Megatest zimních pneumatik 225/40 R18 - Autobild 2025 1. část

Největší test zimních pneumatik roku 2025 je tu!

Se zimní sezónou přichází i spousta otázek, z nichž ta nejdůležitější zní: Jak poznat kvalitní zimní obutí od nebezpečné pneumatiky? Odpověď přináší magazín AutoBild, který se rozhodl otestovat širokou škálu zimních pneumatik  v rozměru 225/40 R18, aby ukázal, jak se jednotlivé modely liší z hlediska bezpečnosti a výkonu.

Jaké pneumatiky se testu zúčastnily, kdo postoupil do dalšího kola a kdo naopak pohořel hned v úvodu? To vše a mnohem více přináší dosud největší nezávislý test zimních pneumatik roku 2025.


Co bylo hlavním cílem testu Autobild?

Autobild měl jasný úkol - pečlivě vybrat a poté otestovat co nejvíce modelů, od prémiových značek až po cenově dostupnější alternativy a jasně ukázat rozdíly mezi jednotlivými třídami z hlediska bezpečnosti a kvality. Hlavním kritériem byla brzdná dráha na mokré vozovce, která rozhodla o postupu do dalšího kola. Pneumatiky, které neuspěly, automaticky ztratily možnost se účastnit testu na zasněžené vozovce.


Jak testování probíhalo?

Do testu bylo zařazeno celkem 51 zimních pneumatik a jedna letní referenční pneumatika v rozměru 225/40 R18. Při výběru Autobild myslel na různé typy řidičů – na ty, kteří pneumatiky kupují z nutnosti, i na ty, kteří si jízdu užívají a preferují při ní určitou jízdní dynamiku. Proto do testu zahrnul pneumatiky vhodné pro různé typy vozidel – od běžných osobních aut až po sportovní vozy.

Aby byly výsledky co nejprůkaznější, všechny modely pneumatik byly testovány na stejném vozidle a za stejných povětrnostních podmínek.


Alarmující výsledky testu - 20 nejlepších vs. 20 nejhorších výsledků!


Bezpečnostní propad levných pneumatik

Již první část testování – brzdění na mokré vozovce – odhalila výrazné rezervy.

Celkem 20 modelů nesplnilo základní bezpečnostní kritéria a dalšího testování, které pokračovalo na zasněžené vozovce se raději nezúčastnilo. Přestože všechny testované modely byly označeny jako zimní pneumatiky, výsledky ukázaly, že řada z nich nedosahuje bezpečnostní úrovně, kterou by zimní pneumatika měla poskytovat. Některé testované modely by se po absolvování takového testu na silnici vůbec neměly vyskytovat.
 

Známé značky dominují testu

Naštěstí mezi 51 testovanými modely existují i světlé výjimky. 20 nejlepších zimních pneumatik zvládlo bez problémů jak mokrou vozovku, tak i testy na sněhu. Ve většině případů šlo o známé a ověřené značky, které dlouhodobě patří mezi oblíbené volby řidičů.


Přehled testovaných zimních pneumatik = snadný výběr pneumatik

Pokud si plánujete pořídit nové zimní pneumatiky nebo máte pochybnosti, zda vaše současné obutí neohrožuje vaši bezpečnost, projděte si naši přehlednou tabulku. V ní si můžete ověřit, zda se vaše pneumatiky testu účastnily, jak si vedly a případně, které modely by pro vás byly nejvhodnější.


Závěr testu

Prémiové pneumatiky nadále udržují svou pozici mezi nejlépe hodnocenými modely, zatímco levnější alternativy potvrzují, že cena často odpovídá kvalitě – i drobné změny v konstrukci nebo složení gumy mohou výrazně ovlivnit jejich výkon.

Nepodceňujte výběr zimních pneumatik – Megatest zimních pneumatik 225/40 R18 – AutoBild 2025, 2. část je již k dispozici a s ním i konečné výsledky!

Zimní pneumatiky

Co přinesl nejvetší test roku 2025 od Autobild? Utkání 51 zimních pneumatik v rozměru 225/40 R18 – výsledky už známe! Zdroj: Autobild.de


1. místo
Dunlop Winter

Novinka Dunlop Winter se stala vítězem testu brzdné dráhy roku 2025. Na mokré vozovce zastavila už po vynikajících 33,3 m a na sněhu prokázala nejkratší brzdnou dráhou a zastavila po 27,5 m, což jí zajistilo celkové vítězství mezi 51 testovanými modely.

Tato pneumatika je navržena tak, aby poskytovala vysokou úroveň bezpečnosti ve stížených zimních podmínkách.

✅ Nejkratší brzdná dráha na sněhu

dunlop winter 2

Chci vybrat Dunlop


2. místo
Michelin Pilot Alpin 5

Pneumatika Michelin Pilot Alpin 5 se umístila na celkovém 2. místě v testu brzdné dráhy. Na mokré vozovce dosáhla vynikajícího výsledku 33,2 m, kde se téměř vyrovnala celkovému vítězi – Dunlop Winter Response 2. Na sněhu pak potvrdila své kvality brzdnou dráhou 27,8 m.

Díky vyváženému výkonu na mokru i sněhu je ideální volbou pro širokou škálu vozidel.

