Jezdci prestižního časopisu Motorrad otestovali 6 sportovních pneumatik v každodenním provozu, v dešti a na závodní dráze. Najeli několik tisíc kilometrů, aby získali jasný obrázek o výkonnosti jednotlivých dezénů. O první místo se nakonec podělily 2 známé značky.
Slušná kvalita u všech
Celkové pořadí bylo hodně vyrovnané. Důkazem jsou dvě pneumatiky na prvním a dvě pneumatiky na děleném pátém místě. Bodové rozestupy nebyly velké - žádný dezén není vyloženě špatnou volbou.
Motorrad je největší motocyklový magazín v Evropě a jeho testy patří k nejrespektovanějším v oboru. |
Německý časopis hodnotil ovladatelnost, přilnavost, stabilitu, brzdnou dráhu, zpomalení, přesnost řízení, rychlost, životnost, chování v mezní situaci a dokonce i tendenci k postavení motocyklu. Jezdci proto za tímto účelem vyrazili na novou silnici a na závodní okruh. Připravena byla i mokrá trať. Do celkového vysvědčení se počítaly také body za stav po ujetí 4 000 km.
Nová silnice maže rozdíly mezi značkami
Na nové vozovce komisaři nenacházeli žádné velké odlišnosti mezi jednotlivými pneumatikami. Bylo to tak vyrovnané, že například z testu stability nebo chování v mezní situaci si všechny gumy odnesly stejné známky. Jaký názor si udělali jezdci po první disciplíně? Na nové vozovce na značce zas tak nezáleží.
Pirelli kraluje na okruhu
Italové potvrdili pověst skvělého výrobce sportovních pneumatik. Pirelli Diablo Rosso Corsa rozdrtilo všechny konkurenty prakticky ve všech dílčích testech. Fenomenální byla zejména ve stabilitě v zatáčkách, v přilnavosti v náklonu a při zrychlování. O najetém času na okruhu ani nemluvě. Plné bodové hodnocení atakovali jako další už jen Metzeler a Continental.
Na mokru poznáte kvalitu
Mokrá trať je disciplínou, kde se naplno ukáží rozdíly mezi jednotlivými dezény. Kdo propadne na mokru, nemůže pomýšlet na nejvyšší příčky. Body navrch si na kluzkém povrchu zajistil dezén od Michelinu. Dobře si také vedl Bridgestone S20 Evo nebo Dunlop Sportsmart 2.
Po 4 000 km testujeme ještě jednou
Použitá pneumatika má jiné jízdní vlastnosti než nová guma. Jaké obutí z našeho výběru podává i po absolvování 4 000 km skvělé výkony? S klidem to můžeme prohlásit o pneumatice od Michelinu a Metzeleru. Špatně na tom nebyla ani německá Continentalka.
Michelin vydrží déle
Test opotřebení ukázal na obou nápravách nejméně sjetý vzorek u Michelinu. Dlouhou životnost má také přední kolo Metzeleru a Dunlopu. U zadního se Michelinu nejvíce přiblížil Dunlop. Pořadí v tomto testu vypadalo takto: 1. Michelin, 2. Metzeler, 3. Dunlop.
1. - 2. místo
Michelin Pilot Power 3
cena od 3 365 Kč
✔ perfektní odezva na řízení
✔ vysoký kilometrový nájezd
✔ brilantní přilnavost na mokru
První místo v kategoriích:
- Jízda v chladu - nová silnice
- Ovladatelnost - nová silnice, ovladatelnost - závodní okruh
- Přesnost řízení - nová silnice
- Přilnavost v zatáčce - mokro
- Přilnavost při zrychlování - mokro
- Čas na okruh - mokro
- Tendence k postavení - po 4 000 km, silnice
Michelin Pilot Power 3 je bez diskuze špičková motocyklová pneumatika. V tomto testu vyhrála čtyři testy z pěti.
1.- 2. místo
Metzeler Sportec M7 RR
✔ stabilní v ostrých zatáčkách
✔ skvělá ovladatelnost
První místo v kategoriích:
- Jízda v chladu - nová silnice
- Přesnost řízení - nová silnice
- Chování v mezní situaci - závodní okruh
Oproti Michelinu se Metzeler ukázal více jako sportovní dezén, čemuž odpovídá i vyšší opotřebení a horší chování na mokru. Na závodní trati ale exceloval.
3. místo
Bridgestone S20 Evo
cena od 2 325 Kč
✔ vyvážené vlastnosti
✔ precizní ovládání
První místo v kategoriích:
- Přesnost řízení - mokro
- Chování v mezní situaci - mokro
- Zpomalení - mokro
Jaká je sportovní pneumatika Bridgestone S20 Evo? Nejlépe to vystihl dlouholetý motorkář: "Super guma, nemám co dodat. Byl jsem s ní na okruhu a sedí jak přibitá."
Shrnutí
Vítěz testu: Michelin Pilot Power 3 / Metzeler Sportec M7 RR
Michelin je osvědčená prémiová značka. Metzeler pochází z Německa a specializuje se výhradně na motocyklové pneumatiky. Když bychom měli vybrat jednoho vítěze, zvolili bychom Michelin, protože s francouzskou značku naši zákazníci dlouhodobě chválí.
Nejlepší sportovní pneu: Pirelli Diablo Rosso Corsa
Italský producent získává v motosportu know-how k nezaplacení a buduje si tak náskok před konkurencí. Na závodění je Pirelli Diablo Rosso Corsa ideální.
Nejbezpečnější pneu: Michelin Pilot Power 3
Na každodenní jízdy jasná jednička. Do deštivého počasí lepší pneumatiku nenajdete. Bezpečně zvládá jízdu v chladu, má excelentní přilnavost na mokru a brání postavení motorky.
Celkové hodnocení
120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17 | Závodní okruh | Silnice | Silnice po 4000 km | Mokro | Opotřebení | Celkem | |
Michelin Pilot Power 3 | 80 | 93 | 91 | 92 | 91 | 447 | Koupit |
Metzeler Sportec M7 RR | 94 | 93 | 90 | 86 | 84 | 447 | |
Bridgestone S20 EVO | 86 | 91 | 85 | 90 | 73 | 425 | Koupit |
Dunlop Sportmax Sportsmart II | 86 | 86 | 82 | 87 | 83 | 424 | |
Continental Sport Attack 2 | 91 | 92 | 88 | 77 | 69 | 417 | |
Pirelli Diablo Rosso Corsa | 97 | 88 | 83 | 78 | 71 | 417 |
Zdroj: MOTORRAD online