UPOZORNĚNÍ: Kvůli obrovskému zájmu o zimní pneu a vytížení dopravců se doručení může zpozdit o 1 až 2 pracovní dny.

Megatest brzdné dráhy zimních pneumatik 205/55 R16, 1. část – Autobild 2021

21.09.2021 , Josef Drdlíček

Věříte na zázraky? My po dnešku ano! Redaktoři magazínu Autobild totiž navzdory koronaviru sehnali pro svůj megatest brzdné dráhy i novinku Continental WinterContact TS 870. Ta přišla na trh se zpožděním, takže jsme ji v letošních testech vůbec nečekali.

V testu brzdné dráhy již tradičně uvidíte 50 pneumatik ze všech cenových tříd – tentokrát v populárním rozměru 205/55 R16. Do dalšího kola pak postoupí jen 20 nejlepších dezénů. Podaří se některé značce konečně sesadit šampiona zimního obutí?

Pokud vás zajímájí výsledky 20 nejlepších pneu z tohoto testu, mrkněte na megatest zimních pneumatik 205/55 R16, 2. část – AutoBild 2021.


Megatest brzdné dráhy zimních pneumatik 20555 R16, 1, část ,Autobild 2021


Válka prémiovek pokračuje: Bridgestone vrací úder!

Když nám u psaní minulého testu zimních pneumatik 225/45 R17 – TÜV SÜD 2021 bušilo srdce vzrušením, neměli jsme ponětí, že nás letos může ještě něco překvapit. Vždyť asi nejočekávanější pneumatika roku 2021 konečně dorazila na trh a hned pokořila téměř neporazitelnou Bridgestone Blizzak LM-005.

„Fenomenální výkon, tohle už nic nepřebije!“ Říkali jsme si v redakci. O 21 dní později je ale všechno jinak a my jsme víc než v šoku. Nějakým zázrakem magazín Autobild (už víme, že i AutoMotorSport) získal pro megatest zimních pneumatik již zmíněný Continental WinterContact TS 870. A výsledky ukazují – včetně těch z testu zimních pneumatik 195/55 R16 – AutoMotorSport 2021– že to německý Continental nebude mít vůbec snadné.

Novinka Continental WinterContact TS 870

Japonská pneu Bridgestone Blizzak LM-005 totiž hned v úvodu nasadila svůj největší kalibr, na který žádná konkurenční značka nestačí. Řeč je samozřejmě o nepřekonatelném brzdění na mokré silnici a víc než perfektním brzdění na sněhu!

V žádném případě ale německý Continental nezatracujte. Naopak! Díky nejnovějšímu testu AutoMotorSport, který srovnal 10 zimních pneu 195/55 R16, už víme, v čem je novinka WinterContact TS 870 bezkonkurenční. A již tento víkend vám to odhalíme. Teď už se ale pojďme podívat, kterých 20 zimních pneumatik postoupilo do dalšího kola. Prozradíme, že mezi nimi najdete i populární českou značku.


Metodika testování

  • Redaktoři magazínu Autobild zakoupili anonymně 50 zimních pneumatik v rozměru 205/55 R16 – a to ze všech cenových tříd.
  • Jezdci nejdříve otestovali brzdění na mokré silnici při rychlosti 80 km v hodině. U nejlepších 35 pneumatik pak změřili i brzdění na sněhu při rychlosti 50 km za hodinu.
  • Do druhé části testu postoupilo jen 20 pneumatik, které komisaři srovnali v dalších 13 disciplínách (včetně aquaplaningu, ovladatelnosti i kilometrového nájezdu). Tyto výsledky zatím redakce nezveřejnila.

1. místo

Bridgestone Blizzak LM-005

  • Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 32,1 metrů (1. místo)
  • Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 28,1 metrů (6. místo)
  • Celkový součet brzdných drah: 60,2 metrů – 1. místo

Za posledních pár let byly české zimy prakticky beze změn. Déšť, sníh, rychlé tání, břečka – zkrátka ustavičné mokro. A pneumatiky Bridgestone Blizzak LM-005 jsou v brzdění na mokru ty nejlepší, které můžete podle výsledků testů na své auto obout. Že nejde o ojedinělý úspěch, se můžete například přesvědčit díky loňskému megatestu brzdné dráhy zimních pneumatik 245/45 R18 – Autobild 2020.

