+420 547 425 372
Po-Ne
8-20 hod.
Záruka kvality služeb

Tým profesionálů

Rychlé a odborné řešení dotazů či objednávek v čase 8-20 hod.
Tel. +420 547 425 372;
e-mail: info@pneumatiky.cz

Vlastní sklady se zbožím

Široká skladová dostupnost,
92% pneumatik ihned k odeslání.

Dnes objednáte, dnes expedujeme

Expresní doprava zboží zpravidla do 24
hodin + možnost Osobního odběru.

Garance nízkých cen

Naše slevy dosahují běžně 40 – 60 % oproti standardním cenám.

Komfort jaký jinde nenajdete

Doživotní záruka na pneumatiky

automaticky ke každé objednávce.

Bezpečné platební metody

Plaťte rychle a bezpečně na dobírku nebo Vaší kartou přes PayU.

Věrnostní program

Speciální předsezónní slevy pro všechny zákazníky a odběratele novinek.

Nadstandardní zákaznická podpora

  • Detailní info o průběhu objednávky
  • SMS o odeslání zásilky
  • Info o přesném času doručení
  • Rychlá reakce na Vaše dotazy
  • Možnost Vrácení zboží až do 30 dnů
  • Snadné a rychlé vyřízení reklamace

Nadstandardní Pneujištění

Při poškození pneumatiky Vám dáme
až 100% z ceny pneu zpět.

Originální Pneu TV

Vyberte si Vaše pneumatiky jako
na živo
.

Důvěryhodný obchod

APEK - Certifikovaný obchod

Hodnocení kvality 100%

Finalista Shop roku 2013

Garance kvality od našich dodavatelů

Prodáváme pouze kvalitní výrobky oficiálně dovezené do ČR.

Jistota solidní společnosti

Silné zázemí, ryze česká společnost, 100% český kapitál, na trhu od roku 2003, se sídlem v ČR.

Garance spokojenosti zákazníků

99% zákazníků doporučuje Pneumatiky.cz.

Naši zákazníci:

"Opravdu super obchod, nakupování bylo rychlé a snadné."

…vždy něco navíc

Pneuservisy.cz
- Přezujte snadno a rychle

Najdeme pro Vás nejbližší pneuservis ve Vašem okolí.

Facebook Pneumatiky.cz

Fanděte nám a dozvíte se více o nás
a co se u nás děje v zákulisí.

Pomáháme dětem z DC Brno

Z každé objednávky přispíváme dětem
v kojeneckém ústavu a dětském
domově Brno.

Povinná kontrola tlaku v pneumatikách - TPMS

Datum: | Autor: Tomáš Valský

 

Od 1. 11. 2014 jsou výrobci automobilů povinni vybavit všechny nové osobní vozy pro evropský trh monitorovacím systémem kontroly tlaku v pneumatikách - TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Do teď se tato povinnost vztahovala pouze na nové vozy s homologací po 1. 11. 2012.

 

To je jen stručná informace z norem evropské unie ES 661/2009  a ECE-R 64.


 

Co všechno se za tím skrývá?

 

Informace o tlaku v pneumatikach se zobrazuje na palubni desce vozidlaPovinná kontrola tlaku v pneumatikách je další z řady opatření EU pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Toto nové opatření patří do tzv. „bezpečnostního balíčku“, jehož součástí jsou už dříve zavedené technické úpravy:

•             airbagy pro řidiče

•             systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS

•             stabilizační systém ESP

 

Zásadním důvodem pro zavedení povinné kontroly tlaku v pneumatikách je i ekologie. Evropská unie očekává, že s pomocí monitorovacího systému TPMS by se v Evropě mělo ročně ušetřit více než 1 mld. litrů paliva a zhruba 4,8 milionů tun CO2 , což určitě nejsou zanedbatelná čísla.

 

Dlouhodobé zkušenosti s monitorovacím systémem tlaku TPMS mají v USA. Tam je tento systém povinný už od roku 2006 a statistiky dokazují, že jeho zavedení mělo pozitivní dopad na nehodovost.

 


 

Jaké systémy TPMS jsou schválené v EU?

 

Směrnice ECE-R 64 neurčuje konkrétně, jaký systém má být ve vozidlech nainstalovaný. Předepisuje pouze jejich funkci a parametry. Ty splňují aktuálně oba základní systémy monitorování tlaku v pneumatikách, tedy přímý i nepřímý.

 

 

Přímý systém TPMS

 

TPMS - senzor pro snimani tlaku v pneumatikach na alu kole AlcarKontrolu tlaku zajišťují tlakové sensory spojené s ventilky umístěné na disku a uvnitř pneumatiky. Zaznamenané informace o tlaku a teplotě vzduchu v pneumatice jsou okamžitě zobrazovány na displeji palubní desky. Protože ale všechny alu disky nejsou vhodné pro montáž tlakových sensorů TPMS, je nutné dbát na jejich homologaci. Výrobci disků se však na tuto technickou změnu včas připravili a homologovali nové modely alu kol pro přímé systémy TPMS. Například největší evropský dodavatel litých a ocelových kol, zastupující značky AEZ, DOTZ, DEZENT a ENZO, má všechna alu kola homologovaná pro TPMS už od konce roku 2012.

 

Přímý systém kontroly tlaku používají již nyní například výrobci automobilů Ford, Renault, Citroen, Peugeot nebo Hyundai.

