UPOZORNĚNÍ: Kvůli obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se doručení může zpozdit o 1 až 2 pracovní dny.

Test letních pneumatik 225/50 R17 – ADAC 2021

24.03.2021 , Josef Drdlíček

Při nákupu prémiových pneumatik tak nějak očekáváte, že za své peníze dostanete bezkonkurenční přezutí. Aby také ne, když celá sada stojí mnohdy i o 2 000 Kč víc než střední třída. Nejnovější test letních pneu 225/50 R17 ale boří zavedené standardy. A tradičně nejsilnější značky na trhu tentokrát na levnější konkurenci nestačí.  


Majitelé vozidel střední třídy, jako jsou Audi A4, VW Passat či Škoda Octavia, budou z letošního testu pneumatik nadšení. V rozměru 225/50 R17 se totiž podle měření německého ADACu dají pořídit letní gumy, které jsou levnější než prémiovky, a přitom jezdí ještě lépe

Protože rozměr 225/50 R17 navíc často obouvají řidiči se svižnějším stylem jízdy, komisaři se zaměřili hlavně na chování na mokru a ochranu proti aquaplaningu. Rychlost v kombinaci s mokrou silnicí totiž bývá častou příčinou dopravních nehod. Jak ale vyplývá z výsledků, část výrobců zdá se zapomněla, že v létě i prší. Pojďte mrknout na pneumatiky, které vás nezklamou ani za bouřky v prudkých zatáčkách.

Test letních pneumatik 225-50 R17, ADAC 2021_audi


1. místo
Falken Azenis FK510

Pokud letos plánujete přezout na nové letní pneumatiky, sáhněte v rozměru 225/50 R17 po Falken Azenis FK510. Japonští inženýři dokázali spojit komfort s výjimečným chováním na suché a mokré, které potěší také fanoušky sportovní jízdy. Pláště totiž drží na silnici jako přibité i ve vysokých rychlostech, a to včetně bočního vedení. Do zatáček tak nemusíte najíždět velkými oblouky. 

Ovladatelnost v dešti je víc než přesná, a komisaři navíc chválí i ochranu proti aquaplaningu. Na pneumatikách Falken Azenis FK510 nás ale nejvíc baví pořizovací cena. Protože jde o pláště střední třídy, oproti prémiovkám ušetříte na celé sadě i 1 500 Kč.

✔   Velmi vyvážené jízdní vlastnosti
✔   Mistrná ovladatelnost na mokru
✔   Nízká pořizovací cena

✘   Průměrná spotřeba paliva

falken_azenis-fk510

Chci vybrat Falken Azenis FK510


2. místo
Continental PremiumContact 6

Zdá se, že ať komisaři německou pneumatiku Continental PremiumContact 6 otestují v jakémkoliv rozměru, vždycky ji najdeme na stupínku vítězů. Tento šampion nezávislých testů patří v současnosti k jednomu z nejlepších obutí do 17 palců, a ani ve větších rozměrech se nemá za co stydět. 

Komisaři jako vždy chválí fantasticky vyvážené jízdní vlastnosti. Výrobce zkrátka počítá s tím, že řidiči jezdí v létě nejen na suché silnici, ale i na mokru. I proto se můžete spolehnout na výbornou ochranu proti aquaplaningu, krátkou brzdnou dráhu a přesné reakce při řízení. Jakmile jde totiž o bezpečí, Continental na vývoji pneumatik nešetří

✔   Velmi nízká spotřeba paliva
✔   Dokonale chování na suché i mokré silnici
✔   Krátká brzdná dráha

✘   Vyšší pořizovací cena

Continental PremiumContact 6

Chci vybrat Continental PremiumContact 6


3. místo
Kumho Ecsta PS71

Pneumatiky Kumho Ecsta PS71 vás podrží i při obzvlášť deštivé projížďce. Pláště střední třídy totiž vynikají velmi účinnou ochranou proti aquaplaningu, a to včetně té příčné. Na mokré silnici tak můžete v zatáčce hladce manévrovat bez obav, že se vám auto na silnici splaší.

Mrkněte také na pořizovací cenu, která je oproti prémiovkám podstatně nižší. Hned vám bude jasné, do jakého obutí v případě rozměru 225/50 R17 investovat. 

✔   Nízká pořizovací cena
✔   Velmi účinná ochrana proti aquaplaningu
✔   Spolehlivé chování na suchu

✘   Průměrný kilometrový nájezd

kumho_ecsa-ps71

Chci vybrat Kumho Ecsta PS71


Zajímavosti testu

  • Michelin Primacy 4 boduje v testu nejvyšším kilometrovým nájezdem a nejkratší brzdnou dráhou na suchu. Kvůli průměrné ochraně proti aquaplaningu ale plášť najdeme až na 5. místě.
  • Pirelli Cinturato P7 C2 zatím v testech září pouze na suché silnici. Na mokru ztrácí body kvůli nízké přilnavosti a průměrné brzdné dráze.
  • Na mokru brzdí nejlépe Semperit Speed-Life 3. Při rychlosti 80 kilometrů za hodinu zastaví po 32,7 metrech. Druhá nejlepší pneu Continental potřebuje ještě 0,6 metrů víc. Na suchu ale naopak patřil mezi nejslabší pneu v testu. 

Přehled všech testovaných pneu (hodnocení 1 nejlepší, 5 nejhorší)

 
Umístění Název dezénu Hodnocení Mokro Sucho Hlučnost Kilometrový nájezd
1. Falken Azenis FK510 Dobré 2,0 1,9 2,8 2,0
2. Continental PremiumContact 6 Dobré 2,1 2,1 3,1 2,0
3. Kumho Ecsta PS71 Dobré 2,2 2,5 3,2 2,0
4. Bridgestone Turanza T005 Dobré 2,5 2,2 3,5 2,5
5. Michelin Primacy 4 Uspokojivé 2,7 1,5 3,0 1,5
6. Dunlop SP Sport MAXX RT2 Uspokojivé 2,8 1,8 2,8 2,5
7. Esa+Tecar Spirit Pro Uspokojivé 2,3 2,8 2,9 1,5
8. Nexen N'fera Sport Uspokojivé 2,8 1,9 2,8 2,5
9. Pirelli Cinturato P7 C2 Uspokojivé 2,8 1,5 2,9 2,0
10. Semperit Speed-Life 3 Uspokojivé 2,0 2,9 2,9 1,5
11. Kleber Dynaxer HP4 Uspokojivé 3,1 2,3 2,9 2,5
12. Sava Intensa UHP 2 Uspokojivé 3,1 2,0 2,6 2,5
13. Giti Premium H1 Uspokojivé 3,3 1,8 3,0 2,5
14. Laufenn S Fit EQ+ LK01 Uspokojivé 3,3 2,5 2,9 2,5
15. Barum Bravuris 5 HM Uspokojivé 3,3 2,5 2,9 2,5
16. Viking Protech NewGen Uspokojivé 3,5 3,3 3,0 2,0
17. Firestone Roadhawk Nedostatečné 4,9 2,8 3,0 2,5

Zdroj: Adac.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.