UPOZORNĚNÍ: Vzhledem k obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se může doručení objednávek ve výjimečných případech o 1 až 2 dny zpozdit. Děkujeme za pochopení – vaše čerstvě upečené pneu zabalíme ještě dnes.

Jaké jsou druhy poškození pneumatik

03.06.2009

Prohlédněte si přehled nejběžnějších závad na pneumatikách a rady jak se jim vyhnout. Tato poškození většinou nevznikají kvůli výrobní vadě, ale v důsledku nesprávného používání pneumatik, nebo špatného technického stavu vozidla.

1. Ojeté kraje - jízda s podhuštěnou pneumatikou způsobuje výraznější opotřebení na ramenou běhounu než v jeho středu.

2. Ojetý jeden kraj - špatně seřízená geometrie může způsobit výraznější opotřebení běhounu z jedné strany ke druhé.

3. Ojetý střed - jízda s přehuštěnou pneumatikou může způsobit větší opotřebení ve středu běhounu než na jeho ramenou.

4. Nerovnoměrné opotřebení - nesprávná geometrie či závada tlumičů způsobuje nepravidelné opotřebení ("odskákání") a to většinou na hnané zadní nápravě.

5. Boule na bočnici - toto poškození je způsobeno přetržením jednoho či více vláken kostry pneumatiky a to nejčastěji v důsledku:

  • najetí na překážku (obrubník, výmol,..)
  • přiskřípnutí bočnice mezi překážkou a ráfkem

Přetržená vlákna kostry - vlivem jízdě na pneumatice s nízkým tlakem vzduchu dojde k zahřívání bočnice a jejímu následnému poškození. Viz. učebnicový příklad na obrázku.

 

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.