Po-Ne
8-20 hod.

Test letních pneumatik 225/45 R17 - Autozeitung 2018

Datum: | Autor: Tomáš Valský

Zima se s námi pomalu loučí a řidiči by se měli poohlédnou po novém obutí. S výběrem jim může pomoci magazín Autozeitung. Kromě šesti letních letos redaktoři hodnotili i tři celoroční dezény. Oba typy pneumatik tak můžete porovnat mezi sebou.

Metodika testování

Všechny gumy nazuli technici na Seat Leon. Jízdní vlastnosti devíti pneumatik o rozměru 225/45 R17 91 V měřili redaktoři nejdříve na suchu. Hodnotili brzdnou dráhu, ovladatelnost, komfort, hlučnost a chování při slalomu. Na mokru zjišťovali odolnost vůči příčnému a podélnému aquaplaningu, handling, jízdu na kruhové dráze a samozřejmě i to, po kolika metrech automobil zastaví.

 

1. místo

Michelin Pilot Sport 4

V testu s přehledem zvítězil dezén Michelinu. Z velké části za to vděčí výkonu na mokru, kde exceloval. Vysoký počet bodů získal za skvělý handling a krátkou brzdnou dráhu.

Velmi dobrý výsledek předvedla guma i na suchu, kde zastavila nejrychleji z celého testu. Vedla i v ovladatelnosti – jízda byla přesná, svižná, plynulá a velmi komfortní. Jediné, co lze Pilot Sport 4 vytknout, je vyšší spotřeba paliva.

 

 Nejlepší brždění a handling na suchu

 Nejvíc bodů za jízdu na mokré vozovce z celého testu

 Velmi komfortní a přesná jízda, sportovní charakter

 Vyšší spotřeba paliva

 

Michelin Pilot Sport 4

 

2. místo

Continental PremiumContact 6

Německý výrobce nepřenechal Michelinu první místo bez boje, na mokru měl ze všech testovaných pneumatik nejkratší brzdnou dráhu. Komisaři ocenili i stabilitu dezénu, velmi elegantně si poradil dokonce i s ostře řezanými průjezdy zatáčkou.

Na suchu gumy zazáří i během sportovní jízdy. Skvělá ovladatelnost a svižné chování při slalomu dodává řízení charakter. Pláště jsou však tvrdší, což mírně snižuje celkový komfort.

 

 Vynikající chování v zatáčkách

 Nejlepší brzdná dráha na mokru

 Skvělý handling a slalom na suchu

 Slabší jízdní komfort

 

Continental PremiumContact 6

 

3. místo

Falken Azenis FK510

Pravděpodobně největším překvapením testu je výsledek Falkenu. Výrobce předběhl jak prémiový Goodyear tak úspěšný Hankook a od druhého místa jej dělilo jen 7 bodů. Velmi krátká brzdná dráha za každého počasí mu zajistila vysoký počet bodů, stejně jako výborný handling na suchu. Repertoár pozitivních vlastností uzavírá vysoký jízdní komfort. To vše za velmi rozumnou cenu. Hlavní nevýhoda je stejná jako u Michelinu – horší valivý odpor.

 

 Nízká cena

 Krátká brzdná dráha na suchu

 Perfektní stabilita na suchu

 Horší valivý odpor

 

Falken Azenis FK510

 

4.místo

Goodyear Efficient Grip Performance

Efficient Grip Performance se na trhu pohybuje už několik let, stále však dokáže držet krok s novějšími dezény konkurence. V příčném aquaplaningu dokonce redaktoři pneumatiku označili za nejlepší z celého testu.

Na suchu je velmi stabilní, snadno ovladatelná, a to i při sportovním stylu řízení. Pyšnit se může také nejlepším valivým odporem z celého testu. Se svými 72 dB nicméně patřila mezi hlučnější pláště.

 

 Nejodolnější vůči příčnému aquaplaningu

 Nejlepší valivý odpor z celého testu

 Vysoká stabilita

 Hlučnější

 

Goodyear Efficient Grip Performance

 

5.místo

Hankook Ventus Prime3

Ventus Prime3 patří mezi nejlepší dezény v kategorii cena/kvalita. Hankook exceloval zejména suchu, kde dýchal na záda dokonce i Michelinu a prohrál s ním jen o dva body. Ty ztratil kvůli pomalejším reakcím při slalomu – v handlingu i brzdné dráze však s vítězem remizoval. Pláště potěší zejména milovníky tiché jízdy, jde o nejtišší gumu z celého testu.

 

 Poměr ceny a kvality

 Velmi tichá

 Výborné chování na suchu

 Pomalejší reakce při slalomu

 

Hankook Ventus Prime3

Celoroční dezény obsadily poslední příčky

První místa přesvědčivě obsadili dva prémioví výrobci. Navzdory solidnímu výsledku nestačil Efficient Grip Performance od Goodyearu novějším plášťům ve všech disciplínách, v některých však stále exceloval. Překvapením bylo obsazení třetího místa Falkenem, který dýchal na záda dokonce i německému Continentalu.

Celoroční pneumatiky obsadily poslední příčky testu. Navzdory poměrně slušnému výkonu na mokré vozovce je v celkovém součtu předběhly je dokonce i gumy Giti. Na suchu se totiž letní dezény osvědčily mnohem lépe, zejména v handlingu a brzdné dráze.

 

 

Dezén Hodnocení Mokro Sucho Celkem Typ dezénu
Michelin Pilot Sport 4 ★★★★★ 149 131 280 letní Koupit
Continental PremiumContact 6 ★★★★ 137 126 263 letní Koupit
Falken Azenis FK510 ★★★★ 133 123 256 letní Koupit
Goodyear Efficient Grip Performance ★★★★ 101 128 229 letní Koupit
Hankook Ventus Prime3 ★★★★ 93 129 222 letní Koupit
Giti Sport S1 ★★★ 96 119 215 letní  
Michelin CrossClimate+ ★★★ 96 109 205 celoroční Koupit
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ★★★ 117 88 205 celoroční Koupit
Continental AllSeasonContact ★★★ 106 94 200 celoroční Koupit

 

 

Hodnocení

★★★★★Příkladné
★★★★Dobré
★★★Uspokojivé
★★Podmínečně doporučeno
Nedoporučeno


Články k tomuto tématu:

Kontakty

info@pneumatiky.cz
+420 547 425 372
volejte 8-20 hod.



cookie