UPOZORNĚNÍ: Koronavirová opatření v posledních dnech narušují provoz všech dopravních společností. Nedokážeme proto zaručit, že Vaše zásilka dorazí v plánovaném termínu.

Test letních pneumatik 225/40 R18 – AutoZeitung 2021

22.04.2021 , Květa Teislerová

Věděli jste, že jen v roce 2020 se ČR vyrobilo 750 000 Octavií? Jelikož jde o nejoblíbenější auto v Česku, letošní test si určitě najde své příznivce. Komisaři magazínu Autozeitung si totiž tentokrát vzali do hledáčku oblíbený rozměr 225/40 R18, který obouvá i právě zmíněna Škoda Octavia.

Kromě toho obouvají rozměr 225/40 R18 také velmi často majitelé aut Škoda Superb, Audi A6, Volkswagen Passat, Ford Focus nebo Ford Mondeo.

Seat Leon Pneumatiky.cz

Testovacím vozem, který redaktoři magazínu Autozeitung zvolili, byl Seat Leon.


Jak se testovalo?

Redakce testovala 10 dezénů na autě Seat Leon 1,5 eTSI s výkonem 150 koní a dvouspojkovou převodovkou. Komisaři prověřili výkon pneu ve 13 disciplínách: 7 na mokru a 6 na suchu. 

Jízda na mokru zahrnovala podélný i příčný aquaplaning, kde redaktoři projížděli bazénem naplněným vodou do výšky 7 milimetrů, čímž simulovaly podmínky v hustém dešti. Dále hodnotili ovladatelnost auta a brzdnou dráhu na mokru

Při hodnocení jízdy na suchu brali v úvahu brzdnou dráhu, celkovou ovladatelnost a reakce auta. Aby byly testy brzdné dráhy co nejpřesnější, komisaři opakovali test zhruba desetkrát a poté výsledky zprůměrovali.


1. místo
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Díky špičkovému výkonu na mokru i suchu se vítězem testu staly pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Komisaři vyzdvihují zejména skvělé skóre v příčném aquaplaningu a krátkou brzdnou dráhu. V těchto kategoriích měl Goodyear zdaleka nejlepší výsledek ze všech testovaných pneu. 

Konkrétně v příčném aquaplaningu a brzdění na mokru přitom řada pneumatik pohořela. Goodyear měl o 8,7 metru kratší brzdnou dráhu v dešti než pneumatiky s nejhorším skóre.

✔   Okamžité reakce při dešti i na suchu
✔   Nejlepší v příčném aquaplaningu
✔   Velmi krátká brzdná ddráha na mokru i suchu

✘   Nemá žádná negativa

Vítěz testu pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - Pneumatiky.cz


2. místo
Continental PremiumContact 6

I když se Continental umístil na druhém místě, na suchu překonal i vítěze testu. Tam nabízí Continental perfektní ovladatelnost a v brzdné dráze na suchu 34,7 metru zaostává za nejúspěšnějším Michelinem jen o 0,4 metru. 

Jedinou výtku mají komisaři k jízdě na mokru kvůli mírně slabší ovladatelnosti. V této kategorii se pláště umístily až na 9. místě.

✔   Krátká brzdná dráha na suchu
✔   Maximální stabilita v zatáčkách
✔   Nejlepší ovladatelnost na suchu

✘   Mírně ztrácí na mokru

Na druhém místě se umístila pneumatika Continental PremiumContact 6 - Pneumatiky.cz


3. místo
Pirelli P ZERO PZ4

Krásné třetí místo obsadily pneumatiky Pirelli P ZERO PZ4 neboli Pirelli P ZERO sp., které nejvíce ocení fanoušci sportovní jízdy. Obutí zvedá laťku zejména v jízdě na mokru, kde sklízí hned několik prvních míst. V ovladatelnosti na mokru získaly pneumatiky první místo a zvítězily i ve stabilitě v zatáčkách. Nutno však podotknout, že rozdíl mezi nimi a vítězem testu byl jen velmi těsný. 

Díky speciální technologii PNCS (Pirelli Noise Cancelling System) jsou navíc pláště mimořádně tiché. Redaktoři si pochvalovali klidnou jízdu při hlučnosti maximálně 69,8 decibelu. 

✔   Skvělá ovladatelnost na mokru
✔   Tichá a komfortní jízda
✔   Perfektní stabilita v zatáčkách na mokru i suchu

✘   Vyšší spotřeba paliva

Třetí místo obsadila pneumatika Pirelli P ZERO PZ4 - Pneumatiky.cz


Zajímavosti testu

  • Všechny pneumatiky testovali redaktoři v září 2020 při teplotě zhruba 25 stupňů Celsia jižně od Říma. 
  • Zatímco prémiové značky si obhájily své pozice, výrobce Hankook ztratil důležité body při brzdění na mokru. Hankook zastavil o 8,7 metru dál než vítěz testů. 
  • Pláště Falken Azenis FK510 ze střední třídy dosahují skvělých výsledků nejen na vozovce, ale také svojí cenou. Umístily se na 5. místě a překonaly tak i některé prémiové značky. 
  • Sportovní pneu Michelin Pilot Sport 4 se pyšní nejkratší brzdnou dráhou na suchu 34,3 metrů. O lepší umístění ji však připravila slabší odolnost proti příčnému aquaplaningu.
  • Na pneumatikách Nexen N´Fera Sport vyzdvihujeme tichou a komfortní jízdu, z hlediska jízdních vlastností však oproti dražším konkurentům ztrácely.

Pořadí a hodnocení testovaných pneu 

Umístění Název dezénu Celkové počet bodů Hodnocení na mokru Hodnocení na suchu
1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 92 93 92
2. Continental PremiumContact 6 89 85 93
2. Pirelli P ZERO PZ4 88 89 87
4. Michelin Pilot Sport 4 87 83 92
5. Falken Azenis FK510 86 89 83
6. Nokian Powerproof 85 83 87
7. Maxxis Victra Sport 5 83 75 91
8. Dunlop SP Sport MAXX RT2 80 78 83
9. Hankook Ventus S1 evo3 K127 78 69 87
10. Nexen N'Fera Sport 74 63 85

Zdroj: Autozeitung.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.