Po-Ne
7-19 hod.

Test sportovních moto pneumatik 120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17 - Motorrad 2014

Datum: | Autor: Tomáš Valský

 

Jezdci prestižního časopisu Motorrad otestovali 6 sportovních pneumatik v každodenním provozu, v dešti a na závodní dráze. Najeli několik tisíc kilometrů, aby získali jasný obrázek o výkonnosti jednotlivých dezénů. O první místo se nakonec podělily 2 známé značky.


 

Slušná kvalita u všech

Celkové pořadí bylo hodně vyrovnané. Důkazem jsou dvě pneumatiky na prvním a dvě pneumatiky na děleném pátém místě. Bodové rozestupy nebyly velké - žádný dezén není vyloženě špatnou volbou. 

 

 

Motorrad je největší motocyklový magazín v Evropě a jeho testy patří k nejrespektovanějším v oboru.

 

 

Německý časopis hodnotil ovladatelnost, přilnavost, stabilitu, brzdnou dráhu, zpomalení, přesnost řízení, rychlost, životnost, chování v mezní situaci a dokonce i tendenci k postavení motocyklu. Jezdci proto za tímto účelem vyrazili na novou silnici a na závodní okruh. Připravena byla i mokrá trať. Do celkového vysvědčení se počítaly také body za stav po ujetí 4 000 km.

 

Motorrad

 

Nová silnice maže rozdíly mezi značkami

Na nové vozovce komisaři nenacházeli žádné velké odlišnosti mezi jednotlivými pneumatikami. Bylo to tak vyrovnané, že například z testu stability nebo chování v mezní situaci si všechny gumy odnesly stejné známky. Jaký názor si udělali jezdci po první disciplíně? Na nové vozovce na značce zas tak nezáleží.

 

Pirelli kraluje na okruhu

Italové potvrdili pověst skvělého výrobce sportovních pneumatik. Pirelli Diablo Rosso Corsa rozdrtilo všechny konkurenty prakticky ve všech dílčích testech. Fenomenální byla zejména ve stabilitě v zatáčkách, v přilnavosti v náklonu a při zrychlování. O najetém času na okruhu ani nemluvě. Plné bodové hodnocení atakovali jako další už jen Metzeler a Continental.

 

Na mokru poznáte kvalitu

Mokrá trať je disciplínou, kde se naplno ukáží rozdíly mezi jednotlivými dezény. Kdo propadne na mokru, nemůže pomýšlet na nejvyšší příčky. Body navrch si na kluzkém povrchu zajistil dezén od Michelinu. Dobře si také vedl Bridgestone S20 Evo nebo Dunlop Sportsmart 2.

 

Po 4 000 km testujeme ještě jednou

Použitá pneumatika má jiné jízdní vlastnosti než nová guma. Jaké obutí z našeho výběru podává i po absolvování 4 000 km skvělé výkony? S klidem to můžeme prohlásit o pneumatice od Michelinu a Metzeleru. Špatně na tom nebyla ani německá Continentalka.

 

Michelin vydrží déle

Test opotřebení ukázal na obou nápravách nejméně sjetý vzorek u Michelinu. Dlouhou životnost má také přední kolo Metzeleru a Dunlopu. U zadního se Michelinu nejvíce přiblížil Dunlop. Pořadí v tomto testu vypadalo takto: 1. Michelin, 2. Metzeler, 3. Dunlop.

 


 

1. - 2. místo
Michelin Pilot Power 3

cena od 3 365 Kč

 perfektní odezva na řízení

 vysoký kilometrový nájezd

 brilantní přilnavost na mokru

 

První místo v kategoriích:

  • Jízda v chladu - nová silnice
  • Ovladatelnost - nová silnice, ovladatelnost - závodní okruh
  • Přesnost řízení - nová silnice
  • Přilnavost v zatáčce - mokro
  • Přilnavost při zrychlování - mokro
  • Čas na okruh - mokro
  • Tendence k postavení - po 4 000 km, silnice

Michelin Pilot Power 3

Michelin Pilot Power 3 je bez diskuze špičková motocyklová pneumatika. V tomto testu vyhrála čtyři testy z pěti.

 


 

1.- 2. místo
Metzeler Sportec M7 RR

 stabilní v ostrých zatáčkách

 skvělá ovladatelnost


První místo v kategoriích:

  • Jízda v chladu - nová silnice
  • Přesnost řízení - nová silnice
  • Chování v mezní situaci - závodní okruh

Metzeler Sportec M7 RR

Oproti Michelinu se Metzeler ukázal více jako sportovní dezén, čemuž odpovídá i vyšší opotřebení a horší chování na mokru. Na závodní trati ale exceloval.

 


 

3. místo
Bridgestone S20 Evo

cena od 2 325 Kč


 vyvážené vlastnosti

 precizní ovládání

 

První místo v kategoriích:

  • Přesnost řízení - mokro
  • Chování v mezní situaci - mokro
  • Zpomalení - mokro

Bridgestone S20 Evo

 

Jaká je sportovní pneumatika Bridgestone S20 Evo? Nejlépe to vystihl dlouholetý motorkář: „Super guma, nemám co dodat. Byl jsem s ní na okruhu a sedí jak přibitá.“

 


 

Shrnutí


Vítěz testu: Michelin Pilot Power 3 / Metzeler Sportec M7 RR

Michelin je osvědčená prémiová značka. Metzeler pochází z Německa a specializuje se výhradně na motocyklové pneumatiky. Když bychom měli vybrat jednoho vítěze, zvolili bychom Michelin, protože s francouzskou značku naši zákazníci dlouhodobě chválí.

 

Nejlepší sportovní pneu: Pirelli Diablo Rosso Corsa

Italský producent získává v motosportu know-how k nezaplacení a buduje si tak náskok před konkurencí. Na závodění je Pirelli Diablo Rosso Corsa ideální.

 

Nejbezpečnější pneu: Michelin Pilot Power 3

Na každodenní jízdy jasná jednička. Do deštivého počasí lepší pneumatiku nenajdete. Bezpečně zvládá jízdu v chladu, má excelentní přilnavost na mokru a brání postavení motorky.

 

 

Celkové hodnocení

 

120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17 Závodní okruh Silnice Silnice po 4000 km Mokro Opotřebení Celkem
Michelin Pilot Power 3 80 93 91 92 91 447 Koupit
Metzeler Sportec M7 RR 94 93 90 86 84 447
Bridgestone S20 EVO 86 91 85 90 73 425 Koupit
Dunlop Sportmax Sportsmart II 86 86 82 87 83 424 Koupit
Continental Sport Attack 2 91 92 88 77 69 417
Pirelli Diablo Rosso Corsa 97 88 83 78 71 417

 

 

Zdroj: MOTORRAD online


Články k tomuto tématu:

Kontakty

info@pneumatiky.cz
+420 547 425 372
volejte 7-19 hod.



cookie