UPOZORNĚNÍ: Vzhledem k obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se může doručení objednávek ve výjimečných případech o 1 až 2 dny zpozdit. Děkujeme za pochopení – vaše čerstvě upečené pneu zabalíme ještě dnes.

Test enduro moto pneu 120/70 R19, 170/60 R17 – MOTORRAD 2019

20.07.2020 , Josef Drdlíček

Bikeři magazínu MOTORRAD vyrazili na 3 500 kilometrů dlouhou vyjížďku s cílem otestovat 6 párů silničních pneumatik. Jejich volba padla na cestovní enduro BMW R 1250 GS s rozměry 120/70 R19 a 170/60 R17. Poradí si všechny modely s italským venkovem i mokrým asfaltem na výbornou?

Jak testování probíhalo

Pro náročné porovnání pneumatik tentokrát komisaři vybrali 3 disciplíny. Na venkovských a vedlejších silnicích hodnotili reakce, stabilitu i přenos hnacích sil při plném zatížení. V silném dešti zase prověřili, jak si dezén poradí s mokrým asfaltem. A na závěr – po 3 500 kilometrech – změřili míru opotřebení

Pořadí dezénů jsme určili součtem bodů z jednotlivých disciplín. Pro vás nicméně konečná známka nemusí být to nejdůležitější, zohledněte hlavně svůj styl jízdy. Například Pirelli Scorpion Trail II bude šampionem majitelů sportovních mašin, Continental Trail Attack 3 zase oceníte na dlouhých cestách s plně naloženým kufrem (poznámka redakce). 

Test enduro moto pneu 12070 R19, 17060 R17 – MOTORRAD 2019


1. místo Continental Trail Attack 3 (320 bodů)

Hmotnost: 5,2 kg vpředu, 8,4 kg vzadu
Rychlostní index: V (do 240 km/h)

Běžné silnice: 138 bodů (max. 150), 1. místo
Na mokru: 92 bodů (max. 100), 3. místo
Opotřebení: 90 bodů (max. 100), 1. místo 

Oproti svému předchůdci Trail Attack 2 ujela pneu Continental Trail Attack 3 dlouhou cestu. Dezén výborně reaguje na náklony a drží stopu hned od prvních metrů za studena. Na mokru vás překvapí slušnou přilnavostí a okamžitou odezvou, díky které lehce odhadnete jeho limity i přednosti.

Po 3 500 kilometrů je navíc úbytek vzorku nižší než u konkurenčních modelů. Hodnocení bikerů „velmi dobré“ si tak pneumatika Continental Trail Attack 3 zaslouží zcela oprávněně. 

Pneu Continental Trail Attack 3 je výborná volba pro běžné ježdění, a to i na mokru. Dlouhá životnost vzorku vám navíc ušetří peníze za častější přezouvání.

Continental Trail Attack 3

Chci Continental


2. místo Pirelli Scorpion Trail II (317 bodů)

Hmotnost: 5,3 kg vpředu, 7,6 kg vzadu
Rychlostní index: V (do 240 km/h)

Běžné silnice: 137 bodů (max. 150), 2. místo
Na mokru: 94 bodů (max. 100), 2. místo
Opotřebení: 86 bodů (max. 100), 2. místo 

Vlastníte sportovní enduro a nebojíte se prudkých manévrů? Pak jsou pro vás nejlepší volbou pneumatika Pirelli Scorpion Trail II, kterou bikeři hodnotí ve všech sportovních disciplínách jako šampiona testu. Reakce při řízení jsou přesné, odezva okamžitá. Svižné zatáčky si zkrátka užijete naplno. Na mokru vás navíc překvapí výbornou adhezí.

Na konci cesty jsou na dezénu jen nepatrné otěry, které jsou vpředu i vzadu rozložené rovnoměrně. I když tedy Pirelli cílí hlavně na sportovní výkon, slušně si vede i v kilometrovém nájezdu.

Pirelli Scorpion Trail II cílí na majitelé sportovních endur, kteří očekávají při svižné jízdě vysokou stabilitu, přesné reakce a okamžitou zpětnou vazbu.  

Pirelli Scorpion Trail II

Chci Pirelli


3. místo Michelin Anakee Adventure (316 bodů)

Hmotnost: 4,9 kg vpředu, 7,4 kg vzadu
Rychlostní index: V (do 240 km/h)

Běžné silnice: 132 bodů (max. 150), 5. místo
Na mokru: 98 bodů (max. 100), 1. místo
Opotřebení: 86 bodů (max. 100), 2. místo

Pneu Michelin Anakee Adventure bikeři hodnotí kladně za extrémně rychlé zahřátí směsi, nejbezpečnější jízdu na mokru a vynikající zpětnou vazbou. Přičtěte si k tomu rovnoměrné opotřebení vzorku s dlouhou životností… a dostanete ideální dezén pro náročné cesty napříč státy

Díky dlouhé životnosti a nejlepším výsledkům na mokru je Michelin Anakee Adventure skvělé obutí pro cestovatele a motorkářské “výletníky”.  

Michelin Anakee Adventure

Chci Michelin


Zajímavosti testu

  • Nejstabilnější je jízda na Bridgestone Battlax A41. A to i při maximálním zatížení.
  • Metzeler Tourance Next má nejnižší životnost v testu. Zadní pneu se navíc sjíždí rychleji než ta přední.
  • Nejvyšší kilometrový nájezd patří Continentalu. Po 3 500 kilometrech ztratila guma pouze 18,5 % vzorku vpředu a 38,5 % vzadu.
     

Pořadí a hodnocení testovaných pneu 

Název dezénu Umístění Celkové hodnocení Na běžné silnice Na mokru Opotřebení
Continental Trail Attack 3 1. 320 bodů 138 b. – 1. místo 92 b. – 3. místo 90 b. – 1. místo
Pirelli Scorpion Trail II 2. 317 bodů 137 b. – 2. místo 94 b. – 2. místo 86 b. – 2. místo
Michelin Anakee Adventure 3. 316 bodů 132 b. – 5. místo 98 b. – 1. místo 86 b. – 2. místo
Dunlop Trailsmart Max 4. 313 bodů 137 b. – 2. místo 92 b. – 3. místo 84 b. – 5. místo
Bridgestone Battlax A41 5. 302 bodů 134 b. – 4. místo 83 b. – 6. místo 85 b. – 4. místo
Metzeler Tourance Next 6. 300 bodů 132 b. – 5. místo 88 b. – 5. místo 80 b. – 6. místo

Zdroj: motorradonline.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.