Naše TIPY: 3 celoroční pneu, které nepřehlédněte v roce 2020

16.10.2020 , Jiří Král

Mírné zimy, dostupnější ceny a dokonalejší technologie dělají své. Ještě před pár lety jste na celoroční pneumatiky prakticky nenarazili. Dnes je však v Česku podle statistik obouvá každý 20. řidič. Zvažujete, že se k nim přidáte?


Pro koho jsou celoroční pneumatiky vhodné

Celoroční pneu doporučujeme řidičům, kteří jezdí převážně po městech a udržovaných silnicích. Sněhu je v posledních letech čím dál méně, v praxi se tak v zimě setkáte především s vodou nebo přinejhorším sněhovou břečkou. A s obojím si celoroční pneumatiky poradí stejně snadno jako zimní pláště.

Důležitým argumentem bývá také cena. Druhá sada pneumatik je totiž zejména u větších rozměrů nemalá jednorázová investice, nemluvě o návštěvách pneuservisu.

Stručně řečeno – pokud nejezdíte po horách nebo zasněžených polních cestách, a je pro vás důležitá cena, celoroční pneumatiky vám nabídnou vše, co potřebujete pro spokojenou jízdu.


Doporučujeme v ekonomické třídě: SAVA ADAPTO HP

Pořídíte u nás v průměru od 14 do 16 palců.

Celoroční pneumatiku Adapto HP od evropského výrobce Sava ocení řidiči, kteří si umí spočítat náklady. Krom toho, že ušetříte za druhou sadu pneumatik a návštěvu pneuservisu, pořídíte dezén za velmi příznivou cenu. Pneumatika vám navíc šetří peníze ještě dlouho po nákupu. Díky nízkému valivému odporu totiž možná budete navštěvovat čerpací stanici méně, než jste zvyklí.

Na první pohled nenápadný symetrický dezén překvapí výjimečnou všestranností a nezklame vás v dešti, břečce ani na polní cestě. Oproti konkurenčním pneumatikám v ekonomické třídě vyniká Sava také skvělou přilnavostí na sněhu, což potvrdil test magazínu ACE v roce 2016

Co říkají testy

  • 5. místo z 10 testovaných pneumatik v testu magazínu ACE z roku 2016. Testovaný rozměr byl 205/55 R16. Pneumatika v testu překonala dokonce některé prémiové značky.

Sava Adapto HP

 

Chci pneu Sava od 1 009 Kč


Doporučujeme ve střední třídě: FULDA MULTICONTROL

Pořídíte u nás v průměru od 13 do 17 palců.

Německý výrobce Fulda dlouhodobě patří mezi nejspolehlivější značky střední třídy na trhu. Čeští řidiči v recenzích často připomínají vynikající poměr ceny a kvality a bezkonkurenční všestrannost, kterou se bez problému vyrovná řadě prémiových plášťů.

Pneumatika využívá několik unikátních technologií. Patří mezi ně například drážky MultiControl, které se táhnou od středu běhounu až k ramenním blokům, a zajišťují vynikající odvod vody a břečky.

O přilnavost na suchu a sněhu se zase stará technologie prořezání 3D Bubble Blades. Lamely, kterým technologie dává tvar, plní dvojí funkci. Jejich ostré hrany se snadno zařezávají do sněhu čímž zlepšují záběr. Při prudkém brzdění na suchu se do sebe zaklesnou, čímž posilují tuhost vzorku a brání jeho deformaci.

Co říkají testy

  • 2. místo z 8 testovaných pneu v testu magazínu ACE z roku 2019. Testovaný rozměr byl 205/60 R16.

Chci pneu Fulda od 1 049 Kč


 

Doporučujeme v prémiové třídě: GOODYEAR VECTOR 4SEASONS GEN-3

Pořídíte u nás v průměru od 14 do 19 palců.

Téměř ihned po svém uvedení na trh zvítězil Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 v největším testu celoročních pneumatik, který pravidelně organizuje magazín Autobild. Díky perfektní přilnavosti na mokru a sněhu získal 1. místo v konkurenci nejlepších prémiových značek světa.

Díky technologii Goodyear Snow Grip nabízí Vector 4Seasons Gen-3 perfektní ovladatelnost na sněhu. Velké množství příčných drážek ve středu běhounu zajišťuje účinnější zařezávání lamel do sněhu, což zlepšilo její ovladatelnost o 5 % oproti předchozí generaci.

Stejně jako jeho předchůdci se i třetí generace celoročních pneu Goodyear může pochlubit působivou odolností vůči aquaplaningu. Vděčí za to zejména technologii Goodyear Aqua Control, která využívá hluboké a široké drážky ke zlepšení odvodu vody.

Co říkají testy

  • 1. místo ze 17 testovaných pneumatik v testu magazínu Autobild z roku 2020. Testovaný rozměr byl 205/55 R16.

GOODYEAR VECTOR 4SEASONS GEN-3

Chci pneu Goodyear od 1 417 Kč

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.