V rámci poskytování služeb využívá tato stránka cookies. Používání a dostupnost cookies můžete kdykoliv upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. OK

Test letních pneu 235/45 R18 - AutoZeitung 2019

19.03.2019 , Tomáš Valský

10 pneumatik napříč všemi cenovými kategoriemi otestovali redaktoři magazínu Autozeitung. Do hledáčku si tentokrát vzali jeden z větších rozměrů: 235/45 R18. Test proto ocení hlavně majitelé vozů vyšší třídy a milovníci sportovní jízdy. Do kterého z dezénů se opravdu vyplatí investovat?

Metodika testování

Redakce testovala 10 dezénů na vozidle Škoda Superb Combi 2.0 TDI s výkonem 150 koní. Nechyběly jak prémiové značky Continental a Pirelli, tak ani čínské Nankangy. Komisaři hodnotili reakce na mokré i suché silnici, ochranu proti aquaplaningu a brzdnou dráhu. Pneumatika mohla za své jízdní vlastnosti získat až 300 bodů.


1.místo 
Continental PremiumContact 6

Dezén PremiumContact 6 se popral se všemi disciplínami na výbornou. V testu předvedl špičkové jízdní vlastnosti, které ocení řidiči hledající 100% bezpečné pláště. Ty dominovaly hlavně perfektní přilnavostí v zatáčkách a okamžitou odezvou při řízení i brždění. Drážky navíc zcela plynule odváděly vodu.

Continental si za svou výjimečnou všestrannost od komisařů vysloužil 277 bodů z 300. 142 na mokru a 135 na suchu. 

 Nejbezpečnější pneu na trhu

 Vynikající přilnavost v zatáčkách 

 Perfektní odvod vody

 Slabší kilometrový nájezd oproti Primacy 4

Continental PremiumContact 6


2.místo
Michelin Primacy 4

Francouzi vsadili u dezénu Primacy 4 na nízký valivý odpor a velmi vysoký kilometrový výkon. Chování na mokru je sice oproti Continentalu slabší, to však pneumatika kompenzuje speciálně upraveným vzorkem. Při opotřebení se rozšiřují stávající dezénové drážky a vznikají nové. Tím si guma uchová stejné jízdní vlastnosti po celou dobu užívání.

U komisařů Michelin nejvíce zazářil za skvělou ochranu proti aquaplaningu a krátkou brzdnou dráhu. Ta byla oproti konkurenci až o 90 cm kratší. S 252 body však na PremiumContact 6 nestačil.   

 Efektivní odvod vody a ochrana proti aquaplaningu

 Velmi vysoký kilometrový nájezd

 Špičkové jízdní vlastnosti až do maximálního opotřebení

 Vyšší cena, kterou si však dezén s přehledem obhájí

Michelin Primacy 4


3.místo
Maxxis Premitra HP5

Pneumatika Premitra HP5 se nejvíc osvědčila až ve vyšších rychlostech, kde excelovala perfektní stabilitou. Na komisaře navíc udělala dojem efektivním odvodem vody a dobrou ochranou proti aquaplaningu. Ačkoliv se Premitra HP5 s 247 body umístila hned za Michelinem, na prémiové značky tento výrobce stále nestačí.

Pokud ale hledáte dobrý výkon za přijatelnou cenu, je pro vás Maxxis slušnou volbou. 

 Špičková stabilita ve vysokých rychlostech

 Dobrá ochrana proti aquaplaningu

 Skvělý poměr ceny a kvality

 Nižší kilometrový výkon

Maxxis Premitra HP5


4.místo
Pirelli Cinturato P7

Na čtvrtém místě skončil s 242 body u řidičů velmi oblíbený plášť Cinturato P7. U toho výrobci vsadili především na nízký valivý odpor, díky kterému je pneumatika mimořádně úsporná ve spotřebě paliva. Na porotu však nejvíce zapůsobila výbornou přilnavostí na mokru a okamžitými reakcemi při řízení. V zatáčkách byla navíc velmi sebejistá. Díky speciální technologii je P7 také velmi šetrná vůči životnímu prostředí.

Vysoce ekologickou pneumatiku ocení řidiči, kteří se nebojí šlápnout na plyn. Při sportovní jízdě totiž naplno vyniknou důvody, proč je Pirelli výhradním dodavatelem F1.

 Mimořádně úsporná pneu ve spotřebě paliva

 Výborná přilnavost na mokru

 Skvělé jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech

 Vyšší hlučnost

Pirelli Cinturato P7


Continental opět triumfuje, čínské Nankangy jsou zdraví nebezpečné

Šampionem se stal Continental PremiumContact 6, který už má na svém kontě zlato i z testu pneu 225/40 R18 a mnoho dalších úspěchů. Titul nejbezpečnější pneumatiky v hodnoceném rozměru si právem zaslouží za špičkovou všestrannost. Na paty mu ale šlape Michelin Primacy 4 se svým bezkonkurenčním kilometrovým výkonem. I když některé řidiče může odradit vyšší cena, díky vysoké výdrži se investice vyplatí. 

Do očí bijící rozdíly v kvalitě se nejvíce projevily u čínského dezénu. Nankang AS-1 jízdu na mokru nezvládal. Kromě odstrašující brzdné dráhy 77,8 m se ukázala i špatná přilnavost vzorku. Kvůli tomu se auto octilo ve smyku při každém prudkém zatáčení. Pro řidiče je lepší se čínských gumám vyhnout obloukem. 

Za zmínku stojí i pneumatika Bridgestone Turanza T005, která skončila na pátém místě. I když tentokrát nepředvedla ideální výsledek na mokru, v jízdě na suché silnici si vysloužila třetí příčku. Svou kvalitu navíc prokázala v testu 185/65 R15, kde získala 1. místo. Tam totiž obdržela za špičkový výkon zlato.

Zajimavostí testu byl i celoroční Michelin CrossClimate +, který zvládal perfektně odvádět vodu. Kvůli špatné přilnavosti na suchu však bylo zcela patrné, že se jedná pouze o kompromis mezi letním a zimním pláštěm. 

Přehled testovaných pneu

Název dezénu

Mokro Sucho Celkové hodnocení
Continental PremiumContact 6 142 135 277
Michelin Primacy 4 118 134 252
Maxxis Premitra HP5 126 121 247
Pirelli Cinturato P7 123 119 242
Bridgestone Turanza T005 112 127 239
Yokohama Bluearth AE-50 114 121 235
Michelin CrossClimate+ 114 105 219
Apollo Aspire XP 101 115 216
Kumho Ecsta HS51 73 108 181
Nankang Comfort AS-1 48 101 149

Zdroj: Autozeitung

 


Hledáte jiný rozměr? Prohlédněte si naši nabídku letních dezénů!

Chci koupit letní pneu

Připojené obrázky

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.