Závěrečné hodnocení testu zimních pneumatik 2025
Výsledky testu brzdné dráhy jsou známy – 20 nejlepších zimních pneumatik postoupilo do finální části, kde je čekala komplexní prověrka v těch nejnáročnějších zimních podmínkách. Kdo z nich obstál nejlépe? O tom rozhodl magazín AutoBild ve svém rozsáhlém testu zimních pneumatik 2025.
První část testování ve zkratce
Brzdná dráha – klíčový faktor pro postup
O postupu do druhé fáze rozhodovala brzdná dráha na mokru a sněhu. Z 51 testovaných pneumatik se kvalifikovalo pouze 20 modelů, které dosáhly požadované úrovně bezpečnosti, jakou by měla moderní zimní pneumatika zaručit.
Favorité testu
V testu brzdné dráhy zazářila novinka roku 2025 - pneumatika Dunlop Winter, která se stala celkovým vítězem. Velmi těsný souboj o špičku však svedly také Michelin Pilot Alpin 5 a Goodyear UltraGrip Performance 3, jež rovněž nabídly výborné výsledky jak na mokru, tak na sněhu.

Kompletní přehled všech 51 pneumatik z kvalifikačního kola najdete v našem článku
„Megatest zimních pneumatik 225/40 R18 – AutoBild 2025, 1. část.“
Jak se ukázalo, výsledky byly mimořádně těsné již v první fázi testu. Druhá část přinesla definitivní srovnání výkonu všech finalistů. Kdo nakonec zvítězil a s jakým rozdílem ve výkonu? Nechte se překvapit!
Jak a kde hodnecení probíhalo?
Aby byl test co nejrealističtější, probíhalo měření ve Švédsku za skutečných zimních podmínek. Pneumatiky byly testovány na voze BMW M135i s výkonem 300 koní, který dokonale odhalil jejich limity.
Rozměr 225/40 R18 je velmi oblíbený mezi sportovně laděnými automobily, kde hraje roli každý detail a každá desetina sekundy v brzdění či zatáčkách. Kdo obstál nejlépe?
Co všechno bylo hodnoceno?
AutoBild hodnotil pneumatiky v těchto kategoriích:
- Suchá vozovka
- Mokrá vozovka
- Sníh na vozovce
- Komfort a hlučnost
- Opotřebení
- Valivý odpor (spotřeba)
Pro objektivní srovnání byla do testu zařazena také referenční letní pneumatika.
Měkká směs gumy na suchu
Ani měkčí zimní směs nezastavila Michelin Pilot Alpin 5, která i na suchu prokázala výbornou stabilitu a přesné řízení. Spolu s Bridgestone Blizzak 6 a Continental WinterContact TS 870 P tvořila absolutní špičku testu.
Zvrat u prémiových pneumatik na mokru
Rčení „není všechno zlato, co se třpytí“ se v letošním testu zimních pneumatik 2025 ukázalo jako trefné. Continental WinterContact TS 870 P, Hankook Winter i*cept evo3 W330 a Vredestein Wintrac Pro+ tentokrát nedosáhly očekávaných triumfálních výsledků – jejich výkon odhalil značné rezervy, zejména v brzdné dráze na mokru.
Slabý výkon těchto prémiových značek byl však výrazně překonán levnými alternativami, které na mokré vozovce zcela selhaly. Jejich brzdná síla na mokru se s prémiovými modely jako je Michelin Pilot Alpin 5, Pirelli Cinturato Winter 2 nebo Goodyear UltraGrip Performance 3 nedá srovnávat.
Letní vs. zimní pneumatika
Jak se dalo očekávat, letní pneumatika dominovala na suché vozovce, kde dosáhla nejkratší brzdné dráhy – až o 5 metrů kratší než zimní modely. Na sněhu se však situace dramaticky obrátila: letní směs zcela ztratila přilnavost a brzdná dráha se prodloužila o více než 20 metrů, takže byla označena jako „nepojízdná“.
Překvapivý výkon na mokru
Velký zlom nastal při zkoušce na mokré vozovce, kde byla ovladatelnost letní pneumatiky téměř srovnatelná se zimní pneumatikou Pirelli Cinturato Winter 2. Ještě výraznější rozdíl se projevil po dokončení brzdné dráhy, kdy letní pneumatika překonala všechny zimní modely o více než 3 metry.
Vyhněte se levným pneumatikám z Dálného východu
Nízká cena pneumatik může lákat nejednoho řidiče, který chce ušetřit, ale měla by mu okamžitě naskočit varovná kontrolka.
Levnější nákup se může zpočátku jevit jako úspora, ale při dlouhodobém používání přináší vyšší ztráty – tyto pneumatiky totiž nenabízejí jen nižší kvalitu zpracování, ale především snižují úroveň bezpečnosti, která je u pneumatik naprosto klíčová.
Závěrečné doporučení
Nemusíte kupovat nejdražší pneumatiky na trhu, abyste jezdili bezpečně. Skvělý poměr ceny a výkonu nabídly pneumatiky Kumho WinterCraft WP52 +, Hankook Winter i*cept evo3 W330 a Barum Polaris 6, které kombinují spolehlivost, komfort a rozumné náklady na provoz.
Pamatujte, že kvalitní pneumatika znamená jistotu, kratší brzdnou dráhu, menší opotřebení i nižší spotřebu paliva. Investice do bezpečných zimních pneumatik se vám tak vrátí v každém kilometru.

