V létě 2022 dostali redaktoři německého magazínu Sport Auto zajímavý nápad: otestovat 4 sady UHP pneumatik, 3 sady UUHP pneumatik a 3 semi-slicky v oblíbeném rozměru 235/35 R19. V třetí části testu se podíváme na semi-slick pneumatiky od značek Nankang, Pirelli a Michelin.
UHP (Ultra-High-Performance) pneumatiky a UUHP pneumatiky jsou prémiové pláště konstruované pro maximální přilnavost, ovladatelnost a vysokou rychlost – s oběma typy se však nejčastěji setkáme na silnici v běžném provozu. Semi-slicky jsou pneumatiky s minimálním prořezáním, jejichž vlastnosti využijete především na okruhu kvůli špičkovému záběru na suchu a ovladatelnosti v zatáčkách. Do běžného provozu se příliš nehodí kvůli minimální přilnavosti na mokru a slabé ochraně proti aquaplaningu – což je nejvíce patrné zejména u vítěze testu Nankang AR 1.
Kromě semi-click pneumatik otestovali redaktoři magazínu Sport Auto na stejném autě a ve stejném rozměru i UHP pneumatiky a UUHP pneumatiky. Jak vypadalo pořadí u těchto modelů se můžete podívat v dalších dvou částech testu:
- Test letních UHP pneumatik 235/35 R19 – Sport Auto 2022
- Test letních UUHP pneumatik 235/35 R19 – Sport Auto 2022
Testovacím vozem byl sportovní model Hyundia I30N. Zdroj: Sportauto.de
Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | hlučnost | Valivý odpor |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nankang AR 1 | 99,55% | 75,98% | 97,56% | 84% |
2. | Pirelli P Zero Trofeo R | 96,53% | 84,58% | 97,84% | 82,35% |
3. | Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect | 96,31% | 90,07% | 99,56% | 89,36% |