 

Výhody

  • Zaznamenává přesný tlak a teplotu v každé pneumatice zvlášť
  • Měří tlak i na stojícím vozidle
  • Dokáže monitorovat i tlak v rezervním kole, pokud je na vozidle
  • Podává okamžitě informace o defektu nebo pozvolném úniku vzduchu

 

Nevýhody

  • Pokud používáte dvě kompletní sady kol (letní a zimní), musíte osadit sensory všech 8 kol
  • Při výměně sensoru nebo celého alu kola s jiným sensorem, je nutné spárování s řídící jednotkou (provádí servis), pokud není vozidlo vybaveno softwarem pro automatické párování
  • Spárování s řídící jednotkou je nutné i při rotaci kol na vozidle
  • Vícenáklady – kontrola těsnosti sensoru, stavu baterie sensoru, výměna opotřebených dílů
  • Vyšší cena v porovnání s nepřímým systémem

 

Jak ovlivní přímý TPMS výměnu pneumatik?

 

V případě použití přímého systému doporučujeme přenechat výměnu pneumatik na odbornících v servisu. Ti vám nejen vymění pneumatiky bez poškození sensorů, ale současně zkontrolují i jejich těsnost, stav baterie sensoru a případně vymění důležité součásti. Po montáži na vozidlo pak spárují jednotlivé sensory s řídící jednotkou.

 

Pokud chcete použít na nový vůz s přímým systémem kontroly tlaku starší sezonní sady kol, musíte všechna kola nechat opatřit tlakovými sensory.

Senzor na prime snimani tlaku v pneumatikach


 

Nepřímý systém TPMS

 

Tento systém neměří tlak v pneumatice, ale s pomocí systému ABS a ESP porovnává rychlost otáčení a vibrace každého kola. Systém analyzuje data a po jejich vyhodnocení je odesílá na displej palubního počítače, kde se nezobrazují hodnoty tlaku, ale jen informace o stavu konkrétního kola. Jedná se tedy o softwarový monitoring, který je sice levnějším, ale pomalejším řešením.

 

Výhody

  • Jednoduchá montáž – úprava software ABS a ESP
  • Nevznikají vícenáklady v pneuservisu
  • Bezúdržbové
  • Nízké pořizovací náklady

 

Nevýhody

  • Nižší rychlost detekce úniku vzduchu
  • Zaznamenává informace jen u jedoucího vozidla
  • Neudává hodnotu tlaku v pneumatice, nekontroluje rezervní kolo
  • Nutný reset nastavení po výměně kola nebo dofouknutí

Nepřímý systém monitorování tlaku v pneumatikách používá u svých nových vozidel automobilka Škoda a celý koncern Volkswagen, dále BMW nebo Mercedes.

 

Přestože poslední generace nepřímých systémů zaznamenaly velký pokrok v detekci změny tlaku, jejich reakční doba zůstává dál výrazně pod odezvou přímých systémů. Například 30 % únik vzduchu v běžné cestovní rychlosti umí tyto nepřímé systémy detekovat v čase okolo jedné minuty.  Avšak i přes tuto delší reakční dobu, nepřímé systémy bezpečně splňují limity dané směrnicí EU.

 

Předpokládá se však, že právě zdokonalené nepřímé systémy budou v budoucnu tvořit základní výbavu většiny nových osobních vozidel.

 


Proč je důležité kontrolovat tlak v pneumatikách?

 

Aktualni informace o stavu tlaku v pneu na palubni desce - primy systemSprávně nahuštěné pneumatiky zásadně ovlivňují jízdní vlastnosti vozu, a to především jeho brzdnou dráhu, na které často záleží i lidský život. Jízdou se špatně nahuštěnými pneumatikami se snižuje jejich životnost zhruba o 20 % a současně zvyšuje spotřeba paliva až o 5 %.

 

Společnost Dunlop, která vyvíjí jeden z monitorovacích systémů, při svém rozsáhlém průzkumu mezi řidiči zjistila, že v Evropě dlouhodobě jezdí zhruba 50 % řidičů na podhuštěných pneumatikách.

 

Co znamená toto nařízení pro majitele starších vozů

 

Nařízení EU se zatím vztahuje pouze na nová osobní vozidla vyrobená po 1. 11. 2014.

 

Řidiči starších vozů si nemusí dodatečně instalovat tlakové monitorovací systémy.

 

Dá se však předpokládat, že za několik let, a po dalším zdokonalení monitorovacích systémů, budou systémy kontroly tlaku povinné také u starších vozidel vyrobených před 1. 11. 2014.

 

Systémy TPMS a předpisy a přestupky

 

V případě kontroly dopravní policií je nefunkční systém TPMS zatím tzv. malým přestupkem, který není pokutovaný ani trestaný odebráním bodu. Mělo by dojít pouze k upozornění řidiče na nutnost opravy.

 

Při kontrole na STK však musí být, ve vozidle vybaveném systémem na kontrolu tlaku v pneumatikách, tento systém funkční, jinak není vozidlo způsobilé provozu.

 

V případě nehody vozidla může být nefunkční monitorovací systém TPMS i důvodem pro krácení platby pojišťovnou z důvodu špatného technického stavu vozidla.


Články k tomuto tématu:

Kontakty

info@pneumatiky.cz
+420 547 425 372
volejte 8-20 hod.
Líbí se vám tato stránka?
Doporučte nás svým známým
a celému světu na Google



cookie