Po-Ne
7-19 hod.

Test brzdné dráhy letních pneumatik 225/50 R17 - Autobild 2017

Datum: | Autor: Tomáš Valský

 

První letošní srovnání letních pneumatik přinesl německý časopis AutoBild. Celkem 52 pneumatik v rozměru 225/50 R17 podrobil testům brzdné dráhy na suché a mokré vozovce. Do první dvacítky se dostaly vesměs samé osvědčené značky. Jedna prémiová novinka celý test rovnou vyhrála.


 

Výhodou tohoto testu je velký počet zastoupených značek. Žádná jiná organizace netestuje naráz více než 50 pneumatik. 

 

 

AutoBild zařadil do výběru spoustu ekonomických dezénů. O některých jako Toledo, Blacklion nebo Autogrip jsme slyšeli poprvé, proto bylo zajímavé sledovat, jak obstojí v konkurenci prověřených značek. 

 

 

Výsledný žebříček vznikl součtem brzdné dráhy na mokru z rychlosti 80 km/h a brzdné dráhy na suchu z rychlosti 100 km/h. Na suchém asfaltu exceloval dezén Pirelli Cinturato P7 Blue, na mokru dopadl nejlépe Bridgestone Turanza T001 Evo. Pro celkové vítězství si vyrovnanými výkony v obou kategoriích dokráčela novinka Continental PremiumContact 6. A jak vypadalo pořadí na dalších místech?

 

# Pneumatika Brzdná dráha na mokru (m) Brzdná dráha na suchu (m) Brzdná dráha celkem (m)
1. Continental PremiumContact 6 35,0 34,9 69,9
2. Hankook Ventus Prime3 35,7 34,3 70,0
3. Falken Azenis FK510 34,8 35,5 70,3
4. Pirelli Cinturato P7 Blue 36,6 34,1 70,7
5. Bridgestone Turanza T001 Evo 34,6 36,2 70,8
6. Uniroyal RainSport 3 34,7 36,4 71,1
7. Dunlop Sport Maxx RT 2 38,3 34,4 72,7
8. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 37,5 35,2 72,7
9. Fulda SportControl 2 37,9 35,1 73,0
10. Michelin Primacy 3 38,6 34,6 73,2
11. Sava Intensa UHP2 38,3 35,3 73,6
12. Vredestein Ultrac Satin 37,5 36,2 73,7
13. Kumho Ecsta HS51 38,0 36,9 74,9
14. Toyo Proxes Sport 38,3 36,7 75,0
15. Yokohama Advan Fleva V701 40,2 34,9 75,1
16. Leao Nova Force 38,9 36,4 75,3
17. Avon ZV7 39,7 35,8 75,5
18. Maxxis Premitra HP5 40,5 35,4 75,9
19. Cooper Zeon CS8 39,2 37,0 76,2
20. Nokian zLine 40,2 36,1 76,3
21. Apollo Aspire 4G  41,4 35,8 77,2
22. Nexen N´Fera SU1 40,2 37,1 77,3
23. Mabor Sport-Jet 3 40,6 36,7 77,3
24. Nankang Sportnex AS-2+ 40,8 36,7 77,5
25. Zeta ZTR 10 40,7 37,0 77,7
26. Aeolus Steering Ace AU01 41,1 36,6 77,7
27. BF Goodrich g-Grip 41,8 36,2 78,0
28. Federal Formoza AZ01 40,6 37,6 78,2
29. Hifly HF805 40,9 37,5 78,4
30. Headway HU901 41,2 37,4 78,6
31. Viking ProTech HP 41,7 37,6 79,3
32. Toledo TL 1000 42,1 37,2 79,3
33. Barum Bravuris 3HM 42,1 37,6 79,7
34. GT Radial Champiro FE1 42,8 37,3 80,1
35. Gislaved Ultra Speed 41,7 38,4 80,1
36. General Altimax Sport 42,1 38,0 80,1
37. Star Performer TNG UHP 1 42,8 37,4 80,2
38. Fortuna F2900 42,1 38,2 80,3
39. Effiplus Himmer II 43,2 37,2 80,4
40. Blacklion BU66 43,8 37,0 80,8
41. Goform GH 18 44,1 37,3 81,4
42. Nordexx NS9000 43,6 37,9 81,5
43. Delinte DH2  43,4 38,3 81,7
44. Rovelo RPX 988 44,4 37,7 82,1
45. Kleber Dynaxer HP3 44,7 37,7 82,4
46. EP-Tyres Accelera Phi-R 44,0 38,5 82,5
47. Radar Dimax R8 45,1 38,0 83,1
48. Formula Energy 46,5 37,4 83,9
49. Zeetex HP 1000 45,8 38,5 84,3
50. Tristar Sportpower Radial F 105 47,3 37,1 84,4
51. Achilles 2233 49,0 36,3 85,3
52. Autogrip Grip200 50,7 38,0 88,7

 

Zdroj: AutoBild


Články k tomuto tématu:

Kontakty

info@pneumatiky.cz
+420 547 425 372
volejte 7-19 hod.



cookie