V rámci poskytování služeb využívá tato stránka cookies. Používání a dostupnost cookies můžete kdykoliv upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. OK

dTest: Test zimních pneumatik 2013

27.09.2013


Od posledního testu pneumatik dTest uběhla delší doba, a tak se tento renomovaný časopis rozhodl přistoupit k novému testování, a to rovnou pro 32 sad zimních pneumatik ve dvou rozměrech v náročných horských podmínkách. Kvalita zimních pneumatik na našem trhu od posledního hodnocení vzrostla, test však odhalil i pneumatiky, které byste si rozhodně pořizovat neměli.


dTest

Vítěz testu zimních pneumatik

Společně se zahraničními partnery otestoval časopis dTest zimní pneu o rozměrech 185/60 R15 a 225/45 R17.

V obou rozměrech byly nejlépe hodnoceny pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850.

Druhou příčku mezi 17" pneumatikami obsadila zimní sada Bridgestone Blizzak LM-32 S, a v 16" se o druhý post podělily pneumatiky Michelin Alpin A4Dunlop Winter Response 2.

Při testu přilnavosti a směrového vedení na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí získaly všechny uvedené dezény pneumatik nadprůměrné hodnocení. Z hlediska bezpečnosti je jejich nákup jednou z nejlepších voleb, kterou můžete při výběru pneu pro nadcházející zimní období udělat.


Kdo naopak zklamal

Pneumatiky, kterým byste se při nákupu naopak raději měli vyhnout, a které z hlediska bezpečnosti rozhodně nelze doporučit, se bohužel objevily i v letošním testu.

"V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly," varuje Václav Beneš z časopisu dTest a dodává: "Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly zimní pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu."


Doporučení pro výběr pneumatik

Zásadním kritériem pro výběr zimních pneumatik je terén, kterým se řidiči nejčastěji pohybují a míra bezpečnosti, kterou jim dané zimní pneu na tomto povrchu jsou schopné poskytnout.


V podstatě žádnou pneumatiku nelze vyvážit dokonale tak, aby vynikala současně ve všech bodech hodnocení, což vychází ze základní podstaty - aby byla pneumatika dostatečně přilnavá, vyžaduje větší poměr lépe rozptýlené siliky v běhounové směsi, která se však rychleji opotřebí, a naopak, pneumatiky které mají směs vyvinutou pro delší kilometrový výkon, často nedokáží poskytnout tak krátkou brzdnou dráhu a skvělou přilnavost jako předchozí.


V konečném rozhodnutí, které zimní pneu zvolit, vždy vybírejte podle těch parametrů, které nejlépe zohlední povrch, na kterém nejčastěji jezdíte, a jak "temperamentní" jste řidič. Podle vašich preferencí můžete zjistit, že je pro vás mnohem lepší volbou produkt, který se neumístil na 1., ale až na 2. místě, protož lépe odpovídá vašim nárokům, poskytne vám ve vašich podmínkách vyšší bezpečnost, a s jeho službou budete opravdu spokojeni.


"V každém případě doporučujeme sadu pneumatik vyměnit nejpozději každé čtyři roky, a to bez ohledu na intenzitu používání nebo výšku dezénu. Po uplynutí této lhůty totiž začíná materiál měnit své vlastnosti," dodává Václav Beneš za časopis dTest.


Kompletní výsledky testu jsou dostupné na webových stránkách časopisu dTest.

Připojené obrázky

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.