Test letních a celoročních pneumatik 225/45 R17 - UTAC 2025

13.05.2025 , Květa Teislerová

KDO VLÁDNE v rozměru 225/45 R17?

V letošním testu skandinávského magazínu UTAC 2025 se proti sobě postavilo 14 pneumatik v rozměru 225/45 R17, což je jeden z nejoblíbenějších rozměrů pro kompaktní a střední třídu vozů!

Prozkoumejte souboj mezi letními a celoročními pneumatikami, který tento test přináší! Které modely prošly náročnými zkouškami a ukázaly, kdo opravdu vyniká v různých podmínkách? A aby to bylo ještě napínavější - v testu se střetly prémiové značky, s modely ze střední třídy, které ukázaly, jak si top modely vedou v porovnání s cenově dostupnějšími variantami. 

Pokračujte ve čtení a zjistěte, která pneumatika opravdu zazářila!

Jak a kde se testovalo? Precizně, profesionálně a za všech podmínek!

Aby test opravdu odhalil, která pneumatika si zaslouží vaši důvěru, probíhaly všechny zkoušky v prestižním a nezávislém testovacím centru UTAC ve Francii. Právě tady se pečlivě měří výkony pneumatik světových značek na speciálních tratích, které simulují nejrůznější situace ze skutečného provozu.

Které disciplíny se hodnotili?

  • Brzdná dráha
  • Ovladatelnost
  • Ochrana vůči aquaplaningu
  • Hlučnost
  • Valivý odpor
  • Subjektivní hodnocení jízdního komfortu

Překvapivé souboje!

Testování probíhalo na suchu i mokru, a to nejen při letních teplotách, ale i v chladnějším počasí kolem 7 °C, které je v České republice běžné na jaře a na podzim. Čtyři celoroční pneumatiky od značek Pirelli, Bridgestone, Continental a Goodyear měly nelehký úkol - obstát na rozpáleném asfaltu a přitom zajistit bezpečnou jízdu na chladné mokré vozovce po dešti nebo za sychravého rána - což často rozhoduje o skutečné kvalitě pneumatik! A právě tady test přinesl velmi zajímavá data.

Redakce se také zaměřila na rozdíly mezi univerzálními a sezónními modely. Výsledky byly v některých disciplínách překvapivě vyrovnané. Zatímco letní pneumatiky dominovaly na suchu a při vyšších teplotách, kvalitní celoroční modely dokázaly držet krok hlavně na mokré vozovce a v chladnějších podmínkách.

Test letních a celoročních pneumatik 225/45 R17 - UTAC 2025

Tentokrát uvidíte srovnání 10 letních 225/45 R17 a 4 celoroční 225/45 R17 pneumatiky ve stejném rozměru. Zjistěte která byla nejlepší! Zdroj: Utacgroup..com


1. místo
Michelin Primacy 5

Michelin Primacy 5 ovládla letošní test díky své špičkové výkonnosti na mokré vozovce, kde dosáhla nejkratší brzdné dráhy a nejlepší ochrany v přímém aquaplaningu. Vyniká skvělou přilnavostí v zatáčkách, snadnou ovladatelností a nízkým valivým odporem, což zajišťuje nejen bezpečnou jízdu, ale i úsporu paliva. Na suchu pneumatika poskytuje stabilní a komfortní jízdu přesto, že v brzdné dráze podala slabší výkon.

Naprosto bezkonkurenční jízdní projev vynesl této pneumatice zasloužený triumf!

✅ Nejkratší brzdná dráha a bezproblémová ovladatelnost na mokru
✅ Maximální ochrana vůči aquaplaningu
✅ Nejtišší chod při jízdě
❌ Slabší v brždění na suchu

Michelin Primacy 5

Chci vybrat Michelin


2-3. místo
Continental PremiumContact 7

Continental PremiumContact 7 si suverénně podmanila test díky špičkové ovladatelnosti a naprosto přesnému řízení na suchu i mokru. Nejvíc zazářila v disciplíně ovladatelnosti na mokré trati, kde byla nejrychlejší a nejlépe držela stopu, což znamená maximální stabilitu i v náročných podmínkách, kde hrozí smyk nebo ztráta kontroly. Navíc se podělila o první místo v nejkratší brzdné dráze na suchu spolu s Pirelli - což potvrzuje její univerzální schopnosti.

Navzdory vyššímu hluku a valivému odporu si zajistila místo mezi elitou testu!

✅ Nejlepší výkon v ovladatelnosti na suchu i mokru
✅ Njekratší brzdná dráha na suchu
✅ Dobrá ochrana vůči aquplaningu
❌ Vyšší valivý odpor a hlučnost při jízdě

Continental PremiumContact 7

Chci vybrat Continental


2-3. místo
Pirelli Cinturato P7 C2

Pirelli Cinturato P7 C2 zaujala skvělým výkonem na suchu, kde si připsala nejkratší brzdnou dráhu testu. Na mokré trati se zařadila mezi nejlepší díky výborné přilnavosti a snadné ovladatelnosti, i když v extrémních situacích není tak jistá jako testovaná konkurence. Typickým znakem této pneumatiky je čitelný jízdní projev a lehká přetáčivost při prudkých manévrech, což ocení sportovně ladění řidiči.

