V rámci poskytování služeb využívá tato stránka cookies. Používání a dostupnost cookies můžete kdykoliv upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. OK

Test letních pneumatik 185/65 R15 - ADAC 2019

01.03.2019

První test letních pneumatik roku 2019 řádně zamíchal s pořadím, na jaké jsme v posledních letech zvyklí. Na prvních příčkách totiž není Continental, zato na nich uvidíte méně známého výrobce střední třídy Vredestein. A na třetí místo se tentokrát probojovala dokonce i celoroční pneumatika. 

16 testovaných pneumatik o rozměru 185/65 R 15 redaktoři nasadili na Volkswagen Polo. Stejný rozměr nasadíte na řadu  vozů nižší a střední třídy jako například Hyundai i20 a i30 nebo Renault Clio.


Metodika testování

Nejvíce se do výsledného skóre pneumatiky promítl výkon na mokru. Ten tvořil 40 % celkové známky. Redaktoři měřili odolnost proti aquaplaningu, brzdnou dráhu a reakce v zatáčkách. Jízda na suchu tvořila 20 % celkového hodnocení a odvíjela se od brzdné dráhy, handlingu a jízdního komfortu.

Významnou roli tentokrát hrála i ekonomičnost provozu. Kilometrový nájezd se na celkovém skóre promítl z 20 % a spotřeba paliva z 10 %. Doplňkovou disciplínou byla hlučnost, která tvořila  10 % hodnocení.


1. místo
Bridgestone Turanza T005

Po několika letech se Bridgestone vrátil do čela testů ADAC. Vděčí za to nové letní pneumatice Turanza T005, který má skvěle nakročeno stát se top letním dezénem na trhu.

Vítězství jí zajistil hlavně špičkový výsledek na mokru, kde předvedla zdaleka nejlepší výkon z celého testu. O nic horší nebyla ani na suchu, kde měla perfektní přilnavost i stabilitu v zatáčkách. Jedinou drobnou slabinou byla vyšší hlučnost, tu lze však dezénu vzhledem k množství výhod snadno odpustit. 

✔   Zdaleka nejlepší chování na mokré vozovce

✔   Bezchybná brzdná dráha a ovladatelnost na suchu

✔   Skvělý kilometrový nájezd

✘   Vyšší hlučnost

Bridgestone-Tuaaaranza-T005-0020


2. místo
Vredestein Sportrac 5

Velkým překvapením byl výsledek sportovního dezénu značky Vredestein. Ten překonal všechny prémiové značky s výjimkou Bridgestonu a jako jeden z mála vynikal i výbornou přilnavostí na mokru. 

I když výrobce gumu doporučuje hlavně milovníkům sportovní jízdy, test odhalil i řadu ekonomických výhod pneumatiky. Dezén totiž pořídíte za dostupnou cenu, má vynikající kilometrový nájezd a díky nízkému valivému odporu ušetříte i při návštěvě čerpací stanice.

✔   Výborný poměr ceny a kvality

✔   Skvělý handling v zatáčkách

✔   Vysoký kilometrový nájezd a nízká spotřeba

✘   Průměrná brzdná dráha na mokru

vredestein2_0


3. místo
Michelin CrossClimate +

Michelin svůj celoroční dezén CrossClimate + označuje za „první letní pneumatiku se zimní homologací“. Redaktoři ADACu ji proto nechali soupeřit s letními plášti konkurenčních výrobců.

Za svůj úspěch pneumatika z velké části vděčí špičkovému kilometrovému nájezdu, kterým získala nad ostatními letními plášti velký náskok. Skvěle si vedla i na mokru, kde výrazné odvodové drážky schopné rozhrnovat sníh velmi dobře odváděly vodu. Při jízdě na suchém asfaltu však nebyla celoroční směs ideální. To se projevilo na horším jízdním komfortu i přilnavosti.

   Bezkonkurenční kilometrový nájezd

   Skvělá brzdná dráha na mokru

   Pneumatiku můžete používat celý rok

✘   Slabší přilnavost na suchu než letní dezény

michelin-crossclimate-4


Shrnutí testu

Známkou „dobrý“ se tentokrát mohou pochlubit pouze 2 z 15 dezénů: Bridgestone Turanza T005 a Vredestein Sportrac 5. Velmi solidní výsledek však předvedly i celoroční pláště Michelinu, které překonaly většinu letních konkurentů.

Nicméně je nutno podotknout, že žádný z dezénů neobdržel oproti posledním rokům známku „velmi dobrý“. Podle ADACu je to kvůli tomu, že se výrobci příliš soustředí na snížení spotřeby a zvýšení životnosti. Příliš úsporné dezény však mají horší přilnavost na mokru, což se projevilo slabší ochranou proti aquaplaningu a delší brzdnou dráhou u většiny testovaných pneumatik.

Výrobce nezachránilo ani to, že spotřeba a kilometrový nájezd tvořily třetinu celkového hodnocení. Pořadí se proto oproti minulým rokům zásadně promíchalo. Disciplíny a způsob hodnocení tentokrát příliš nesedl Continentalu, Pirelli ani Hankooku, které jsme dříve vídali v čele tabulky. Možnost předvést, co v nich je, však ještě dostanou v dalších odborných testech.


Dezén Sucho Mokro Kilometrový nájezd Spotřeba Hluk Celková známka
Bridgestone Turanza T005 1,5 1,9 2,0 2,3 2,9 2,0
Vredestein Sportrac 5 2,3 2,2 1,5 2,1 2,5 2,1
Michelin CrossClimate + 2,6 2,4 0,5 2,4 2,6 2,6
Goodyear Efficient-Grip Performance 1,9 2,7 2,0 1,7 2,9 2,7
Firestone Roadhawk 1,5 2,8 2,5 2,5 2,9 2,8
Kumho Ecowing ES01 2,8 2,8 2,0 2,0 2,8 2,8
Maxxis Mecotra 3 1,9 2,8 2,5 1,4 2,4 2,8
Toyo Proxes CF2 2,2 2,8 2,0 2,0 2,3 2,8
Continental PremiumContact 5 2,2 2,4 3,0 2,3 2,5 3,0
Falken Ziex ZE310 Ecorun 1,8 3,0 1,5 2,2 2,8 3,0
Semperit Comfort-Life 2 2,9 3,0 2,5 2,3 2,8 3,0
Giti GitiSynergy E1 2,8 3,2 2,5 1,6 2,1 3,2
Petlas Imperium PT515 3,0 3,3 2,5 2,3 2,7 3,3
Hankook Kinergy Eco 2 2,4 3,4 2,5 1,7 2,4 3,4
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,3 3,4 2,0 2,0 2,5 3,4
Linglong Green-Max HP010 3,0 2,8 3,5 2,1 2,5 3,5

Připojené obrázky

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.