Věříte na zázraky? My po dnešku ano! Redaktoři magazínu Autobild totiž navzdory koronaviru sehnali pro svůj megatest brzdné dráhy i novinku Continental WinterContact TS 870. Ta přišla na trh se zpožděním, takže jsme ji v letošních testech vůbec nečekali.
V testu brzdné dráhy již tradičně uvidíte 50 pneumatik ze všech cenových tříd – tentokrát v populárním rozměru 205/55 R16. Do dalšího kola pak postoupí jen 20 nejlepších dezénů. Podaří se některé značce konečně sesadit šampiona zimního obutí?
Pokud vás zajímají výsledky 20 nejlepších pneu z tohoto testu, mrkněte na megatest zimních pneumatik 205/55 R16, 2. část – AutoBild 2021.
Válka prémiovek pokračuje: Bridgestone vrací úder!
Když nám u psaní minulého testu zimních pneumatik 225/45 R17 – TÜV SÜD 2021 bušilo srdce vzrušením, neměli jsme ponětí, že nás letos může ještě něco překvapit. Vždyť asi nejočekávanější pneumatika roku 2021 konečně dorazila na trh a hned pokořila téměř neporazitelnou Bridgestone Blizzak LM-005.
„Fenomenální výkon, tohle už nic nepřebije!“ Říkali jsme si v redakci. O 21 dní později je ale všechno jinak a my jsme víc než v šoku. Nějakým zázrakem magazín Autobild (už víme, že i AutoMotorSport) získal pro megatest zimních pneumatik již zmíněný Continental WinterContact TS 870. A výsledky ukazují – včetně těch z testu zimních pneumatik 195/55 R16 – AutoMotorSport 2021– že to německý Continental nebude mít vůbec snadné.
Japonská pneu Bridgestone Blizzak LM-005 totiž hned v úvodu nasadila svůj největší kalibr, na který žádná konkurenční značka nestačí. Řeč je samozřejmě o nepřekonatelném brzdění na mokré silnici a víc než perfektním brzdění na sněhu!
V žádném případě ale německý Continental nezatracujte. Naopak! Díky nejnovějšímu testu AutoMotorSport, který srovnal 10 zimních pneu 195/55 R16, už víme, v čem je novinka WinterContact TS 870 bezkonkurenční. A již tento víkend vám to odhalíme. Teď už se ale pojďme podívat, kterých 20 zimních pneumatik postoupilo do dalšího kola. Prozradíme, že mezi nimi najdete i populární českou značku.
Metodika testování
- Redaktoři magazínu Autobild zakoupili anonymně 50 zimních pneumatik v rozměru 205/55 R16 – a to ze všech cenových tříd.
- Jezdci nejdříve otestovali brzdění na mokré silnici při rychlosti 80 km v hodině. U nejlepších 35 pneumatik pak změřili i brzdění na sněhu při rychlosti 50 km za hodinu.
- Do druhé části testu postoupilo jen 20 pneumatik, které komisaři srovnali v dalších 13 disciplínách (včetně aquaplaningu, ovladatelnosti i kilometrového nájezdu). Tyto výsledky zatím redakce nezveřejnila.
1. místo
Bridgestone Blizzak LM-005
- Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 32,1 metrů (1. místo)
- Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 28,1 metrů (6. místo)
- Celkový součet brzdných drah: 60,2 metrů – 1. místo
Za posledních pár let byly české zimy prakticky beze změn. Déšť, sníh, rychlé tání, břečka – zkrátka ustavičné mokro. A pneumatiky Bridgestone Blizzak LM-005 jsou v brzdění na mokru ty nejlepší, které můžete podle výsledků testů na své auto obout. Že nejde o ojedinělý úspěch, se můžete například přesvědčit díky loňskému megatestu brzdné dráhy zimních pneumatik 245/45 R18 – Autobild 2020.
2. místo
Dunlop Winter Sport 5
- Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 33,6 metrů (4. místo)
- Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 27,3 metrů (1. místo)
- Celkový součet brzdných drah: 60,9 metrů – 2. místo
Zimní model americké značky Dunlop Winter Sport 5 nemusíme zkušeným řidičem dlouze představovat. Tento dezén v testech opakovaně prokazuje, že ve sportovní jízdě zkrátka exceluje. Na mokru zastaví jen o 1,3 metrů později než Bridgestone, na sněhu pak brzdí nejlépe. Jsme zvědaví, jak Dunlop dopadne ve druhé části testu.
