17 – TÜV SÜD 2021


Novinka od Continentalu: Stane se šampionem zimy 2021?

Když v loňském roce Continental odsunul kvůli koronaviru uvedení na trh své zimní novinky, v tichosti jsme si posteskli. Jak už totiž bývá u konstruktérů německé značky zvykem, s každým novým modelem posunou bezpečnost jízdy zase o kus dál. Dlouhé čekání je ale naštěstí u konce.

Již na letošní zimu 2021 mohou čeští řidiči přezout na zimní pneumatiky Continental WinterContact TS 870. Ty navazují na veleúspěšný dezén WinterContact TS 860, který se díky 15 zlatým medailím z nezávislých testů nepochybně zapíše do síně slávy!

Svou nadčasovou kvalitu navíc pneu TS 860 prokázala i v loňských testech, kde se několikrát vyrovnala o 3 roky mladší Bridgestone Blizzak LM-005. Ta sice ve většině případů zvítězila, mnohokrát šlo ale pouze o nepatrné rozdíly například v brzdné dráze na sněhu či trakci do zavátých kopců. Na prakticky už „veterána“ mezi pneumatikami jde tak o víc než fantastický výkon!

Fanoušci této proslulé značky proto stejně jako my v redakci netrpělivě očekávají, který dezén se pro zimu 2021 stane nejbezpečnějším obutím. My už máme tušení. Mrkněte na výsledky testu mezinárodní organizace TÜV SÜD a snadno si uděláte obrázek, jak to asi bude letos vypadat. 

Continental WinterContact TS 870 v zimních podmínkách


Metodika testování

  • Komisaři organizace TÜV SÜD novinku Continental WinterContact TS 870 nejdříve otestovali ve všech disciplínách a její výsledky potom brali jako referenční – tedy vzorové. Aby dosáhly co nejpřesnějších výsledku, testování opakovali několikrát.
  • Pokud konkurenční pneumatika byla v jednotlivých disciplínách lepší než Continental, získala hodnocení vyšší než 100. Pokud byla naopak horší, hodnocení bylo menší než 100.
  • Komisaři pneumatiky 225/45 R17 postupně testovali na více vozidlech – konkrétně na VW Golf Mk7 1.4 TSI, VW Golf Mk7 1.5 TSI, VW Golf Mk7 1.6 TDI, VW Golf Mk8 1.5 TSI, VW Golf Mk8 2.0 TDI, Škoda Octavia 1.8 TSI.

     


1. místo (100 %)
Continental WinterContact TS 870

Za fantasticky vyvážené jízdní vlastnosti bez slabin si vítězství nový model Continental WinterContact TS 870 právem zaslouží. Dělat konečné závěry si nicméně zatím netroufáme. Testovaný rozměr 225/45 R17 totiž řidiči používají spíše pro svižnější styl jízdy, Continental ale čeká ještě testování i v rozměrech pro běžný provoz, jako jsou 195/65 R15 či 205/55 R16.

Jestli si ale povede v dalších testech stejně jako v tomto – tzn. zvítězí rovnou ve 4 disciplínách z 11 a ve 4 dalších skončí na druhém místě, na korunovaci nového šampiona zimního obutí nebudeme čekat příliš dlouho.   

✔   Fantasticky vyvážené jízdní vlastnosti
✔   Nejkratší brzdění na mokru
✔   Vynikající trakce na sněhu

✘   Průměrný valivý odpor ve srovnání s konkurencí

Continental WinterContact TS 870

Chci vybrat Continental


2. místo (99,46 %)
Bridgestone Blizzak LM-005

Japonské pneu Bridgestone Blizzak LM-005 nemůžeme upřít hned tři věci. Zaprvé je v celém testu jednoznačně nejlepší v ovladatelnosti na sněhu. Má nižší valivý odpor než Continental. A v ostatních disciplínách předvádí fantastický výkon, který je vyvážený a nikde nepokulhává

Jak jsme ale zmínili již na začátku článku, jde už o 3 roky „starý“ dezén. I proto v ostatních disciplínách za Continental WinterContact TS 870 už zkrátka zaostává. Sice nás to mrzí, protože si Bridgestone loni získala srdce naší redakce i českých řidičů. Na druhou stranu to nutí výrobce vyrábět stále bezpečnější a výkonnější pneumatiky. Takže soutěživost jednotlivých značek budeme vždycky 100% podporovat!

✔   Testy prověřený šampion bez slabin
✔   Nejlepší ovladatelnost na sněhu
✔   Nižší spotřeba paliva a vysoký kilometrový nájezd

✘   Oproti konkurenci slabší ovladatelnost na suchu

Bridgestone Blizzak LM-005

Chci vybrat Bridgestone


3. místo (97,46 %)
Goodyear UltraGrip Permormance+

Americká pneumatika Goodyear UltraGrip Permormance+ boduje v testu hned ve dvou disciplínách. Nejenže v ochraně proti aquaplaningu a v ovladatelnosti na sněhu je druhou nejlepší pneu testu, v brzdění na sněhu navíc nemá konkurenci

Ve srovnání s ostatními pneumatikami pak nejvíce zaostává v brzdění na mokru. Nezapomínejte ale na to, že mezi prémiovými dezény jsou rozdíly naprosto minimální. Jinak řečeno – i pneumatika s nejhorším hodnocením na mokru v daném testu jezdí v reálu špičkově a v krizových situacích vás na holičkách nenechá.