✅ Vyvážený brzdný výkon na mokru i sněhu

Michelin PILOT ALPIN 5

Chci vybrat Michelin


3. místo
Goodyear UltraGrip Performance 3

Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 dosáhla nejlepšího výsledku v brzdění na mokré vozovce, když zastavila po 32,6 metrech a překonala tak hlavní konkurenty v testu – Michelin Pilot Alpin 5 a Dunlop Winter Response 2. Na sněhu navíc předvedla velmi solidní výkon s brzdnou dráhou 28,5 m.

Tento výsledek jednoznačně potvrzuje důraz značky Goodyear na bezpečnost v náročných zimních podmínkách, zejména na mokrých površích.

✅ Nejlepší brzdný výkon na mokru

Goodyear UltraGrip Performance 3

Chci vybrat Goodyear


Zajímavosti testu

  • Těsný souboj mezi vítězi testu
    Rozdíly mezi nejlepšími modely byly letos mimořádně malé – o pořadí rozhodovaly doslova detaily. Michelin Pilot Alpin 5 obsadil v kategorii brzdění na mokru druhé místo, když zastavil po 33,2 metrech, což je jen o 0,6 metru dále než Goodyear, který dosáhl nejkratší brzdné dráhy v testu.

  • Nečekaně dobrý výkon v nižší cenové třídě
    Velkým překvapením testu se stal cenově dostupný model Linglong Sport Master Winter, který se umístil výše, než by mnozí očekávali. Nabídl solidní výkon při brzdění na mokru i sněhu, čímž potvrdil, že i v nižší cenové třídě lze najít pneumatiky s velmi dobrým poměrem ceny a výkonu.

  • Specialista na sníh
    Pneumatika Kleber Krisalp HP3 se ukázala jako skutečný mistr zimních podmínek. Dosáhla nejkratší brzdné dráhy na sněhu – 27,1 metru, čímž se stala jasným lídrem v této disciplíně. Potvrdila tak, že i modely mimo prémiový segment mohou excelovat v konkrétních podmínkách.


Pořadí a hodnocení testovaných pneu

Umístění Název dezénu Brzdná dráha na mokru Brzdná dráha na sněhu Brzdná dráha celkem
1. Dunlop Winter 33,3 27,5 60,8
2. Michelin Pilot Alpin 5 33,2 27,8 61,0
3. Goodyear UltraGrip Performance 3 32,6 28,5 61,1
4. Kumho WinterCraft WP52 + 33,5 28,3 61,8
5. Uniroyal WinterExpert 34.1 28,6 62,7
6. Bridgestone Blizzak 6 35,0 28,0 63,0
7. Firestone Winterhawk 4 34,8 28.2 63,0
8. Toyo Observe Winter Sport 1 33,3 29,7 63,0
9. Pirelli Cinturato Winter 2 34,5 28,7 63,2
10. Barum Polaris 6 35,1 28.2 63,3
11. BFGoodrich gForce Winter 2 36,0 27,3 63,3
12. Kleber Krisalp HP3 36,2 27.1 63,3
13. Continental WinterContact TS 870 P 35,6 28,0 63,6
14. Hankook Winter i cept evo3 W330 35,6 28.1 63,7
15. Semperit Speed-Grip 5 34,9 29,0 63,9
16 Linglong Sport Master Winter 35,7 28,7 64,4
17. Vredestein Wintrac Pro + 36,0 28,7 64,7
18. Fulda Kristall Control HP2 36,9 28,0 64,9
19. Ceat WinterDrive 36,9 28.2 65,1
20. Falken EUROWINTER HS02 Pro 35,8 29,5 65,3
  Nepostoupily do dalšího kola      
21. Sportiva Snow Win 3 36,5 29.2 65,7
22. Apollo Aspire XP Winter 37,3 28,7 66,0
23. Sava Eskimo HP2 37,9 28.1 66,0
24. Giti GitiWinterW2 37,7 28,4 66,1
25. Paxaro Paxaro Winter 36,5 29,7 66,2
26. Platin RP 70 Winter 38,0 28,5 66,5
27. Debica Frigo HP2 38,1 28,6 66,7
28. Yokohama BluEarth Winter V906 37,9 29,0 66,9
29. Lassa Snoways 4 38,4 30,5 68,9
30. Landsail Winter Lander 36,5 32,5 69,0
31. Rotalla S210 38,7 32,6 71,3
  Dlouhá brzdná dráha na mokru      
32. Kenda Wintergen 2 KR501 38,8 - -
33. Tracmax S210 Ice+ 38,8 - -
34. Trazano Z 507 ZuperSnow 38,9 - -
35. GT Radial WinterPro2 Sport 39,2 - -
36. Royal Black Royal Winter UHP 39,4 - -
37. Sumitomo WT200 39,4 - -
38. Tigar Winter 1 39,7 - -
39. Davanti Wintoura plus 39,9 - -
40. Nankang Winter Activa SV 4 39,9 - -
  Nedoporučuje se   - -
41.- Goodride ZuperSnow Z507 40,1 - -
42. Imperial Snowdragon UHP 40,4 - -
43. Westlake SW 608 40,9 - -
44. Maxxis Premitra Snow WP6 41,0 - -
45. Star Performer Stratos UHP 11 41,2 - -
46. Tomket Snowroad Pro 3 41,3 - -
47. Atlas Polarbear UHP 42,2 - -
48. Sunny Wintermax NW 211 42,5 - -
49. Milever Winter maX A1 MW255 42,8 - -
50. Infinity Ecozen 43,3 - -
51. Windforce Snowblazer UHP 45,1 - -

Zdroj: Autobild.de

10.10.2025 (aktualizováno: 11.11.2025), Květa Teislerová

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.