Konečné výsledky 20 zimních pneumatik v rozměru 225/40 R18 jsou tu! Zdroj: Autobild.de
1. místo
Michelin Pilot Alpin 5
„Zlatý střed“ mezi zimními pneumatikami
Výsledky testu zimních pneumatik 2025 zařadily Michelin Pilot Alpin 5 mezi univerzální pneumatiky a díky jejímu perfektně vyváženému výkonu se stala celkovým vítězem testu. Nabízí stabilní a spolehlivý výkon na suchu, sněhu i mokré vozovce, čímž poskytuje optimální rovnováhu mezi bezpečností a ovladatelností. Mezi hlavní přednosti patří tichý chod, přesné řízení a silná boční přilnavost na suchém povrchu. Na sněhu zajišťuje spolehlivou trakci a efektivní brzdění, zatímco na mokru si udržuje stabilní ovládání a předvídatelné chování, což zvyšuje jistotu řidiče v různých zimních podmínkách.
Nevýhodou je vyšší cena, díky níž patří k nejdražším pneumatikám testu. Přesto její vyvážený výkon a komfort ospravedlňují vyšší investici.
✅ Nejkratší brzdná dráha na suchu
✅ Nejlepší odezva řízení na sněhu
✅ Nejtišší pneu testu
❌ Vyšší pořizovací cena

2. místo
Dunlop Winter
„Lídr v zimních podmínkách“
Pneumatika Dunlop Winter vynikla především v zimních podmínkách díky výjimečné trakci a boční stabilitě, což ji řadí mezi nejspolehlivější volby pro náročné zimní podmínky. Na mokru zůstává snadno ovladatelná a zajišťuje bezpečné zastavení. Přestože její slabinou je delší brzdná dráha na suché vozovce, ovladatelnost zůstává více než dostatečná pro bezpečnou každodenní jízdu. Pneumatika v testu zazářila také nevyšším komfortem jízdy z všech zúčastněných pneumatik a nabídla velmi dobrý poměr ceny a výkonu.
Řidiče, kteří upřednostňují vysokou zimní přilnavost před maximálním výkonem na suchu si nemůžou vybrat lépe!
✅ Vynikající výkon na sněhu
✅ Spolehlivý výkon na mokru
✅ Nejvyšší komfort jízdy
❌ Delší brzdná dráha v suchu

3 - 4. místo
Bridgestone Blizzak 6
„Sportovní zimní pneumatika“
Pneumatika Bridgestone Blizzak 6 zaujme výjimečně silnou boční přilnavostí na suchu, díky čemuž reaguje rychleji a přesněji než většina běžných zimních modelů. Její stabilní a jisté ovládání ve všech podmínkách, podtrhuje preciznost jízdy, Na sněhu nabízí spolehlivou trakci i efektivní brzdění, zatímco na mokru může v ostrých zatáčkách působit o něco méně jistě. Díky své vysoké odolnosti proti opotřebení je ideální volbou pro řidiče sportovně laděných vozů, kteří chtějí i v zimě zachovat dynamiku a přesnost řízení.
Bridgestone Blizzak 6 přináší prémiovou kvalitu, která plně odpovídá její vyšší cenové třídě.
✅ Sportovní jízdní vlastnosti
✅ Precizní ovladatelnost na suchu
✅ Nejdelší životnost pneu
❌ Slabší výkon na mokru

3 - 4. místo
Kumho WinterCraft WP52 +
„Prémiový výkon za cenu střední třídy“
Pneumatika Kumho WinterCraft WP52+ zaujme skvělým poměrem ceny a výkonu, díky čemuž právem patří mezi nejvýhodnější modely testu. Nabízí vyvážený výkon ve všech podmínkách – na sněhu exceluje jistou přilnavostí a stabilním chováním, na mokré vozovce pak zajišťuje bezpečné brzdění a spolehlivou ovladatelnost. Díky rychlostnímu indexu W (až 270 km/h) je vhodná i pro výkonné kompaktní vozy. Na suchu sice nedosahuje ostrosti čistě sportovních pneumatik, přesto poskytuje vysokou úroveň bezpečí a komfortu.
Pokud hledáte pneumatiku s nádechem sportovní jízdy, která zároveň nezatíží rozpočet, pak je tu Kumho WinterCraft WP52+!
✅ Nejlepší poměr cena/výkon
✅ Dobrá stabilita na mokru
✅ Vyrovnané chování na sněhu
❌ Slabší ovladatelnost na suchu

