Obrovské nedostatky v hlediska bezpečnosti i časté prokluzy. Právě v tomto duchu se nese další test německého magazínu AutoBild. Jeho redaktoři tentokrát otestovali sportovní rozměr 225/45 R18 a z 11 modelů doporučují pouze 4.
Některé pláště ve sportovních rozměrech na silnici zkrátka nepatří. Tím spíš, když oproti vítězné Bridgestone Potenza Sport pohoří v brzdění na mokru s tak výrazným rozdílem. Řeč je o GT Radial SportActive 2, které komisaři AutoBildu udělili známku NEDOPORUČENO.
Testu se také účastnila pneumatika výrobce Tomket, která skončila na 11. místě z 11 testovaných modelů. Konečné pořadí všech značek najdete v tabulce na konci článku.
Redaktoři AutoBildu tentokrát uspořádali rovnou 3 testy pneumatik naráz. V prvním vidíme 50 modelů v rozměru 215/55 R17. Druhý test prověřil rozměr 235/55 R18. A v tomto najdete zastoupení všech cenových tříd 11 značek 225/45 R18. Zdroj: AutoBild.de
1–2. místo
Michelin Pilot Sport 4
Prémiové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 vynikají nejlepší dynamikou na suchu, fantastickou odezvou při řízení a špičkovou ovladatelností na mokru. Komisaři vyzdvihli hlavně krátké brzděné v každých podmínkách a nízký valivý odpor. Ten se projevuje nízkou spotřebou paliva a vysokým kilometrovým nájezdem.
✔ Špičková dynamika ve vysokých rychlostech
✔ Fantastická odezva při řízení
✔ Nízký valivý odpor
✘ Bez slabin
1–2. místo
Vredestein Ultrac Vorti+
Ačkoliv Vredestein Ultrac Vorti spadá do střední třídy pneumatik, kvalitou a jízdními vlastnostmi připomíná prémiové značky. Ostatně o tom vypovídá závěrečné hodnocení na základě přesného měření v 16 disciplínách. Podle komisařů jde o nejvíce vyvážený dezén testu, který nabízí vynikající ochranu proti aquaplaningu. Krátkou brzdnou dráhu. A přesné reakce při řízení. Díky nižší pořizovací ceně není nad čím přemýšlet.
✔ Nižší pořizovací cena
✔ Velmi vyvážený dezén
✔ Dobrý ochrana proti aquplaningu
✘ Vyšší spotřeba paliva a průměrný kilometrový nájezd
3. místo
Falken Azenis FK510
Výborné jízdní vlastnosti ve všech letních podmínkách. Dostatečné rezervy v krizových situacích a dobrý jízdní komfort. I tak by se dal popsat výkon letních pneu Falken Azenis FK510, které skončily na třetím místě. Bohužel – kvůli vyšší pořizovací ceně se v rozměru 225/45 R18 vyplatí investice raději do Vredestein Ultrac Vorti či Michelin Pilot Sport 4.
✔ Výborný ochrana proti aquplaningu
✔ Stabilní ovladatelnost i ve vysokých rychlostech
✔ Krátká brzdná dráha na suchu a mokru
✘ Vyšší pořizovací cena
Přehled všech testovaných pneu (hodnocení 1 nejlepší, 5 nejhorší)
Umístění | Název dezénu | Hodnocení | Mokro | Sucho |
---|---|---|---|---|
1-2. | Michelin Pilot Sport 4 | Příkladný | 2+ | 1- |
1–2. | Vredestein Ultrac Vorti + | Příkladný | 1- | 2+ |
3. | Falken Azenis FK510 | Příkladný | 2+ | 2+ |
3. | Toyo Proxes Sport A | Příkladný | 2+ | 2+ |
5. | Bridgestone Potenza Sport | Dobré | 1- | 2 |
5. | Hankook Ventus S1 Evo3 | Dobré | 2+ | 2+ |
7. | Continental PremiumContact 6 | Uspokojivé | 2- | 2+ |
8. | Fulda SportControl 2 | Uspokojivé | 2- | 2 |
9. | Nexen N’Fera Sport | Uspokojivé | 2- | 2- |
10. | GT Radial SportActive 2 | Nedoporučeno | 3- | 2- |
11. | Tomket Sport 3 | Nedoporučeno | 4- | 2- |
Zdroj: AutoBild.de