Díky svému vyváženému výkonu a tichému chodu si Pirelli odnesla skvělé druhé místo po boku Continentalu!

✅ Nejkratší brzdná dráha a snadná ovladatelnost na suchu
✅ Špičková ovladatelnost a krátká brzdná dráha na mokru
✅ Dynamický zážitek z jízdy
❌ Slabší v ochraně vůči aquplaningu

Pirelli Cinturato P7 C2

Chci vybrat Pirelli


Zajímavosti testu

Testování zahrnovalo pneumatiky za různých teplotních podmínek, což poskytlo komplexní pohled na jejich výkony.

  • Největší překvapení přinesl test při teplotě pouhých 2 °C na mokré vozovce. V těchto podmínkách celoroční pneumatiky výrazně překonaly některé letní modely. Dokázaly zastavit o téměř 6,5 metru dříve. To je výrazná bezpečnostní rezerva, která může v krizových situacích rozhodnout. Výsledek zároveň potvrzuje, že v chladnějším počasí, které může nastat i uprostřed léta v severních oblastech, jsou celoroční pneumatiky schopné nabídnout bezpečnější brzdnou dráhu, než některé klasické letní pneumatiky.

  • Testu se zůčastnila Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 - mylně označena za „americkou celoroční pneumatiku“. Ve skutečnosti jde ale o evropský model s certifikací 3PMSF, navržený speciálně pro celoroční provoz v evropských podmínkách. Na americkém trhu se vůbec nenabízí - je to čistě evropská záležitost! Tato pneumatika bohužel v testu nezabodovala. Celková jízdní dynamika byla slabší - se sníženou přilnavostí a prodlouženou brzdnou dráhou získala nejnižší score a obsadila poslední místo tabulky.

  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 si dlouhodobě drží pověst špičkové letní pneumatiky s výbornými výsledky. V letošním testu však zklamala slabším výkonem při nižších teplotách, kde na mokré vozovce ztratila část své obvyklé jistoty. Tento nečekaný propad ovlivnil její celkové hodnocení - tentokrát jde o největší zklamání mezi prémiovými značkami.

  • A ted něco pozitivního! Pneumatiky Hankook Ventus Prime 4 K135 a Nokian Hakka Blue 3 potvrdily svou pověst spolehlivých partnerů na silnici. Obě nabídly vyvážené jízdní vlastnosti s drobnými kompromisy v přilnavosti a komfortu. Na celkovém hodnocení se sice podepsala vyšší hlučnost a vyšší valivý odpor, přesto za volantem okamžitě poznáte jejich přednosti!

  • Pneumatika Bridgestone Turanza 6 potvrdila, že není potřeba být nejlepší ve všech disciplínách, aby zaujala - postačí spolehlivé řízení a komfort při jízdě. 
    Přestože nepředvedla nejlepší výsledky, paradoxně se stala nejlépe hodnocenou celoroční pneumatikou tohoto testu. To je překvapivé vzhledem k jejím slabinám na suchu i mokru, kde předvedla pomalé reakce, delší brzdnou dráhu, slabší ochranu vůči aquplaningu a sníženou boční přilnavost. Její výkon však výrazně vylepšil extrémně nízký valivý odpor a mimořádně tichý chod. Díky těmto vlastnostem je ideální pro elektromobily, kde se spotřeba a komfort stávají klíčovými prioritami.


Pořadí a hodnocení testovaných pneu

Umístění Název dezénu Sucho - brzdná dráha Mokro - brzdná dráha Hlučnost Valivý odpor
1. Michelin Primacy 5 36  33 10  7,74 
2-3. Continental PremiumContact 7 34,2  33,4  8,04 
2-3. Pirelli Cinturato P7 C2 34,2  33,1  7,9 
4. Bridgestone Turanza 6 35,7  33,9  10  7,6 
5. Nokian Hakka Blue 3 34,6  33,2 7,95 
6. Hankook Ventus Prime 4 K135 35,1  34  7,99 
7. Bridgestone Turanza All Season 6 38  33,5  7,85 
8. Pirelli Cinturato All Season SF3 37,9  33,8  7,9 
9. Vredestein Ultrac 36,9  36,5  7,87 
10. Continental AllSeasonContact 2 39,7  34,2  10  7,89 
11. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 35,1  35,2  8,04 
12. Nordman South 37,4 35,3  8,03
13. Falken ZIEX ZE320 35,2  36,3  10  7,99 
14. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 40,8  35,4  8 7,9

Zdroj: Utacgroup.com

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.