Test celoročních pneumatik 205/55 R16 – Autoklub ČR 2018

09.11.2018 , Josef Drdlíček

Celoroční pneumatiky obouvá 5 % českých řidičů. Jejich počet však neustále roste. Pokud většinu roku jezdíte ve velkém městě, vyhýbáte se delším cestám a nechcete dvakrát ročně měnit gumy, mohou pro vás být atraktivní.

I když technologie celoročních pneumatik v posledních letech výrazně pokročila, vždy je třeba brát v potaz, že jde o kompromis. Na horkém asfaltu nikdy nedosáhnou kvalit letních pneu, v chladu zase budou horší než zimní dezény.

Metodika testování

Autoklub ČR otestoval 9 celoročních dezénů v populárním rozměru 205/55 R16, který obouvá například Škoda Octavia, VW Passat, Ford Focus a Mondeo nebo Hyundai i30.

Redaktoři srovnávali pneumatiky s referenčním pláštěm, kterým se stal Continental AllSeasonContact. Vzhledem k tomu, že celoroční pneumatiky mají oproti zimním znatelně slabší vlastnosti na ledu, sněhu a břečce, testovali redaktoři AČR pouze značky z prémiového a středního segmentu.

Samotné testování probíhalo ve dvou lokalitách - u německého Hannoveru a ve švýcarském Ulrichenu ve výšce 1 346 metrů nad mořem.

Continental si přičítá další vítězství. Skvěle si vedl i finský Nokian


1. místo

Continental AllSeasonContact

Když se podíváme na celkové výsledky, je jasné, že Continental AllSeasonContact byl vybrán jako referenční pneumatika zcela oprávněně. Podával nejlepší a nejvyrovnanější výkony na suchém i mokrém asfaltu, stejně jako na sněhu - což je přesně to, co od celoroční pneumatiky očekáváme. Na suchu se vítězi vyrovnal pouze Michelin CrossClimate+ a na sněhu byl o jen něco málo lepší Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2.

Continental AllSeasonContact

Chci vybrat Continental


2. místo

Nokian WeatherProof

Stříbro získal Nokian WeatherProof se skóre 97,9 % referenčního pláště. Opět - vyrovnané výsledky bez jediné slabiny, navíc spojené s komfortnější jízdou než u Continentalu. Severský specialista na zimní pláště přesvědčuje, že zvládne vyrobit i špičkovou celoroční gumu, navíc o 200 Kč/ks levněji než německý premiant.

Nokian Weatherproof

Chci vybrat Nokian


3. místo

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Na třetím místě skončil Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 se skvělým výsledkem 97,5 % proti referenčnímu plášti. Na sněhu překonal dokonce i vítězný Continental a získal nejlepší hodnocení z celého testu. Solidní výsledek předvedl i na suchu, jízda byla velmi komfortní a tichá.

goodyear-vector-4seasons-gen-2-3.jpg

Chci vybrat Goodyear

Vyrovnané výkony bez propadáku

Kromě zmíněných pneumatik byly do testu zařazeny také Michelin CrossClimate+, Nexen Nblue 4Season, Hankook Kinergy 4S, Pirelli Cinturato AllSeason, Bridgestone All Weather A001 a Kleber Quadraxer 2.

Pro řidiče je dobrou zprávou, že dokonce i Bridgestone, která s 89,7 % skončila na posledním místě, předvedla velmi slušný výkon. Žádná z testovaných pneumatik v testu nijak zásadně nepohořela.

Zajímavosti z testu celoročních pneumatik

✔ Nejlepší na sněhu: Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

✔ Nejlepší na mokru: Continental AllSeasonContact

✔ Nejlepší na suchu: Continental AllSeasonContact a Michelin CrossClimate+

✔ Nejmenší valivý odpor: Continental AllSeasonContact

✔ Nejkomfortněj­ší pneumatika: Michelin CrossClimate+

✔ Nejlepší poměr cena výkon: z prémiového segmentu Nokian

WheatherProof a ze střední cenové kategorie Kleber Quadraxer 2

Dezén Hodnocení Mokro Sucho Sníh Valivý odpor Hluk
Continental AllSeasonContact ★★★★★ 100 100 100 100 100 Koupit
Nokian WeatherProof ★★★★★ 98,4 96,1 99,3 98,3 101,2 Koupit
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ★★★★★ 95,3 96,7 100,6 95,6 101,4 Koupit
Michelin CrossClimate+ ★★★★★ 94,2 100 97,6 90,9 102,2 Koupit
Kleber Quadraxer 2 ★★★★ 91,9 95,6 99,4 86,4 101,8 Koupit
Nexen N Blue 4 Season ★★★★ 93,4 94,9 97,7 76,7 100,9 Koupit
Hankook Kinergy 4S ★★★★ 93,7 95,3 95,7 81,0 101,4 Koupit
Pirelli Cinturato All Season ★★★★ 94,7 95,1 92,3 95,9 101,3 Koupit
Bridgestone Weather Control A001 ★★★★ 93,1 93,5 82,6 81,5 99,9 Koupit

Hodnocení

★★★★★Velmi dobře
★★★★Dobře
★★★Uspokojivě
★★Dostatečně
★Nedostatečně

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.