Pravidelnou výměnou pozice pneumatik prodloužíte jejich životnost

20.12.2016 , Josef Drdlíček

Nerovnoměrnému opotřebení se u pneumatik těžko vyhnete. Jízda v kopcích a zatáčkách totiž způsobuje, že se vaše obutí sjíždí nepravidelně. Pojďme si v následujícím článku ukázat, jak jednoduše měnit pozice plášťů tak, aby vám vydržely co nejdéle.

Stačí jednou za čas

Výměnu pozic pneumatik doporučujeme provádět přibližně po každých 8 - 10 000 km. Možná vám to nějakou chvíli zabere, ale rozhodně se to vyplatí.

Diagonální záměna

2016-12-pn-vymena-kol-04a

Pokud máte symetrický nebo asymetrický dezén, můžete měnit pláště tzv. do kříže. To znamená, že pravou přední pneumatiku obujete na levou zadní nápravu a naopak.

Horizontální záměna

2016-12-pn-vymena-kol-03a

Běžně se tímto způsobem prohazují pozice u nesměrových dezénů. Jak na to? Prohoďte levou gumu s pravou na každé nápravě. Jedná se o velmi účinnou metodu, jak snížit nevyrovnané opotřebení pneumatik.

Vertikální záměna

2016-12-pn-vymena-kol-02a

Vyměnit přední plášť se zadním na každé straně je ideální metoda, jak korigovat nestejně sjetý vzorek u směrových pneumatik. Navíc tímto způsobem nejsnáze odhalíte potíže s geometrií kol.

Záměna s využitím rezervního kola

2016-12-pn-vymena-kol-01a

Máte auto s pohonem všech čtyř kol? Právě pro vás je optimální výměna s využitím páté pneumatiky. V principu je velmi podobná diagonální výměně pneu a obvykle se používá pro automobily s pohonem všech čtyř kol. Jak na to?

Přední levá pneu putuje na místo pravé zadní. Ta se posune na přední nápravu a z pravé přední se stane rezerva. Náhradní kolo se obuje na levou zadní pozici. Původní levá zadní nahradí levou přední.

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.