Nízkoprofilovky v rozměru 235/35 R19 byly ještě před pár lety výjimkou, dnes je však na silnici uvidíte úplně běžně. Na to reagovali specialisté z ACE (Auto Club Europa) a Gute Fahrt, kteří otestovali 8 pneumatik na výkonném Volkswagenu Golf GTI.
Pro porovnání rozdílů mezi sportovními pneumatikami určenými pro silniční provoz (jako např. Continental SportContact 7) a semi-slicky přidali redaktoři testu i pneumatiku Pirelli P Zero Trofeo R určenou primárně pro jízdu na okruhu – která je však homologována i pro silniční provoz.. Ta potvrdila svou dominanci suché vozovce – kvůli chybějícím drážkám však přirozeně zaostává na mokré vozovce.
Testovacím vozem byl (mezi redaktory automagazínů oblíbený) Volkswagen Golf GTI. Zdroj: gute-fahrt.de
Umístění | Název dezénu | Mokro | Sucho | Spotřeba | Hlučnost | Komfort |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Continental SportContact 7 | 3,75 | 4,5 | 3 | 3 | 3 |
2. | Pirelli P Zero sp. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
3. | Bridgestone Potenza Sport | 3 | 3,5 | 2 | 2 | 2 |
4. | Maxxis Victra Sport 5 | 3 | 3,5 | 2 | 2 | 2 |
5. | Dunlop SP Sport MAXX RT 2 | 3,25 | 3 | 3 | 2 | 2 |
6. | Goodyear Eagle F1 SuperSport | 2,75 | 3,5 | 1 | 2 | 2 |
7. | Falken Azenis FK510 | 2,5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
8. | Pirelli P Zero Trofeo R | 0,75 | 5 | 1 | 3 | 3 |