Již tradiční megatest od německého AutoBildu přináší srovnání brzdné dráhy 50 letních pneumatik 225/45 R18 na suchém a mokrém asfaltu. V druhé části potom uvidíte 20 nejlepších modelů, které redaktoři podrobili dalším zkouškám. Které zastaví bezpečně před přechodem, a se kterými naopak riskujete katastrofu?
Přestože v první částí zvítězily populární pneumatiky Hankook Ventus S1 evo3 K127, které pořídíte za nižší cenu než prémiovky, nenechte se mýlit. Výsledky jasně napovídají, že čím vyšší pořizovací cena, tím i vyšší kvalita. Stačí nahlédnout do tabulky a na první pohled vidíte, že modely levných značek končí nejčastěji na posledních příčkách.
Když pak přijde na další disciplíny, jako jsou ochrana proti aquaplaningu či trakce na suchu anebo stabilita při průjezdu zatáčkou, nemají levné pneumatiky žádnou šanci. Střední třída však přináší kompromis mezi obojím – kvalitou a cenou.
Proto – i když se Hankook Ventus S1 evo3 K127 pravděpodobně nepodaří v 2. části testu zvítězit –, tyto pneumatiky rozhodně doporučujeme. Jde o lety prověřené obutí, které již mnohokrát v testech vévodilo prvním příčkám. Za tu cenu se zkrátka vyplatí.
V zastoupení všech cenových tříd tentokrát uvidíte 50 značek 225/45 R18. Která brzdí nejlépe? Zdroj: AutoBild.de
1. místo
Hankook Ventus S1 evo3 K127
Není to poprvé, co se model jihokorejského výrobce umístil v testu brzdné dráhy na první příčce. Na mokru Hankook Ventus S1 evo3 K127 zastavil už po rekordních 24,8 metrech, na suchu pak po 33,3 metrech. V celkovém součtu tak překonal prémiovou pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 o celého půl metru.
2. místo
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Jedna z nejlepších pneumatik současnosti skončila na druhém místě s rozdílem půl metru. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 je za nás jasným favoritem na vítězství. Jsme zvědaví, jak to celé dopadne.
3. místo
Pirelli PZero PZ4
Italská značka Pirelli PZero PZ4 patří kvalitou v posledních letech spíše ke střední třídě. Jen stěží se jí daří v testech zabodovat, a tak nás její umístění trochu zaskočilo. S celkovým součtem brzdných drah 58,9 metrů jde každopádně o parádní výsledek. Otázkou ale zůstává, zda bude stejně úspěšná i v druhé části testu. Co myslíte vy?
Zajímavosti testu
- Velkým překvapením testu je za nás výkon ekonomické pneu Sava Intensa UHP 2. Ta na mokru zastavila po 27,4 metrech, na suchu po 34,3 metrech. Svým výkonem za sebou nechala i taková jména, jako jsou Bridgestone Turanza 6, Nexen N'Fera Sport či Uniroyal RainSport 5.
- V testu se objevila i česká pneu Barum Bravuris 5 HM, která zastavila na mokru po 29,5 metrech a na suchu po 38,2. Bohužel do dalšího kola nepostoupila.
- Nejhorší pneumatikou testu je Zeta Alventi, která v konečném součtu potřebuje na zastavení 80,2 metrů. Jde i značku s velmi nízkou pořizovací cenou, která se vám nevyplatí.
Brzdná dráha 50 pneumatik
Název dezénu | Brzdná dráha na mokru při 80 km/h | Brzdná dráha na suchu při 100 km/h | Celkem brzdná dráha |
---|---|---|---|
Hankook Ventus S1 evo3 K127 | 24,8 | 33,3 | 58,1 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 25,4 | 33,2 | 58,6 |
Pirelli P Zero PZ4 | 24,9 | 34,0 | 58,9 |
Yokohama Advan Sport V107 | 25,4 | 33,5 | 58,9 |
Continental PremiumContact 7 | 25,3 | 33,7 | 59,0 |
Michelin Pilot Sport 5 | 26,0 | 34,1 | 60,1 |
Linglong Sport Master | 25,8 | 34,4 | 60,2 |
Falken Azenis FK520 | 27,0 | 33,7 | 60,7 |
Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 26,7 | 34,1 | 60,8 |
Toyo Proxes Sport 2 | 269 | 34,1 | 61,0 |
Sava Intensa UHP 2 | 27,4 | 34,3 | 61,7 |
Kumho Ecsta PS71 | 26,6 | 35,1 | 61,7 |
Dunlop SP Sport MAXX RT2 | 27,0 | 34,8 | 61,8 |
Nexen N´Fera Sport | 27,2 | 34,6 | 61,8 |
GT Radial SportActive 2 | 27,3 | 35,9 | 63,2 |
Bridgestone Turanza 6 | 27,6 | 35,7 | 63,3 |
Uniroyal RainSport 5 | 26,5 | 37,3 | 63,8 |
Fulda SportControl 2 | 29,0 | 34,9 | 63,9 |
Giti GitiSport S2 | 28,1 | 35,8 | 63,9 |
Kleber Dynaxer UHP | 28,0 | 35,9 | 63,9 |
Ceat SportDrive | 28,3 | 35,9 | 64,2 |
Federal Evoluzion ST-1 | 29,0 | 35,5 | 64,5 |
Avon ZV7 | 28,0 | 36,9 | 64,9 |
Cooper Zeon CS8 | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
Lassa Driveways Sport | 29,3 | 35,7 | 65,0 |
Laufenn S Fit EQ+ | 29,6 | 35,5 | 65,1 |
Sumitomo HTR Z5 | 28,9 | 36,2 | 65,1 |
Gripmax SuperGrip Pro Sport | 30,0 | 35,4 | 65,4 |
Vredestein Ultrac Vorti + | 29,5 | 36,1 | 65,6 |
Apollo Aspire 4G | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
Firestone Roadhawk | 30,9 | 36,0 | 66,9 |
Infinity Ecomax | 30,4 | 36,9 | 67,3 |
Sportiva Super Z+ | 31,4 | 35,9 | 67,3 |
Barum Bravuris 5 HM | 29,5 | 38,2 | 67,7 |
Matador MP47 Hectorra 3 | 31,1 | 36,6 | 67,7 |
Radar Tyres Dimax R8+ | 30,6 | 37,2 | 67,8 |
Viking ProTech NewGen | 31,3 | 37,6 | 68,9 |
Riken Ultra High Performance | 33,1 | 36,2 | 69,3 |
Platin RP420 Summer | 31,5 | 37,9 | 69,4 |
Orium Ultra High Performance | 33,3 | 36,6 | 69,9 |
Semperit Speed-Life 3 | 31,3 | 39,1 | 70,4 |
Tomason Sportrace | 31,8 | 38,6 | 70,4 |
Imperial EcoSport 2 | 31,7 | 38,8 | 70,5 |
Zeetex HP6000 eco | 33,4 | 37,8 | 71,2 |
Rotalla Setula S-Race RU01 | 33,0 | 38,2 | 71,2 |
Minerva F205 | 33,0 | 38,3 | 71,3 |
Tracmax X Privilo TX3 | 33,6 | 38,7 | 72,3 |
Tristar SportPower 2 | 33,1 | 39,2 | 72,3 |
Triangle Sportex TH201 | 39,7 | 40,3 | 80,0 |
Zeta Alventi | 40,3 | 39,9 | 80,2 |