Brzdná dráha na mokru v závislosti na hloubce dezénu

01.04.2016

Čím je hloubka dezénu menší, tím je brzdná dráha na mokré vozovce delší. Logickou úvahu potvrzují výrobci pneumatik i studie tuzemského Autoklubu České republiky nebo ÚAMK. Automobil se sjetými gumami zastaví dál, protože síť drážek na běhounu nestíhá odvádět vodu tak dobře jako nové pláště.

Navíc celou situaci doprovází riziko aquaplaningu způsobené ztrátou přilnavosti mezi pneumatikou a vozovkou. Doporučovanou minimální hloubkou dezénu jsou 4 mm, od této hranice začíná být jízda výrazně nebezpečná. Názorně to ilustruje následující obrázek.

Brzdná dráha v závislosti na hloubce dezénu

Zdroj: Continental

U pneumatik s hloubkou dezénu pod 4 mm můžeme pozorovat:

  • sníženou stabilitu
  • snížený přenos hnacích a brzdných sil
  • nižší odolnost vůči aquaplaningu
  • prodlouženou brzdnou dráhu

Jízdou na letních pneumatikách v létě s dostatečně vysokým vzorkem výrazně eliminujete riziko nehody. Myslete na svůj život i svých blízkých.

Nedojíždějte zimní gumy, obujte raději nové letní pneumatiky

Vyberte si u nás pláště přesně pro svůj vůz. Jednoduše zadáte parametry pneumatik do filtru a my vám zobrazíme nabídku s cenami. Jednodušší už to být nemůže.

Připojené obrázky

Košík 0 Kč

Nákupní košík je prázdný.