3. místo
Hankook Winter i*cept RS2
- Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 33,4 metrů (2. místo)
- Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 28,2 metrů (7. místo)
- Celkový součet brzdných drah: 61,6 metrů – 2. místo
Pokud bychom měli bez přemýšlení označit nejlepší značku zimních pneu ve střední třídě, asi bychom bez váhání jmenovali Hankook. Jihokorejské pneumatiky nás totiž díky skvělým výsledkům v testech opakovaně přesvědčují, že se i levnější pláště mohou vyrovnat těm prémiovým. I proto držíme pěsti do dalšího kola!
4. místo
Continental WinterContact TS 870
- Brzdná dráha na mokru při rychlosti 80 km v hodině: 34,2 metrů (6. místo)
- Brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km v hodině: 27,7 metrů (3. místo)
- Celkový součet brzdných drah: 61,9 metrů – 4. místo
Ačkoliv novinka německé značky Continental WinterContact TS 870 brzdí nejlépe až jako 4. pneu celého testu, nejde prakticky o žádné zásadní rozdíly. V celkovém součtu totiž potřebuje na zastavení jen o 1,7 metrů víc než vítězný dezén Bridgestone. U prémiových hráčů je zkrátka zvykem, že vítězí často jen takříkajíc o chlup. Máme ale tušení, že má Continental hned několik es v rukávu. A upřímně se těšíme, až vám je o víkendu odhalíme.
Zajímavosti testu
- Sava Eskimo HP2 (ekonomická třída) brzdí s 28 metry na sněhu lépe než vítěz testu Bridgestone Blizzak LM-005. Na mokré silnici však na šampiona ztrácí 2,9 metrů.
- Na 15. místě postoupila do dalšího kola populární česká značka Barum se svým modelem Polaris 5. Na mokru zastavila po 36,5 metrech, na sněhu po 28,8 metrech
Přehled 20 pneu postupujích do další fáze testu
Umístění |
Název dezénu |
Brzdná dráha na mokru v metrech | Brzdná dráha na sněhu v metrech | Brzdná dráha celkem v metrech |
---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Blizzak LM-005 | 32,1 | 28,1 | 60,2 |
2. | Dunlop Winter Sport 5 | 33,6 | 27,3 | 60,9 |
3. | Hankook Winter i*cept RS2 | 33,4 | 28,2 | 61,6 |
4. | Continental WinterContact TS 870 | 34,2 | 27,7 | 61,9 |
5. | Firestone Winterhawk 4 | 33,5 | 28,6 | 62,1 |
6. | Goodyear UltraGrip 9+ | 35,2 | 27,5 | 62,7 |
7. | BFGoodrich G-Force Winter 2 | 35,6 | 27,9 | 63,5 |
8. | Semperit Speed-Grip 3 | 35,1 | 28,5 | 63,6 |
9. | Vredestein Wintrac | 33,5 | 30,3 | 63,8 |
10. | Laufenn i-Fit+ | 35,2 | 28,6 | 63,8 |
11. | Kleber Krisalp HP3 | 35,6 | 28,4 | 64,0 |
12. | Michelin Alpin 6 | 34,9 | 29,1 | 64,0 |
13. | Sava Eskimo HP2 | 36,5 | 28,0 | 64,5 |
14. | Uniroyal MS Plus 77 | 36,1 | 28,6 | 64,7 |
15. | Barum Polaris 5 | 36,1 | 28,8 | 64,9 |
16. | Nexen Winguard Snow G3 | 35,6 | 29,4 | 65,0 |
17. | Yokohama BluEarth-Winter V906 | 35,9 | 29,2 | 65,1 |
18. | Fulda Kristall Control HP2 | 36,8 | 28,6 | 65,4 |
19. | Falken Eurowinter HS01 | 36,2 | 29,5 | 65,7 |
20. | Nokian WR Snowproof | 36,5 | 29,2 | 65,7 |
Zdroj: Autobild.de