Bridgestone Blizzak LM-005

Chci vybrat Bridgestone


2. místo

Dunlop Winter Sport 5

  • Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 33,6 metrů (4. místo)
  • Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 27,3 metrů (1. místo)
  • Celkový součet brzdných drah: 60,9 metrů – 2. místo

Zimní model americké značky Dunlop Winter Sport 5 nemusíme zkušeným řidičem dlouze představovat. Tento dezén v testech opakovaně prokazuje, že ve sportovní jízdě zkrátka exceluje. Na mokru zastaví jen o 1,3 metrů později než Bridgestone, na sněhu pak brzdí nejlépe. Jsme zvědaví, jak Dunlop dopadne ve druhé části testu.

Dunlop Winter Sport 5

Chci vybrat Dunlop


3. místo

Hankook Winter i*cept RS2

  • Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 33,4 metrů (2. místo)
  • Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 28,2 metrů (7. místo)
  • Celkový součet brzdných drah: 61,6 metrů – 2. místo

Pokud bychom měli bez přemýšlení označit nejlepší značku zimních pneu ve střední třídě, asi bychom bez váhání jmenovali Hankook. Jihokorejské pneumatiky nás totiž díky skvělým výsledkům v testech opakovaně přesvědčují, že se i levnější pláště mohou vyrovnat těm prémiovým. I proto držíme pěsti do dalšího kola!

hankook-tires-winter-icept-rs2-w452-left-01

Chci vybrat Hankook

4. místo

Continental WinterContact TS 870

  • Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 34,2 metrů (6. místo)
  • Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 27,7 metrů (3. místo)
  • Celkový součet brzdných drah: 61,9 metrů – 4. místo

Ačkoliv novinka německé značky Continental WinterContact TS 870 brzdí nejlépe až jako 4. pneu celého testu, nejde prakticky o žádné zásadní rozdíly. V celkovém součtu totiž potřebuje na zastavení jen o 1,7 metrů víc než vítězný dezén Bridgestone. U prémiových hráčů je zkrátka zvykem, že vítězí často jen takříkajíc o chlup. Máme ale tušení, že má Continental hned několik es v rukávu. A upřímně se těšíme, až vám je o víkendu odhalíme.

Continental WinterContact TS 870

Chci vybrat Continental


Zajímavosti testu

  • Sava Eskimo HP2 (ekonomická třída) brzdí s 28 metry na sněhu lépe než vítěz testu Bridgestone Blizzak LM-005. Na mokré silnici však na šampiona ztrácí 2,9 metrů.
  • Na 15. místě postoupila do dalšího kola populární česká značka Barum se svým modelem Polaris 5. Na mokru zastavila po 36,5 metrech, na sněhu po 28,8 metrech

Přehled 20 pneu postupujích do další fáze testu

Umístění

Název dezénu

Brzdná dráha na mokru v metrech Brzdná dráha na sněhu v metrech Brzdná dráha celkem v metrech
1. Bridgestone Blizzak LM-005 32,1 28,1 60,2
2. Dunlop Winter Sport 5 33,6 27,3 60,9
3. Hankook Winter i*cept RS2 33,4 28,2 61,6
4. Continental WinterContact TS 870 34,2 27,7 61,9
5. Firestone Winterhawk 4 33,5 28,6 62,1
6. Goodyear UltraGrip 9+ 35,2 27,5 62,7
7. BFGoodrich G-Force Winter 2 35,6 27,9 63,5
8. Semperit Speed-Grip 3 35,1 28,5 63,6
9. Vredestein Wintrac 33,5 30,3 63,8
10. Laufenn i-Fit+ 35,2 28,6 63,8
11. Kleber Krisalp HP3 35,6 28,4 64,0
12. Michelin Alpin 6 34,9 29,1 64,0
13. Sava Eskimo HP2 36,5 28,0 64,5
14. Uniroyal MS Plus 77 36,1 28,6 64,7
15. Barum Polaris 5 36,1 28,8 64,9
16. Nexen Winguard Snow G3 35,6 29,4 65,0
17. Yokohama BluEarth-Winter V906 35,9 29,2 65,1
18. Fulda Kristall Control HP2 36,8 28,6 65,4
19. Falken Eurowinter HS01 36,2 29,5 65,7
20. Nokian WR Snowproof 36,5 29,2 65,7

Zdroj: Autobild.de

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.