Megatest zimních pneumatik 225/40 R18 - Autobild 2025 1. část
Největší test zimních pneumatik roku 2025 je tu!
Se zimní sezónou přichází i spousta otázek, z nichž ta nejdůležitější zní: Jak poznat kvalitní zimní obutí od nebezpečné pneumatiky? Odpověď přináší magazín AutoBild, který se rozhodl otestovat širokou škálu zimních pneumatik v rozměru 225/40 R18, aby ukázal, jak se jednotlivé modely liší z hlediska bezpečnosti a výkonu.
Jaké pneumatiky se testu zúčastnily, kdo postoupil do dalšího kola a kdo naopak pohořel hned v úvodu? To vše a mnohem více přináší dosud největší nezávislý test zimních pneumatik roku 2025.
Co bylo hlavním cílem testu Autobild?
Autobild měl jasný úkol - pečlivě vybrat a poté otestovat co nejvíce modelů, od prémiových značek až po cenově dostupnější alternativy a jasně ukázat rozdíly mezi jednotlivými třídami z hlediska bezpečnosti a kvality. Hlavním kritériem byla brzdná dráha na mokré vozovce, která rozhodla o postupu do dalšího kola. Pneumatiky, které neuspěly, automaticky ztratily možnost se účastnit testu na zasněžené vozovce.
Jak testování probíhalo?
Do testu bylo zařazeno celkem 51 zimních pneumatik a jedna letní referenční pneumatika v rozměru 225/40 R18. Při výběru Autobild myslel na různé typy řidičů – na ty, kteří pneumatiky kupují z nutnosti, i na ty, kteří si jízdu užívají a preferují při ní určitou jízdní dynamiku. Proto do testu zahrnul pneumatiky vhodné pro různé typy vozidel – od běžných osobních aut až po sportovní vozy.
Aby byly výsledky co nejprůkaznější, všechny modely pneumatik byly testovány na stejném vozidle a za stejných povětrnostních podmínek.
Alarmující výsledky testu - 20 nejlepších vs. 20 nejhorších výsledků!
Bezpečnostní propad levných pneumatik
Již první část testování – brzdění na mokré vozovce – odhalila výrazné rezervy.
Celkem 20 modelů nesplnilo základní bezpečnostní kritéria a dalšího testování, které pokračovalo na zasněžené vozovce se raději nezúčastnilo. Přestože všechny testované modely byly označeny jako zimní pneumatiky, výsledky ukázaly, že řada z nich nedosahuje bezpečnostní úrovně, kterou by zimní pneumatika měla poskytovat. Některé testované modely by se po absolvování takového testu na silnici vůbec neměly vyskytovat.
Známé značky dominují testu
Naštěstí mezi 51 testovanými modely existují i světlé výjimky. 20 nejlepších zimních pneumatik zvládlo bez problémů jak mokrou vozovku, tak i testy na sněhu. Ve většině případů šlo o známé a ověřené značky, které dlouhodobě patří mezi oblíbené volby řidičů.
Pokud si plánujete pořídit nové zimní pneumatiky nebo máte pochybnosti, zda vaše současné obutí neohrožuje vaši bezpečnost, projděte si naši přehlednou tabulku. V ní si můžete ověřit, zda se vaše pneumatiky testu účastnily, jak si vedly a případně, které modely by pro vás byly nejvhodnější.
Závěr testu
Prémiové pneumatiky nadále udržují svou pozici mezi nejlépe hodnocenými modely, zatímco levnější alternativy potvrzují, že cena často odpovídá kvalitě – i drobné změny v konstrukci nebo složení gumy mohou výrazně ovlivnit jejich výkon.
Novinka Dunlop Winterse stala vítězem testu brzdné dráhy roku 2025. Na mokré vozovce zastavila už po vynikajících 33,3 m a na sněhu prokázala nejkratší brzdnou dráhou a zastavila po 27,5 m, což jí zajistilo celkové vítězství mezi 51 testovanými modely.
Tato pneumatika je navržena tak, aby poskytovala vysokou úroveň bezpečnosti ve stížených zimních podmínkách.
PneumatikaMichelin Pilot Alpin 5 se umístila na celkovém 2. místě v testu brzdné dráhy. Na mokré vozovce dosáhla vynikajícího výsledku 33,2 m, kde se téměř vyrovnala celkovému vítězi – Dunlop Winter Response 2. Na sněhu pak potvrdila své kvality brzdnou dráhou27,8 m.
Díky vyváženému výkonu na mokru i sněhu je ideální volbou pro širokou škálu vozidel.
PneumatikaGoodyear UltraGrip Performance 3dosáhla nejlepšího výsledku v brzdění na mokré vozovce, když zastavila po 32,6 metrech a překonala tak hlavní konkurenty v testu – Michelin Pilot Alpin 5 a Dunlop Winter Response 2. Na sněhu navíc předvedla velmi solidní výkon s brzdnou dráhou 28,5 m.
Tento výsledek jednoznačně potvrzuje důraz značky Goodyear na bezpečnost v náročných zimních podmínkách, zejména na mokrých površích.
Těsný souboj mezi vítězi testu
Rozdíly mezi nejlepšími modely byly letos mimořádně malé – o pořadí rozhodovaly doslova detaily. Michelin Pilot Alpin 5 obsadil v kategorii brzdění na mokru druhé místo, když zastavil po 33,2 metrech, což je jen o 0,6 metru dále než Goodyear, který dosáhl nejkratší brzdné dráhy v testu.
Nečekaně dobrý výkon v nižší cenové třídě
Velkým překvapením testu se stal cenově dostupný model Linglong Sport Master Winter, který se umístil výše, než by mnozí očekávali. Nabídl solidní výkon při brzdění na mokru i sněhu, čímž potvrdil, že i v nižší cenové třídě lze najít pneumatiky s velmi dobrým poměrem ceny a výkonu.
Specialista na sníh
Pneumatika Kleber Krisalp HP3se ukázala jako skutečný mistr zimních podmínek. Dosáhla nejkratší brzdné dráhy na sněhu – 27,1 metru, čímž se stala jasným lídrem v této disciplíně. Potvrdila tak, že i modely mimo prémiový segment mohou excelovat v konkrétních podmínkách.