Zajímavosti testu
-
Odborníci na sníh a led
S nástrahami zimního počasí si nejlépe poradily pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance 3 a Kleber Krisalp HP3 – levnější alternativa z koncernu Michelin. Obě značky vynikly na sněhu i ledu, kde dokázaly překonat samotný prémiový Michelin Pilot Alpin 5. Společně s pneumatikou Dunlop Winter nabídly jistotu, výbornou přilnavost a stabilní ovládání i při dynamické jízdě. -
Lídr na mokru
Již v úvodním testu, kde rozhodovala brzdná dráha, předvedl Goodyear UltraGrip Performance 3 ukázkový výkon v oblasti bezpečnosti. Další zkoušky zdůraznili, že na mokru patří mezi absolutní špičku – nejenže nabízí krátkou brzdnou dráhu, ale také výborně zvládá ostré zatáčky bez zaváhání a poskytuje stabilní a sebevědomou jízdu i za silného deště. -
Neobvyklá slabina – Sportovní pneumatika Pirelli zkalamala na suchu
Pneumatika Pirelli Cinturato Winter 2 překvapila silným výkonem na mokru, kde v hlediska jízdní stability dokonce předčila samotného lídra na mokru – Goodyear. Přesto však zklamala v oblasti, kde by to málokdo čekal – na suché vozovce. Řízení působilo méně přesně a stabilita byla slabší, což je u značky se sportovní pověstí poměrně nečekané zjištění. -
Nejúspornější pneumatika – česká značka Barum boduje
Chcete jezdit úsporně? Sáhněte po Barum Polaris 6. Tato česká ekonomická pneumatika dosáhla nejnižšího valivého odporu ze všech testovaných modelů. Výsledek? Nižší spotřeba paliva a menší náklady na každý ujetý kilometr, aniž by slevila z bezpečnosti či spolehlivosti. -
Nejdelší životnost: Bridgestone a Goodyear na vrcholu
Test opotřebení potvrdil, že „levnější neznamená výhodnější“. Pneumatiky Bridgestone Blizzak 6 a Goodyear UltraGrip Performance 3 dosáhly nejdelší životnosti v testu s nájezdem až 53 000 km, zatímco Falken EUROWINTER HS02 Pro zvládl jen kolem 34 000 km. Rozdíl téměř 20 000 km se výrazně projevil v ceně za kilometr, což ukazuje, že prémiové modely se dlouhodobě vyplatí více. -
Nejvýhodnější vs. nejdražší varianta
V poměru ceny a výkonu překvapila pneumatika Ceat WinterDrive, která nabídla nejlepší hodnotu za peníze a osloví především řidiče s omezeným rozpočtem. Naopak Falken EUROWINTER HS02 Pro zklamal – kvůli rychlému opotřebení se její provoz může prodražit až na dvojnásobek. -
Pořadí a hodnocení testovaných pneu
| Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | Sníh | Valivý odpor |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Michelin Pilot Alpin 5 | 42,6 | 51,9 | 27,8 | 8,7 |
| 2. | Dunlop Winter | 45,5 | 52,0 | 27,5 | 8,58 |
| 3. | Bridgestone Blizzak 6 | 44,9 | 54,7 | 28,0 | 8,54 |
| 4. | Kumho WinterCraft WP52 + | 44,5 | 52,3 | 28,3 | 8,7 |
| 5. | Goodyear UltraGrip Performance 3 | 45,7 | 50,9 | 28,5 | 9,16 |
| 6. | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 44,3 | 55,6 | 28,1 | 8,9 |
| 7. | Continental WinterContact TS 870 P | 43,7 | 55,6 | 28,0 | 8,02 |
| 8. | Barum Polaris 6 | 46,0 | 54,8 | 28,2 | 7,77 |
| 9. | Uniroyal WinterExpert | 45,8 | 53,3 | 28,6 | 8,09 |
| 10. | Pirelli Cinturato Winter 2 | 44,1 | 53,9 | 28,7 | 9,05 |
| 11. | Semperit Speed-Grip 5 | 45,9 | 54,5 | 29,0 | 8,15 |
| 12. | BFGoodrich g-Force Winter 2 | 45,6 | 56,3 | 27,3 | 8,72 |
| 13. | Vredestein Wintrac Pro+ | 46,9 | 56,3 | 28,7 | 9,31 |
| 14. | Kleber Krisalp HP3 | 47,3 | 56,6 | 27,1 | 8,72 |
| 15. | Ceat WinterDrive | 43,5 | 57,7 | 28,2 | 9,07 |
| 16. | Firestone Winterhawk 4 | 47,2 | 54,4 | 28,2 | 8,48 |
| 17. | Toyo Observe Winter Sport 1 | 42,9 | 52,0 | 29,7 | 8,65 |
| 18. | Fulda Kristall Control HP2 | 46,9 | 57,7 | 28,0 | 8,9 |
| 19. | Linglong Sport Master Winter | 44,2 | 55,8 | 28,7 | 10,37 |
| 20. | Falken EUROWINTER HS02 Pro | 44,7 | 55,9 | 29,5 | 9,03 |
Zdroj: Autobild.de