Megatest brzdné dráhy 50 letních pneumatik 225/45 R18 – AutoBild 2023, 1. část

04.06.2023 , Josef Drdlíček

Již tradiční megatest od německého AutoBildu přináší srovnání brzdné dráhy 50 letních pneumatik 225/45 R18 na suchém a mokrém asfaltu. V druhé části potom uvidíte 20 nejlepších modelů, které redaktoři podrobili dalším zkouškám. Které zastaví bezpečně před přechodem, a se kterými naopak riskujete katastrofu?


Přestože v první částí zvítězily populární pneumatiky Hankook Ventus S1 evo3 K127, které pořídíte za nižší cenu než prémiovky, nenechte se mýlit. Výsledky jasně napovídají, že čím vyšší pořizovací cena, tím i vyšší kvalita. Stačí nahlédnout do tabulky a na první pohled vidíte, že modely levných značek končí nejčastěji na posledních příčkách.

Když pak přijde na další disciplíny, jako jsou ochrana proti aquaplaningu či trakce na suchu anebo stabilita při průjezdu zatáčkou, nemají levné pneumatiky žádnou šanci. Střední třída však přináší kompromis mezi obojím – kvalitou a cenou.

Proto – i když se Hankook Ventus S1 evo3 K127 pravděpodobně nepodaří v 2. části testu zvítězit –, tyto pneumatiky rozhodně doporučujeme. Jde o lety prověřené obutí, které již mnohokrát v testech vévodilo prvním příčkám. Za tu cenu se zkrátka vyplatí.

Megatest brzdné dráhy 50 letních pneumatik 225-45 R18 – AutoBild 2023

V zastoupení všech cenových tříd tentokrát uvidíte 50 značek 225/45 R18. Která brzdí nejlépe? Zdroj: AutoBild.de


1. místo
Hankook Ventus S1 evo3 K127

Není to poprvé, co se model jihokorejského výrobce umístil v testu brzdné dráhy na první příčce. Na mokru Hankook Ventus S1 evo3 K127 zastavil už po rekordních 24,8 metrech, na suchu pak po 33,3 metrech. V celkovém součtu tak překonal prémiovou pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 o celého půl metru.

Hankook Ventus S1 evo3 K127

Chci vybrat Hankook


2. místo
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

Jedna z nejlepších pneumatik současnosti skončila na druhém místě s rozdílem půl metru. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 je za nás jasným favoritem na vítězství. Jsme zvědaví, jak to celé dopadne.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

Chci vybrat Goodyear


3. místo
Pirelli PZero PZ4

Italská značka Pirelli PZero PZ4 patří kvalitou v posledních letech spíše ke střední třídě. Jen stěží se jí daří v testech zabodovat, a tak nás její umístění trochu zaskočilo. S celkovým součtem brzdných drah 58,9 metrů jde každopádně o parádní výsledek. Otázkou ale zůstává, zda bude stejně úspěšná i v druhé části testu. Co myslíte vy?

Pirelli P Zero PZ4

Chci vybrat Pirelli


Zajímavosti testu 

  • Velkým překvapením testu je za nás výkon ekonomické pneu Sava Intensa UHP 2. Ta na mokru zastavila po 27,4 metrech, na suchu po 34,3 metrech. Svým výkonem za sebou nechala i taková jména, jako jsou Bridgestone Turanza 6, Nexen N'Fera Sport či Uniroyal RainSport 5.
  • V testu se objevila i česká pneu Barum Bravuris 5 HM, která zastavila na mokru po 29,5 metrech a na suchu po 38,2. Bohužel do dalšího kola nepostoupila.
  • Nejhorší pneumatikou testu je Zeta Alventi, která v konečném součtu potřebuje na zastavení 80,2 metrů. Jde i značku s velmi nízkou pořizovací cenou, která se vám nevyplatí.

Brzdná dráha 50 pneumatik

Název dezénu Brzdná dráha na mokru při 80 km/h Brzdná dráha na suchu při 100 km/h Celkem brzdná dráha
Hankook Ventus S1 evo3 K127 24,8 33,3 58,1
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 25,4 33,2 58,6
Pirelli P Zero PZ4 24,9 34,0 58,9
Yokohama Advan Sport V107 25,4 33,5 58,9
Continental PremiumContact 7 25,3 33,7 59,0
Michelin Pilot Sport 5 26,0 34,1 60,1
Linglong Sport Master 25,8 34,4 60,2
Falken Azenis FK520 27,0 33,7 60,7
Maxxis Victra Sport 5 VS5 26,7 34,1 60,8
Toyo Proxes Sport 2 269 34,1 61,0
Sava Intensa UHP 2 27,4 34,3 61,7
Kumho Ecsta PS71 26,6 35,1 61,7
Dunlop SP Sport MAXX RT2 27,0 34,8 61,8
Nexen N´Fera Sport 27,2 34,6 61,8
GT Radial SportActive 2 27,3 35,9 63,2
Bridgestone Turanza 6 27,6 35,7 63,3
Uniroyal RainSport 5 26,5 37,3 63,8
Fulda SportControl 2 29,0 34,9 63,9
Giti GitiSport S2 28,1 35,8 63,9
Kleber Dynaxer UHP 28,0 35,9 63,9
Ceat SportDrive 28,3 35,9 64,2
Federal Evoluzion ST-1 29,0 35,5 64,5
Avon ZV7 28,0 36,9 64,9
Cooper Zeon CS8 27,7 37,2 64,9
Lassa Driveways Sport 29,3 35,7 65,0
Laufenn S Fit EQ+ 29,6 35,5 65,1
Sumitomo HTR Z5 28,9 36,2 65,1
Gripmax SuperGrip Pro Sport 30,0 35,4 65,4
Vredestein Ultrac Vorti + 29,5 36,1 65,6
Apollo Aspire 4G 29,8 36,5 66,3
Firestone Roadhawk 30,9 36,0 66,9
Infinity Ecomax 30,4 36,9 67,3
Sportiva Super Z+ 31,4 35,9 67,3
Barum Bravuris 5 HM 29,5 38,2 67,7
Matador MP47 Hectorra 3 31,1 36,6 67,7
Radar Tyres Dimax R8+ 30,6 37,2 67,8
Viking ProTech NewGen 31,3 37,6 68,9
Riken Ultra High Performance 33,1 36,2 69,3
Platin RP420 Summer 31,5 37,9 69,4
Orium Ultra High Performance 33,3 36,6 69,9
Semperit Speed-Life 3 31,3 39,1 70,4
Tomason Sportrace 31,8 38,6 70,4
Imperial EcoSport 2 31,7 38,8 70,5
Zeetex HP6000 eco 33,4 37,8 71,2
Rotalla Setula S-Race RU01 33,0 38,2 71,2
Minerva F205 33,0 38,3 71,3
Tracmax X Privilo TX3 33,6 38,7 72,3
Tristar SportPower 2 33,1 39,2 72,3
Triangle Sportex TH201 39,7 40,3 80,0
Zeta Alventi 40,3 39,9 80,2

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.