Nerovnoměrnému opotřebení se u pneumatik těžko vyhnete. Jízda v kopcích a zatáčkách totiž způsobuje, že se vaše obutí sjíždí nepravidelně. Pojďme si v následujícím článku ukázat, jak jednoduše měnit pozice plášťů tak, aby vám vydržely co nejdéle.
Stačí jednou za čas
Výměnu pozic pneumatik doporučujeme provádět přibližně po každých 8 - 10 000 km. Možná vám to nějakou chvíli zabere, ale rozhodně se to vyplatí.
Diagonální záměna
Pokud máte symetrický nebo asymetrický dezén, můžete měnit pláště tzv. do kříže. To znamená, že pravou přední pneumatiku obujete na levou zadní nápravu a naopak.
Horizontální záměna
Běžně se tímto způsobem prohazují pozice u nesměrových dezénů. Jak na to? Prohoďte levou gumu s pravou na každé nápravě. Jedná se o velmi účinnou metodu, jak snížit nevyrovnané opotřebení pneumatik.
Vertikální záměna
Vyměnit přední plášť se zadním na každé straně je ideální metoda, jak korigovat nestejně sjetý vzorek u směrových pneumatik. Navíc tímto způsobem nejsnáze odhalíte potíže s geometrií kol.
Záměna s využitím rezervního kola
Máte auto s pohonem všech čtyř kol? Právě pro vás je optimální výměna s využitím páté pneumatiky. V principu je velmi podobná diagonální výměně pneu a obvykle se používá pro automobily s pohonem všech čtyř kol. Jak na to?
Přední levá pneu putuje na místo pravé zadní. Ta se posune na přední nápravu a z pravé přední se stane rezerva. Náhradní kolo se obuje na levou zadní pozici. Původní levá zadní nahradí levou přední.