✔   Nízká pořizovací cena
✔   Velmi účinná ochrana proti aquaplaningu
✔   Spolehlivé chování na suchu

✘   Průměrný kilometrový nájezd

Goodyear UltraGrip Performance+

Chci vybrat Goodyear


4. místo (95,80 %)
Nokian WR Snowproof P

Nejvíce ekologickou pneumatikou testu je finská Nokian WR Snowproof P. V hodnocení valivého odporu totiž předbíhá druhý nejlepší model o neuvěřitelných 7,2 percentilu. Při jízdě tak Nokian vyniká velmi nízkou spotřebu paliva a vysokým kilometrovým nájezdem. To ocení hlavně řidiči, kteří cestují na delší vzdálenosti. Pneu při jízdě navíc potěší nižší hlučností než konkurence.

Co se týče ostatních jízdních vlastností, pneumatika je víc než spolehlivá. I když v některých disciplínách za konkurencí zaostává, v brzdění na suchu s přehledem vítězí. V ovladatelnosti na mokru je pak třetím nejlepším dezénem. Přičtěte k tomu nižší pořizovací cenu než u většiny plášťů v testu a dostanete ideální obutí pro letošní zimu.

✔   Nížší pořizovací cena
✔   Vysoký kilometrový nájezd
✔   Nízká spotřeba paliva

✘   Průměrné jízdní vlastnosti na sněhu

Nokian WR Snowproof P

Chci vybrat Nokian


5. místo (95,79 %)
Michelin Alpin 6

Ačkoliv pneu Michelin Alpin 6 zaválela proti novince od Continentalu jen v ochraně proti aquaplaningu, stejně nemůžeme francouzské značce nic moc vytknout. Díky unikátní technologii EverGrip, o které jsme psali snad již tisíckrát, totiž Michelin jezdí stejně výborně až do téměř úplného opotřebení. Pro nepolíbené – s ubývajícím vzorkem se tvoří neustále nové drážky, což kompenzuje úbytek hloubky dezénu. 

I proto Michelin už roky usiluje o to, aby autokluby a moto magazíny testovaly pláště v polovině jejich životnosti. A přiznáváme, že i nás by výsledky takového testu zajímali. Uvidíme. Třeba se v budoucnu dočkáme.

✔   Stejné vlastnosti až do úplného opotřebení
✔   Velmi účinná ochrana proti aquaplaningu
✔   Spolehlivé chování na sněhu

✘   Vyšší valivý odpor

Michelin ALPIN 6

Chci vybrat Michelin


6. místo (93,46 %)
Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III

Pokud se chystáte vyhrát „slalom“ na sněhu, po pneumatikách Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III nejspíš nesáhnete. Italská značka totiž exceluje hlavně v ovladatelnosti a brzdění na suchém asfaltu. Právě v těchto disciplínách boduje.

Pláště Pirelli si obouvají na své vozy hlavně majitelé luxusních a rychlých aut, se kterými se ve sněhové břečce či na zavátých silnicích ani moc nejezdí. Výrobce proto vsází spíše na krátké brzdění na suchu, výbornou trakci a přesné reakce při řízení. A milovníci rychlé jízdy jsou zdá se víc než spokojeni.

✔   Fantastická ovladatelnost na suchu
✔   Přesné reakce při řízení
✔   Krátká brzdná dráha na suchu

✘   Jen průměrné výkony na sněhu

Pirelli WINTER SOTTOZERO Serie III

Chci vybrat Pirelli


Přehled všech testovaných pneu v jednotlivých disciplínách

 
  Continental
WinterContact TS 870
Bridgestone
Blizzak LM-005
Goodyear
UltraGrip Permormance+
Nokian
WR Snowproof P
Michelin
Alpin 6
Pirelli
WINTER SOTTOZERO Serie III
Zrychlení na sněhu 100,0% 99,4% 99,9% 93,2% 92,2% 84,4%
Brzdění na sněhu 100,0% 99,4% 100,8%  93,4% 92,8% 82,9%
Záběr na sněhu hodnocen indexem (ECE R117
Annex 7)
1,21 1,19 1,20  1,16 1,16 1,05
Ovladatelnost na sněhu 100,0% 100,7% 97,8%  97,7% 95,4% 93,8%
Ochrana proti příčnému aquaplaningu 100,0% 99,1%  100,4%  91,2% 102,9% 97,9%
Brzdění na mokru 100,0% 97,6% 93,0%  85,2% 93,3% 88,8%
Ovladatelnost na mokru 100,0% 99,7%  95,0% 92,7% 97,4% 90,9%

Brzdění na suchu

100,0% 99,2%  98,1%  102,0% 97,3% 101,7%

Ovladatelnost na suchu

100,0% 97,6%  96,9%  99,5% 96,9% 100,7%

Valivý odpor (ECE R117 Annex 6)

100,0% 102,4% 95,2%  109,6% 91,6% 100,0%

Hlučnost

70 dB (A)  71 dB (A) 71 dB (A) 69 dB (A) 72 dB (A) 72 dB (A)


Zdroj: Continental

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.